|
|
امروز: جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۳۷۶۵۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۹
نتایج نظرسنجی شبکه خبری سی‌ان‌ان (CNN) آمریکا حکایت از آن دارد که بیشتر افراد در هر ۲ ایالت «میشیگان» و «جورجیا»، دیدگاه‌های منفی نسبت به عملکرد و مواضع سیاسی رئیس‌جمهوری ایالات متحده دارند.

ایرنا: نظرسنجی‌های انتخاباتی جدید «سی‌ان‌ان» حاکی از آن است که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در ایالت‌های مهم «میشیگان» و «جورجیا» که موسوم به «میدان نبرد» هستند، از «جو بایدن» پیشی گرفته است.

نتایج نظرسنجی شبکه خبری سی‌ان‌ان (CNN) آمریکا حکایت از آن دارد که بیشتر افراد در هر ۲ ایالت «میشیگان» و «جورجیا»، دیدگاه‌های منفی نسبت به عملکرد و مواضع سیاسی رئیس‌جمهوری ایالات متحده دارند.

در جورجیا، ایالتی که جو بایدن در سال ۲۰۲۰ با اختلاف بسیار کمی [نسبت به دونالد ترامپ] برنده شد، رای‌دهندگان می‌گویند که ترامپ را (با ۴۹ درصد آرا) به بایدن (۴۴ درصد) برای ریاست جمهوری ترجیح می‌دهند.

در میشیگان، ایالتی که بایدن با اختلاف بیشتری [در انتخابات سال ۲۰۲۰ آمریکا] پیروز آن شده بود، ترامپ با حمایت ۵۰ درصدی در مقابل ۴۰ درصد حمایت از بایدن پیشتاز است. ۱۰ درصد از رای‌دهندگان نیز می‌گویند از هیچ یک از نامزدها حمایت نخواهند کرد.

بر اساس این گزارش، به نظر می‌رسد این ۲ ساکن اخیر کاخ سفید [بایدن و ترامپ]، محتمل‌ترین نامزدهای احزاب خود در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده ایالات متحده باشند؛ با توجه به اینکه رقبای اصلی بایدن در نظرسنجی‌ها در مورد دموکرات‌ها، حمایت چندانی ندارند و ترامپ نیز تقریباً در همه نظرسنجی‌ها از رقبای جمهوری‌خواه خود جلوتر است.

در هر ۲ ایالت، افرادی که اعلام می‌کنند که در انتخابات سال ۲۰۲۰ آمریکا شرکت کرده بودند، می‌گویند که برای سال ۲۰۲۴ به حمایت از دونالد ترامپ متمایل شده‌اند و بایدن تعداد کمتری از حامیان سال ۲۰۲۰ خود را نسبت به ترامپ حفظ کرده است.

از سوی دیگر، نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که به طور کلی، تنها ۳۵ درصد در ایالت میشیگان و ۳۹ درصد در جورجیا نسبت به عملکرد شغلی بایدن [به عنوان رئیس‌جمهور] رضایت دارند و اکثریت در هر دو ایالت می‌گویند که سیاست‌های او، شرایط اقتصادی کشور [آمریکا] را بدتر کرده است.

بر پایه این گزارش، درحالی که کمتر از یکسال تا انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا باقی مانده است، این آمارها نشان‌دهنده‌ی چالش‌های احتمالی برای هر ۲ نامزد در مبارزات انتخاباتی آتی است. مزیت ترامپ در گروِ این فرض است که می‌تواند حمایت در میان گروهی که به لحاظ سیاسی، متزلزل و بی‌تفاوت هستند را به دست آورد و متقاعدشان کند که به واقع رای دهند، در حالی که بایدن باید حمایت طرفداران سابق ناراضی خود که اکنون اشتیاق کمی نسبت به انتخاب دوباره او نشان می‌دهند را به دست آورد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین