|
|
امروز: پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۳۷۶۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱
اسماعیلی با اشاره به اینکه اگرچه جنگ نابرابری داریم ولی جمهوری اسلامی با مردم متحد پیروز خواهد شد، خاطرنشان کرد: دشمن در نظر دارد میان صفوف مردم اختلاف ایجاد کند و این کار را با ایجاد اختلاف میان روحانیون و دانشجویان، زنان و مردان، جوانان و افراد مسن و ... دنبال می‌کند.


فارس: سیدمحمدمهدی اسماعیلی در همایش سوگواره یاس نبوی، ویژه مبلغین اعزامی ایام فاطمیه سازمان اوقاف و امور خیریه که پیش از ظهر امروز در سالن همایش‌های امامزاده سید علی(ع) برگزار شد، اظهار کرد: بیش‌ترین توفیق الهی برای هر بنده‌ای گام برداشتن در این مسیر است.

وی اضافه کرد: جمیع اتفاقات ازجمله رزق حلال، خانواده مومن، پدر و مادر ولایی و ... باید رقم بخورد تا فردی در مسیر تبلیغ و تبیین معارف عمیق وحیانی و الهی قرار بگیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه خداوند توفیق بزرگی را به مبلغین اعطا کرده است، مطرح کرد: قدردان سازمان اوقاف و امور خیریه برای بسترسازی چنین جریان مهمی هستیم.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک جریان فرهنگی بوده است، عنوان کرد: انقلاب‌های بعد از جنگ جهانی دوم بر مبنای نیازمندی‌ها و رفع مسائل اقتصادی بوده است ولی انقلاب اسلامی ایران درحالی اتفاق افتاد که تمام مکاتب وقت دنیا در مسیر توسعه جوامع، گذار از سنت‌های دینی را یک پیش شرط برای حضور در جوامع نو و مدرن القا می‌کردند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه حضور دین در عرصه اجتماع کاهش یافته بود، خاطرنشان کرد: در اغتشاشات سال گذشته نیز تمام اندیشمندان غربی به دنبال حذف دین از عرصه اجتماع بودند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی این مسیر را بهم ریخت، تصریح کرد: انگاره‌ای که غرب بیش از 200 سال بر اذهان مردم تحمیل کرده بود که راه رسیدن به جوامع نوین عبور از دین است توسط امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی شکسته شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی با شعار سعادت در دنیا و آخرت سروکار دارد، یادآور شد: تمام دنیا متعهد شدند که این شعار و حکومت را در نطفه خفه کنند ولی 45 سال است این انقلاب با چنین شرایطی به پیش رفته است.

*تمام پیشرفت‌های نظام اسلامی با وجود دشمنی مستمردشمن محقق شده است

وی با بیان اینکه تمام جریان‌های استعماری و استکباری به دنبال مسدودسازی مسیر انقلاب بودند، ابراز کرد: امروز کارنامه انقلاب اسلامی مملو از پیشرفت‌ها و اتفاقات بزرگ است و تمام این پیشرفت‌ها همزمان با این دشمنی‌ها به دست آمده است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه دشمنان سال به سال به دنبال مبارزه بیش‌تر هستند، بیان کرد: در سال 1400 که یکی از شاگردان مکتب امام صادق(ع) به ریاست دولت رسید، دشمن احساس خطر بیش‌تری کرد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری راهبرد جهاد تبیین را برای مقابله با دروغ‌پراکنی دشمن در دستورکار قرار دادند، اظهار داشت: باید گذشته و مسیری که انقلاب اسلامی طی کرده است را برای نسل جوان و افرادی که آن تاریخ را ندیدند تبیین کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه بیش از 80 درصد جمعیت کشور اتفاقات پیش از انقلاب و دهه‌های اول و دوم انقلاب را ندیده‌اند، مطرح کرد: امروز شرایط تغییر کرده است و ابزاری در اختیار افراد قرار دارد که می‌تواند در لحظه به اطلاعات صحیح و دروغ دست پیدا کند.

وی با بیان اینکه اکثر بنگاه‌هایی که این فناوری‌ها را در اختیار نسل جوان قرار می‌دهند، مخالف انقلاب اسلامی هستند، عنوان کرد: شرایط امروز با دهه‌های 70 و 80 متفاوت شده و این کار را سخت کرده است.

*مبلغان باید دشمن را در زمین خودش زمین‌گیر کنند

اسماعیلی با اشاره به اینکه امروز مبلغین باید به آخرین فناوری‌های اطلاعاتی و تبلیغی اشراف داشته باشند، خاطرنشان کرد: مبلغین باید به تمام نیت‌های دشمن آگاه باشند و از عرصه پدافند خارج شده و دشمن را در خانه خودش زمین‌گیر کنند.

وی با بیان اینکه فتنه سال گذشته فتنه عمیقی بود که با حضور مردم و نقش آفرینی نخبگان به ناکامی رسید، تصریح کرد: اکنون هم دشمن به دنبال عقیم‌سازی مسیر انقلاب اسلامی با ایجاد و القای بحران و شبهه افکنی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه دشمن پشیمان‌سازی و ناامیدسازی را در دستورکار قرار دارد، یادآور شد: نزاع ما با دشمن یک نزاع صددرصد فرهنگی و تبلیغی است و باید با قدرت در این مسیر حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه امروز در کنار اردوهای راهیان نور اردوهای راهیان پیشرفت برگزار می‌شود، ابراز کرد: باید نسل جوان و نخبگان جامعه با پیشرفت‌های انقلاب اسلامی آشنا شوند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه امروز جمهوری اسلامی در نزدیکی قله قرار گرفته است، بیان کرد: این موضوع شعار نیست بلکه یک واقعیت است که باید برای همه تبیین شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته دشمن به دنبال برگزاری اجتماعات مردمی علیه انقلاب اسلامی بود، اظهار کرد: امروز این اجتماعات در دل حکومت استکباری علیه خودشان برپا شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه این اتفاقات جزو کارنامه درخشان انقلاب اسلامی است، مطرح کرد: امروز مجموعه‌های فرهنگی باید با تمام وجود پای کار بیایند.

وی با بیان اینکه امسال در جشنواره فیلم فجر بیش از 30 فیلم از جبهه فرهنگی تولید شده است، عنوان کرد: از گذشته پرافتخار و آینده پرافتخارتر درحال تحقق، آثار هنری فاخری داریم.

اسماعیلی با اشاره به اینکه اگرچه جنگ نابرابری داریم ولی جمهوری اسلامی با مردم متحد پیروز خواهد شد، خاطرنشان کرد: دشمن در نظر دارد میان صفوف مردم اختلاف ایجاد کند و این کار را با ایجاد اختلاف میان روحانیون و دانشجویان، زنان و مردان، جوانان و افراد مسن و ... دنبال می‌کند.

*کلام امامین انقلاب حماسه‌آفرین است

وی با بیان اینکه کلام وحی و الهی قدرت بسیج کنندگی دارد، تصریح کرد: این کلام در بیانات امامین انقلاب اسلامی وجود داشته است و توانسته حماسه‌هایی را ایجاد کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه ما به امداد الهی ایمان داریم، یادآور شد: نصرت الهی برای افرادی است که در این مسیر استوار ایستادگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه مردم به معارف الهی و اماکن دینی علاقه‌مند هستند، ابراز کرد: باید از این فرصت استفاده و معارف الهی را بیش از پیش تبیین و ترویج کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین