|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۴
کد خبر: ۳۷۶۷۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
وزارت امور خارجه انگلیس روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور با هماهنگی ایالات متحده آمریکا، پنج شخصیت برجسته نیروی قدس سپاه پاسداران از جمله سردار قاآنی را به دلیل حمایت از مقاومت فلسطین تحریم کرد.

انگلیس با هماهنگی آمریکا و در اقدامی خصمانه و ظالمانه علیه حامیان مقاومت فلسطین، پنج شخصیت نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از جمله فرمانده نیروی قدس را به دلیل داشتن ارتباط با رهبران دو جنبش مقاومت حماس و جهاد اسلامی و حمایت از گروه‌های مقاومت فلسطین تحریم کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه انگلیس روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور با هماهنگی ایالات متحده آمریکا، پنج شخصیت برجسته نیروی قدس سپاه پاسداران از جمله سردار قاآنی را به دلیل حمایت از مقاومت فلسطین تحریم کرد.

طبق این تحریم جدید انگلیس، «اسماعیل قاآنی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و همچنین «محمدسعید ایزدی» فرمانده شاخه فلسطین سپاه قدس، «مصطفی مجیدخانی»، «مجید زارعی» و «علی مرشد شیرازی» (اعضای ارشد این شاخه) مشمول تحریم‌ها می‌شوند.

طبق بیانیه وزارت خارجه انگلیس، این تحریم‌ها شامل «خالد قدومی» نماینده حماس در ایران و «ناصر ابوشریف» نماینده جهاد اسلامی فلسطین در ایران هم می‌شود.

لندن همچنین خبر داد شاخه فلسطین در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را هم تحریم کرده است.

در بیانیه وزارت خارجه انگلیس آمده که شخصیت‌های نامبرده، مشمول ممنوعیت سفر به انگلیس و مسدود شدن دارایی‌ها هستند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا هم به تبع انگلیس، «مجید زراعی» را تحریم کرد.

کارشناسان معتقدند که این تحریم‌های ظالمانه در راستای حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و برای سرپوش گذاشتن بر شکست مفتضحانه صهیونیست‌ها در جنگ غزه و در برابر مقاومت فلسطین اعمال شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین