|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۳۷۶۶۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰
احمد وحیدی در حاشیه رزمایش طرح ترافیکی پلیس و دیگر دستگاه‌های امدادی و خدماتی در زمستان ۱۴۰۲ که پیش از ظهر امروز در دانشگاه علوم انتظامی امین برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره نقاط حادثه خیز ترافیکی در جاده‌های کشور گفت: در مجموع شهر و جاده ما در کشورمان حدود پنج هزار نقطه حادثه‌خیز ترافیکی داریم که از این تعداد حدود سه هزار نقطه حادثه خیز در جاده‌ها و حدود دو هزار نقطه هم در شهرها قرار دارد. از این تعداد حدود ۷۰۰ نقطه حادثه‌خیز وجود داردکه ایمن‌سازی آنها باید به شکل اورژانسی انجام شود.

ایسنا: وزیر کشور بر برخورد با خودروهای شوتی تاکید کرد.

احمد وحیدی در حاشیه رزمایش طرح ترافیکی پلیس و دیگر دستگاه‌های امدادی و خدماتی در زمستان ۱۴۰۲ که پیش از ظهر امروز در دانشگاه علوم انتظامی امین برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران  در پاسخ به پرسشی درباره نقاط حادثه خیز ترافیکی در جاده‌های کشور گفت: در مجموع شهر و جاده ما در کشورمان حدود پنج هزار نقطه حادثه‌خیز ترافیکی داریم که از این تعداد حدود سه هزار نقطه حادثه خیز در جاده‌ها و حدود دو هزار نقطه هم در شهرها قرار دارد. از این تعداد حدود ۷۰۰ نقطه حادثه‌خیز وجود داردکه ایمن‌سازی آنها باید به شکل اورژانسی انجام شود.

وی ادامه داد: مشکلات جاده‌ای در کمیسیون ایمنی راه‌ها طرح و رسیدگی می‌شود. این موارد هم در این کمیسیون مطرح شده است. حل برخی از این مشکلات نیاز به منابع مالی دارد و برخی دیگر نیز به اهتمام دستگاه‌ها به‌ویژه وزارت راه نیازمند است. اقدامات خوبی هم تاکنون در این زمینه انجام شده است.

وزیر کشور بر ضرورت تقویت سیستم‌های پایش تصویری در جاده‌ها تاکید کرد و گفت: لازم است که توان پهپادی پلیس راهور نیز ارتقا پیدا کند که این موضوع نیازمند هماهنگی بین دستگاه‌های دولتی و امدادی و انتظامی و ... است. ما هم تمام تلاش خود را در این خصوص انجام خواهیم داد.

وی  در پاسخ به پرسشی دیگر درباره تردد خودروهای شوتی و نامه فرمانده فراجا به شورایعالی امنیت ملی در این خصوص نیز گفت: متاسفانه خودروهای شوتی بدون رعایت قوانین و مقررات رانندگی در برخی جاده‌های کشور با سرعت فراوان حرکت می‌کنند و به دستورات و هشدارهای پلیس هم توجهی ندارند. این خودروها برای خود و دیگر هموطنان در جاده‌ها حادثه ایجاد می‌کنند که باید با این افراد به شدت برخورد شود.

وزیر کشور درباره وضعیت ایمنی خودروهای تولید داخل نیز گفت: سازمان استاندارد و وزارت صمت باید بر ایمنی خودروهای ایرانی نظارت کنند و خودروسازان باید ضوابط استانداردی لازم را در تولیدات خود رعایت و اجرا کنند. در گذشته مواردی بوده است که خودروها ایمنی لازم را نداشته و پلیس راهور برابر قانون از شماره‌گذاری آنها جلوگیری کرده است چرا که هیچ چیز نمی‌تواند جان مردم را به خطر بیندازد. دستگاه‌های نظارت‌کننده و کنترلی باید نظارت بیشتری بر ایمنی خودروها و عملکرد خودروسازان داشته باشند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین