|
|
امروز: يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۲۷
کد خبر: ۳۷۶۶۸۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۲
در هشت ماه ابتدایی امسال، ۸۸ دستگاه خودرو و موتورسیکلت مسروقه‌ای که منتهی به ایستگاه‌های راه‌آهن تردد کردند را هم کشف کرده‌ایم که نسبت به سال قبل ۵۰ درصد در این زمینه افزایش داشته است. همچنین ۴۸۴ مالخر در زمینه آهن‌آلات مسروقه دستگیر شده‌اند و ۳۷ تن آهن‌آلات مسروقه نیز طی این مدت کشف شده است.

ایلنا: سردار حشمت‌الله ملکی در نشست خبری که صبح امروز (چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲) در ستاد مرکزی پلیس راه‌آهن کشور برگزار شد، گفت: پلیس راه‌آهن از سال ۱۳۱۱ تشکیل شده و به مرور گسترش پیدا کرده است تا امروز که بیش از ۱۵ هزار کیلومتر خطوط ریلی اصلی و فرعی در سطح کشور را پوشش داده و امنیت آن را تامین کرده است.

وی با بیان این که پلیس راه‌آهن در ۲۵ استان کشور مستقر است، اظهار داشت: آخرین مقر افتتاح‌شده پلیس راه‌آهن کشور، در ایستگاه راه‌آهن سنندج بود و به‌زودی با افتتاح ایستگاه‌های راه‌آهن اردبیل ‌و چابهار، در این ایستگاه‌ها نیز مستقر خواهیم شد.

ملکی با بیان این که پلیس راه‌آهن کشور در ۵۲۰ ایستگاه مستقر است، عنوان کرد: اقدامات پیشگیرانه و امور مربوط به پرونده‌های قضایی و ‌همچنین حفاظت از اماکن، ابنیه، مسافران و ... سه ماموریت مهم پلیس راه‌آهن است.

فرمانده پلیس راه‌آهن کشور ادامه داد: پلیس راه‌آهن در زمینه مقابله با سرقت، کشف جرم، مقابله با قاچاق و ... مسئولیت دارد. در نتیجه اقدامات انجام‌شده نیز در هشت ماهه نخست امسال ۲۶ درصد کاهش سرقت را در مقایسه با مدت مشابه سال شاهد بودیم.

وی با بیان این که در از ابتدای فروردین تا پایان آبان ۱۴۰۲، وقوع جرم سنگ‌پرانی به قطارها به میزان ۲۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: شبکه ریلی کشور سالانه حدود ۳۰ میلیون مسافر و همچنین حدود ۷۵ میلیون تن بار را جابه‌جا می‌کند.

ملکی با تاکید بر این که پلیس راه‌آهن هر سال در حوزه ماموریت اربعین، اقدامات گسترده‌ای را انجام می‌دهد، گفت: سالانه نزدیک به ۶۰۰ هزار صندلی برای سفرهای اربعینی ذخیره می‌شود که ماموریت ویژه‌ای برای پلیس راه‌آهن است. همچنین ماموریت نوروزی از ۲۰ اسفند ماه هر سال آغاز می‌شود.

ملکی با اشاره به این که ۳۲ هزار دهنه پل و ۵۶۰ تونل در مسیرهای ریلی کشور ‌وجود دارد، اظهار داشت: تامین امنیت این محل‌ها و گذرگاه‌ها هم با پلیس راه‌آهن است.

وی ادامه داد: در هشت ماه ابتدایی امسال، ۸۸ دستگاه خودرو و موتورسیکلت مسروقه‌ای که منتهی به ایستگاه‌های راه‌آهن تردد کردند را هم کشف کرده‌ایم که نسبت به سال قبل ۵۰ درصد در این زمینه افزایش داشته است. همچنین ۴۸۴ مالخر در زمینه آهن‌آلات مسروقه دستگیر شده‌اند و ۳۷ تن آهن‌آلات مسروقه نیز طی این مدت کشف شده است.

فرمانده پلیس راه‌آهن کشور گفت: در هشت ماه نخست سال جاری، ۱۱۶ متهم و محکوم تحت تعقیب که اغلب قاتل بودند و تحت تعقیب مراجع قضایی و انتظامی قرار داشتند، توسط پلیس راه‌آهن کشور شناسایی و دستگیر شدند.

وی با بیان این که ۲۳۲ قاچاقچی نیز از ابتدای فروردین تا پایان آبان‌ماه امسال توسط پلیس راه‌آهن کشور دستگیر شده‌اند، گفت: ۳۷ مورد کشف اموال قاچاق توسط پلیس راه‌آهن صورت گرفته که ارزش کل اموال کشف‌شده ۳۷۴ میلیارد ریال بوده است.

ملکی با تاکید بر این که میزان کشفیات مواد مخدر توسط پلیس راه‌آهن کشور ۱۲۳ درصد افزایش داشته است، عنوان کرد: در هشت ماه ابتدایی سال گذشته میزان کشفیات مواد مخدر ۲۳۸ کیلوگرم و امسال ۵۳۰ کیلوگرم بوده است.

فرمانده پلیس راه‌آهن ادامه داد: تا سال ۹۸ تعداد ۷ دستگاه ایکس‌ری در ایستگاه‌های راه‌آهن کشور وجود داشت که تا کنون به ۲۲ دستگاه رسیده است و تا پایان سال مجموعا به ۲۵ دستگاه می‌رسیم.

وی با بیان این که در ایستگاه‌های راه‌آهن تهران، تبریز، مشهد، اهواز و زاهدان دستگاه‌های «گیت‌وی» نصب شده است، اظهار داشت: در محل‌هایی که امکان استقرار ایستگاه انتظامی نیست، از درزین و ریزپرنده‌ها (هلی‌شات) استفاده می‌شود.

ملکی همچنین بیان کرد: قرار است که پلیس گذرنامه در ایستگاه راه‌آهن تهران مستقر شود تا در سفرهای خارجی مانند کربلا و ترکیه که با قطار انجام می‌شود، چک گذرنامه انجام شود و اگر کسی ممنوع‌الخروج است، در همان مبدا جلوی تردد او گرفته شود تا کار به مقصد نکشد.

وی در پایان گفت: در هشت ماهه نخست امسال، ۶۵ مورد برخورد قطار با عابر پیاده رخ داده که ۴۴ مورد منجر به فوت افراد شده است. همچنین طی این مدت ۲۵ مورد برخورد قطار با وسایل نقلیه و ۲۴ مورد برخورد قطار با احشام رخ داده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین