|
|
امروز: جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۷
کد خبر: ۳۷۶۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۵
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در این قانون به مسائل اساسی در حمایت از خانواده توجه شده است، ادامه داد: قانون جوانی جمعیت یکی از قوانینی است که باید به خوبی اجرا شود تا زمینه‌ای برای اجرای قانون عفاف و حجاب باشد.

حوزه نیوز: احمد امیر آبادی فراهانی در اختتامیه رویداد «ملی حجاب از نگاه علم؛ نگرشی چند رشته‌ای به مساله حجاب» که در جامعه الزهرا (س) برگزار شد، عنوان کرد: در رابطه با قانون عفاف و حجاب مباحث زیادی مطرح شد و الحمدالله به تصویب رسید و در حال حاضر نیز در شورای نگهبان در حال بررسی آن است و برخی ایرادات و ابهاماتی بیان شده است که مجلس نیز به زودی به رفع آن‌ها می‌پردازد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در این قانون به مسائل اساسی در حمایت از خانواده توجه شده است، ادامه داد: قانون جوانی جمعیت یکی از قوانینی است که باید به خوبی اجرا شود تا زمینه‌ای برای اجرای قانون عفاف و حجاب باشد.

وی با اشاره لزوم توجه به زیر ساخت‌ها و زمینه‌ها در امر عفاف و حجاب بیان کرد: اگر زمینه و زیر ساخت هایی که در برخی از قوانین به آن اشاره شده است اجرایی شود اجرای قانون عفاف و حجاب راحت تر است؛ زیرا مقدمه‌ای برای قانون عفاف و حجاب هستند.

امیرآبادی فراهانی اضافه کرد: قانون جوانی جمعیت مورد استقبال رهبر معظم انقلاب بوده است و ایشان بیان کردند همواره به این موضوع تاکید کرده‌ام و تصویب این قانون، نشان می‌دهد که مجلس می‌تواند در این موضوعات موثر باشد. در قانون جوانی جمعیت مسائلی مانند حمایت از خانواده به ویژه اقتصاد خانواده مورد توجه قرار گرفته است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: برخی از افراد نسبت به خرید لوازم حجاب مانند چادر، لباس و.. با مشکل مواجه هستند؛ زیرا قیمت بالاتری نسبت به سایر لباس ها دارند. و این مساله مورد توجه ما نیز بوده است و دغدغه این را داشتیم لوازم حجاب را با قیمت ارزان در اختیار بانوان قرار بدهیم.

وی ادامه داد: در همین راستا اقدام به احداث بزرگترین کارخانه چادر مشکی خاور میانه در قم کردیم که با پیشرفته ترین دستگاه راه اندازی می‌شود تا بتواند با اجناس کره ای و ژاپنی نیز بتواند رقابت کند. دستگاه های مورد نیاز خریداری و وارد شده است و در مراحل پایانی است و امیدواریم هر چه زودتر افتتاح شود تا علاوه بر اشتغال زایی بتواند در زمینه تولید پارچه خانواده ها کمک کند.

امیرآبادی فراهانی اضافه کرد: باتوجه به نقش موارد اولیه در تولید پارچه چادر با کیفیت، در کنار این کارخانه، کارخانه تولید مواد اولیه هم در حال ساخت است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت های اقتصادی در بحث عفاف و حجاب نکته بسیار مهمی است که هم در قوانین بودجه و همه قوانین عادی باید به آن توجه شود.

وی ادامه داد: تازمانی که رای را بند به موی خانم ها ‌کنیم وضعیت حجاب درست نخواهد شد. زمانی که انتخابات پیش می‌آید در حالی که خودشان نیز به حجاب معتقد هستند اما به عنوان یک کاندیدا، سکوت می‌کنند و به سنت الهی توجه نمی‌کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در ۲۲ بهمن جمعیت کثیری برای راهپیمایی شرکت می‌کنند اما بخش خبری سیما جمهوری اسلامی ایران بیشترین مصاحبه ای که از افراد شرکت کننده در راهپیمایی پخش می‌کند بدحجاب هستند و تعداد کمی چادر نشان می‌دهد، آیا واقعا نسبت این گونه است؟
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین