|
|
امروز: يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۳۷۶۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۴
خزعلی با اشاره به ایستادگی زنان در عرصه‌های مختلف و به ویژه هشت سال جنگ تحمیلی عنوان کرد: ایستادگی آبادان مرهون زنانی بود که حاضر نشدند شهر را ترک کنند و با حضور خود، قوت قلبی برای رزمندگان بودند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: شهر و خانواده را بانوان مقاوم و متعهد زنده نگه می‌دارند و همه جا برای بانوان سنگر است که در عرصه خدمت، خانواده، رسانه و ... مسئولیت شناس هستند و برای نگهداری سنگرهای بی‌بدیل خود تلاش می‌کنند.

انسیه خزعلی امروز، ۱۶ آذرماه در مراسم افتتاح دومین کنگره ملی بانوان تاثیرگذار در سالروز تکریم مقام زن و مادر، در گلزار شهدای کرمان با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اظهار کرد: مردم غزه درگیر حملات وحشیانه و داعش‌گونه رژیم صهیونیستی هستند.

وی افزود: هنوز صدای مقاومت حاج قاسم سلیمانی در غزه و فلسطین می‌پیچید و مقاومت را به ایستادگی دعوت می‌کند. عکس و نشان حاج قاسم ترس و لرزه بر اندام دشمن می‌اندازد.

خزعلی با اشاره به ایستادگی زنان در عرصه‌های مختلف و به ویژه هشت سال جنگ تحمیلی عنوان کرد: ایستادگی آبادان مرهون زنانی بود که حاضر نشدند شهر را ترک کنند و با حضور خود، قوت قلبی برای رزمندگان بودند.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: شهر و خانواده را بانوان مقاوم و متعهد زنده نگه می‌دارند و همه جا برای بانوان سنگر است که در عرصه خدمت، خانواده، رسانه و ... مسئولیت شناس هستند و برای نگهداری سنگرهای بی بدیل خود تلاش می‌کنند و در کرمان نیز چنین است.

وی با اشاره به مقام مادران شهدا و از جمله مادران شهدای استان کرمان گفت: این مادران که با تمام وجود ایثار و تلاش کرده و فرزندان و خدمتگذارانی برای دین، ملت، نظام و ارزش‌ها تربیت نمودند، برای ما الگو هستند.

خزعلی تصریح کرد: مادران هزینه زیادی می‌پردازند تا جامعه بهشتی شود و در برابر زودگویان بایستد و عزت و عظمت ممکلت را حفظ کند و باید این الگوها واثرگذاران را شناخته و بشناسانیم و در مسیر آنها حرکت کنیم و خداوند برای مردان و زنان مومن الگوهایی از جنس زنان مثال می‌زند مانند همسر فرعون.

معاون امور زنان و خانواره رئیس جمهور با اشاره به اینکه جریان انقلابی در میان زنان باید تقویت شود، گفت: هدف گنگره ملی بانوان تاثیرگذار، معرفی زنان نخبه، بدون هیاهوی رسانه‌ای و سوگیری و به منظور ایجاد گفتمان صحیح در زمینه زن و خانواده است.

وی اظهار کرد: غرب تلاش زیادی دارد خانواده، زنان و بسیاری از ارزش‌ها و عوامل هویتی و اصالت در خانواده را مورد هجمه قرار بدهد و وظیفه داریم الگوی صحیح زن متعالی را در راستای اهداف بیانیه گام دوم انقلاب تعریف کنیم و به اجرا در بیاوریم و در این راستا ارتقاء ظرفیت، هم افزایی بانوان و مراکز تخصصی برای نشان دادن توانمندی‌ها و افزایش مشارکت آنها را در حل مشکلات کشور و مدیریت‌های کلان داشته باشیم.

معاون رئیس جمهور با اشاره به دستاوردهای نخستین کنگره ملی بانوان تاثیرگذار و شناسائی و تقدیر از تعدادی از این زنان بیان کرد: برگزاری کارگاه‌ها و میزهای پایش و ارزیابی و نمایشگاه جانبی از دستاوردهای زنان را در سراسر کشور در دومین کنگره ملی برگزار خواهیم کرد و ایجاد شبکه فعال را شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه از همه تخصص‌ها در شورای سیاست گذاری کنگره حضور دارند، افزود: الگوسازی برای اعتلای کیفیت خانواده به عنوان هسته اولیه اجتماع که به کیفیت جامعه منجر خواهد شد را در برگزاری کنگره دنبال می‌کنیم و معاونت کار تسهیلگری، حمایت و پشتیبانی، ساماندهی و رفع خلاءها را انجام می‌دهد.

خزعلی در ادامه با بیان اینکه بانوان کشورمان می‌توانند با مراجعه به سامانه https://banooiran.ir/ ثبت نام و مدارک مربوطه را بارگذاری کنند، گفت: نقش مادری و همسری یکی از آیتم‌های مهم در برنامه‌ریزی و داوری مد نظر است و ارزش مداری و توجه به هنجارهای ایران اسلامی مورد توجه جدی است.

وی بیان کرد: تاثیر در ارزش‌ها و تغییر سلایق و جامعه پذیری و تاثیر بین المللی در تقدیر از بانوان مد نظر و تلاش این است اقشار کمتر دیده شده از جمله زنان فعال در روستاها را بیش از گذشته ببینیم.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: استقامت و پیگیری، توانایی حل مسائل، اینکه محصولات تولید شده چقدر با فناوری ارتباط دارد و سیاست‌های کلان کشور برای حفظ و استمرار خانواده و نسل، تاثیرگذاری در سلامت جسمی و روحی بانوان و ... شاخص های انتخاب بانوان تاثیرگذار است و سال گذشته ۱۴ هزار نفر شناسائی شدند و امسال رو به افزایش است.

به گزارش ایسنا، علی بیگ زاده معاون استاندار کرمان نیز در این مراسم اظهار کرد: زنان در طول تاریخ در کنار مردان حضور داشته‌اند و نقش زنان در پیروزی انقلاب بسیار موثر بود و امروز در همه زمینه‌های اجتماعی حضور زنان به عنوان مدیر و تاثیرگذار در عرصه‌های بهداشتی، درمانی، دانش و ... را شاهد هستیم

بیگ زاده با اشاره به همراهی و پشتیبانی زنان در دوران هشت سال دفاع مقدس و راهی کردن همسران و برادران و فرزندانشان به جبهه، تصریح کرد: بانوان نقش بی بدیلی در تاریخ جمهوری اسلامی دارند و خیلی نقش آفرین بوده‌اند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین