|
|
امروز: پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۹
کد خبر: ۳۷۶۷۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۸
متاسفانه تصمیم برای مازوت سوزی در نیروگاه شازند فراتر از تصمیات استان مرکزی بوده است و عده‌ای در جای دیگری تصمیم می‌گیرند که جای تاسف دارد. طبق گفته قوه قضاییه دستگاهی که در زمینه آلودگی هوا و محیط زیست ترک فعل کند باید با آن دستگاه و مدیران آن برخورد شود، اما هیچ برخوردی با نیروگاه شازند و مسئولینی که در این بین دست داشته اند انجام نشده است.

انتخاب:مازوت سوزی نیروگاه شازند آغاز شده و پس از مدت زمان اندکی تاثیر مشخص خود را بر شهر اراک و شازند و مهاجران و سلامت شهروندان این نواحی نشان خواهد داد. اگرچه گفته شده مازوت سوزی نیروگاه موقت خواهد بود، اما به طور کلی مازوت سوزی حتی در مدت زمان اندک هم اثرات منفی قابل توجهی به دنبال خواهد داشت.

محمدحسن آصفری، نماینده اراک در مجلس، درباره آغاز مازوت سوزی در نیروگاه شازند گفت: متاسفانه تصمیم برای مازوت سوزی در نیروگاه شازند فراتر از تصمیات استان مرکزی بوده است و عده‌ای در جای دیگری تصمیم می‌گیرند که جای تاسف دارد. طبق گفته قوه قضاییه دستگاهی که در زمینه آلودگی هوا و محیط زیست ترک فعل کند باید با آن دستگاه و مدیران آن برخورد شود، اما هیچ برخوردی با نیروگاه شازند و مسئولینی که در این بین دست داشته اند انجام نشده است.

او افزود: اینکه صرفا برخورد در سخن باشد مردم را گلایه‌مند و ناامید می‌کند. اینکه دولت و قوه قضاییه بگوید با ترک فعل کنندگان محیط زیست برخورد شود و دولت هم این را تکرار کند، اما نتیجه‌ای حاصل نشود اصلا برای شهر خوب نیست.

آصفری درباره مطالبه از وزیر نیرو نسبت به عدم انجام مازوت سوزی در شازند گفت: مازوت سوزی نیروگاه تاثیر آلوده کننده زیادی در شهر مهاجران و شازند و اراک دارد؛ هرچند این اتفاق به تازگی و روز گذشته انجام شده و تاثیرات مشخص آن را هنوز نمی‌توان بیان کرد. ما وزیر نیرو را به مجلس خواستیم که نسبت به فیلتر نکردن نیروگاه توضیح دهد که چرا کاری انجام نداده اند و با اولویت به صحن مجلس بیاید و مورد بررسی فوری قرار بگیرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین