|
|
امروز: جمعه ۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۹
کد خبر: ۳۷۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۱
رحمانی فضلی افزود: ما در حوزه بین المللی نیز به دنبال جلب حمایت های قانونی، حقوقی، فن و تجهیزات هستیم.
وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: با توجه به این که بخش اعظمی از معیشت مردم افغانستان از طریق کشت خشخاش تامین می شود باید تلاش کنیم که یک کشت جایگزین در این زمینه صورت گیرد که در این راستا ایران تغییرکشت در افغانستان را می تواند برعهده بگیرد.

 عبدالرضا رحمانی فضلی روز دوشنبه در افتتاحیه دومین نشست بین المللی وزرا و روسای مراجع ملی مبارزه با مواد مخدر کشورهای منطقه در جمع خبرنگاران افزود: کشور ایران امکانات مورد نیاز برای تغییر الگوی کشت در کشور افغانستان را دارد اما لازمه آن همکاری های بین المللی است.

وی به تولید 6 هزار و 400 تن مواد مخدر در افغانستان اشاره کرد و گفت: یک دهه تلاش شده که کشت جایگزین در این زمینه صورت گیرد اما همکاری های خوبی وجود نداشته که در این زمینه یوری فدوتوف معاون دبیرکل سازمان ملل متحد می تواند در این زمینه نقش موثری داشته باشد.

رحمانی فضلی افزود: ما در حوزه بین المللی نیز به دنبال جلب حمایت های قانونی، حقوقی، فن و تجهیزات هستیم.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: ما در حوزه به کارگیری تجهیزات مثل دستگاه های موادیاب دچار تحریم هستیم این در حالی است که ایران در زمینه مبارزه با مواد مخدر نقش تاثیرگذاری دارد اما هیچگونه حمایتی که تاثیر مستقیم در حوزه تجهیزاتی باشد اتفاق نیفتاده است.

رحمانی فضلی افزود: امیدواریم اطلاعات محرمانه و کامل تری در اختیار ما قرار گیرد و در حوزه مالی نیز در زمینه پیشگیری و درمان کمک های بیشتری به کشور ایران شود چرا که ما می توانیم موفق باشیم.

وزیر کشور گفت: ایران مبارزه با مواد مخدر را یک موضوع اعتقادی و انسانی می داند و به عنوان وظیفه خودش مبارزه با مواد مخدر را جدی می داند و موفقیت های خوبی در این زمینه داشته اما باید کمک های بین المللی بیشتر باشد.

رحمانی فضلی افزود: تمام فعالیت ما در جهت تقویت همکاری های منطقه ای به خصوص بین کشورهای افغانستان، پاکستان و ایران است و اخیرا بین 11 کشور منطقه جلسه ای برگزار شد که این موضوع پیگیری شود تا همکاری های میان این کشورها در بحث تبادل اطلاعات و همکاری های دو جانبه و چند جانبه نیز بیشتر شود.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین