|
|
امروز: دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۳۷۶۷۹۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱
اسامه حمدان، سخنگوی ارشد حماس روز پنجشنبه در یک کنفرانس خبری در بیروت گفت: «تونل‌های غزه که توسط مهندسان آموزش دیده و تحصیل‌کرده ساخته شده، بخش جدایی‌ناپذیر مقاومت هستند و همه پیامدها و حملات احتمالی از جمله اشغال و پمپاژ آب درباره آنها در نظر گرفته شده است.»

در حالی که ارتش اسرائیل می‌گوید عملیات آزمایشی پمپاژ آب دریا به داخل تونل‌های حماس را با موفقیت انجام داده است، حماس گفته است که تونل‌های غزه ضدآب و در برابر سیل مقاوم است.
 
به گزارش سی‌ان‌ان، اسامه حمدان، سخنگوی ارشد حماس روز پنجشنبه در یک کنفرانس خبری در بیروت گفت: «تونل‌های غزه که توسط مهندسان آموزش دیده و تحصیل‌کرده ساخته شده، بخش جدایی‌ناپذیر مقاومت هستند و همه پیامدها و حملات احتمالی از جمله اشغال و پمپاژ آب درباره آنها در نظر گرفته شده است.»
 
ارتش اسرائیل پنجشنبه ۲۳ آذرماه اعلام کرد عملیات آزمایشی پمپاژ آب دریا در تونل‌های حماس در نوار غزه را با هدف نابودی شبکه زیرزمینی گذرگاه‌ها و مخفیگاه‌های حماس با موفقیت انجام داده است.
 
هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل، هفته گذشته گفت که آب بستن به تونل‌ها «ایده خوبی است، اما من در مورد جزئیات آن اظهار نظر نمی‌کنم.»
 
به گزارش سی‌ان‌ان، مقامات اسرائیلی به همتایان آمریکایی خود اطمینان داده‌اند که این کار را فقط در تونل‌هایی انجام می‌دهند که مطمئن هستند هیچ گروگانی در آنجا نگهداری نمی‌شود.
 
دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل، نیز گفت که ارتش بر اساس اطلاعاتی که در مورد محل نگهداری گروگان‌ها در اختیار دارد، عمل می‌کند و اقداماتی که به آنها آسیب برساند انجام نخواهد داد.
 
مقامات اسرائیلی می‌گویند سیستم وسیع زیرزمینی حماس، نقش عمده‌ای در عملیات آنها در میدان جنگ ایفا می‌کند و از آن برای مانور دادن جنگجویان و ذخیره موشک‌ و مهمات استفاده می‌کنند. اسرائیل همچنین معتقد است برخی از گروگان‌ها در داخل تونل‌ها نگهداری می‌شوند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین