|
|
امروز: يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۵
کد خبر: ۳۷۶۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۱
خانومی که به‌عنوان دانشجو و به‌عنوان جذب نیروی آموزش‌وپرورش وارد دفتر من شده‌اند؛ در واقع یک مطالبه‌ی غیرقانونی داشتند. مطالبه ایشان این بود، از آن روستایی که در آن مشغول به کار شده‌اند به یک روستای نزدیک‌تر منتقل شوند. طبق قانونی که خودشان در ابتدای جذب نیرو معلم، تعهد می‌دهند، باید کارشان را از مناطق محروم شروع کنند.


فاطمه محمدبیگی، نماینده مجلس به ویدیوی پخش شده از انتقادات صریح یک دانشجو که نماینده قزوین را به دلیل  استفاده از رانت برای اعضای خانواده و اطرافیانش مورد انتقاد قرار داده بود، واکنش نشان داد.

اخیرا ویدیویی از حضور فاطمه محمدبیگی نماینده قزوین منتشر شده که در آن یک دختر دانشجو انتقادات تندی علیه او مطرح کرده است.  این دختر دانشجو با بیان اینکه نماینده‌ای که مصلحت خودش را به مصلحت مردم ترجیح بدهد، نمی‌خواهیم، خطاب به محمدبیگی گفته بود: شما همسرتان را از استانداری برداشتید گذاشتید وزارت کشور و پسرتان را از ۱۸-۱۹ سالگی وارد کار کردید و او را به وزارت صمت فرستادید. این دانشجو همچنین گفته بود که مسئول دفتر محمدبیگی با ۷۰ سال سن در ۳ معدن عضو است که فقط از یکی از آنها ۲۴ میلیون حقوق می‌گیرد.

اکنون با گذشت چند روز از انتشار این ویدیو، محمدبیگی در اینستاگرام خود به آن واکنش نشان داده است.

محمدبیگی با انتشار ویدئویی توضیح داده است:

با شعار شفافیت وارد مجلس شده‌ام، در این سه‌سال‌و اندی همیشه موضوعات گفت‌وگوها و مکاتبات من، برای همه روشن بوده است. همسر من جناب دکتر افشار دکترای استراتژیک دارند و از رتبه‌های برتر دانشگاه تهران بوده‌ و سابقه ۱۶سال مدیریت در وزارت دفاع، سه بار مدیرکل نمومه در پدافند غیرعامل در کشور را داشتند.    در شرکت مَکفا، مرکز گسترش اطلاعات و فناوری اطلاعات وزارت سمت مشلوغ به کار هستند؛ به شکل مامور نیز حقوق دولتی دریافت می‌کنند. آن‌چیزی که برای من جالب است نیت کسانی است که این موضوعات را مطرح می‌کنند. کسی که چهار کتاب نوشته و کتابش به چاپ هفتم و هشتم رسیده و در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود، سابقه مدیریتی متعدد را در دو وزارت‌خانه داشته است، ایا نمی‌تواند شغل مناسبی داشته باشد؟ و مورد تهمت قرار بگیرد؟

فرزند پسر بنده دانش‌آموز دبیرستانی و در حال تحصیل است و هیچ یک از ادعاهای گفته شده در رابطه با ایشون صحت ندارد و کنکور خواهد داد. در ارتباط با سایر موضوعات مانند قانون جوانی جمعیت، که به‌عنوان قانون حیاتی این مملکت توسط رهبر، به‌عنوان قانون افتخارآمیز معرفی شده است؛ آیا روا است که این قانون مورد حملات قرار بگیرد؟    در ارتباط با فعالیت‌های معدنی که رییس دفتر اینجانب دارد؛ سابقه فعالیت‌ها به چندسال قبل می‌رسد و ارتباطی با دوران نمایندگی من و دوران ریاست دفتری ایشون ندارد و در این شغل از قبل فعال بوده‌اند. همه مدارک این موضوع هم موجود است و مسائل حقوقی این موضوع پیگیری شدع و افرادی که به این موضوع اتهام زدند محکوم شده‌اند‌.

خانومی که به‌عنوان دانشجو و به‌عنوان جذب نیروی آموزش‌وپرورش وارد دفتر من شده‌اند؛ در واقع یک مطالبه‌ی غیرقانونی داشتند. مطالبه ایشان این بود، از آن روستایی که در آن مشغول به کار شده‌اند به یک روستای نزدیک‌تر منتقل شوند. طبق قانونی که خودشان در ابتدای جذب نیرو معلم، تعهد می‌دهند، باید کارشان را از مناطق محروم شروع کنند. چندین‌بار با مسئول آموزش‌وپرورش استان و شهرستان تماس گرفتیم؛ که اگر امکان دارد بخاطر درسشان به جای بهتری منتقل شوند؛ اما به دلیل کمبود نیرو و اولویت افرادی که طبق قانون از سال‌ها قبل در آن منطقه معلم و حتی دارای فرزند بوده‌‌اند، این امکان وجود نداشت.

ما پاسخ مسئول آموزش‌وپرورش را به این خانم اطلاع دادیم. توصیه می‌کنم اگر جایی خواستن مطالبه کنند، مطالباتشان بر اساس اسناد و واقعیت باشد و سعی کنند خودشان را مدیون قانون و شرع نکنند.

از نشست‌های دانشجویی، کرسی‌های آزاداندیشی و صندلی‌های داغ خیلی استقبال می‌کنم که برای نمایندگان برگزار شود. زیرا خودم به‌عنوان یکی از جوان‌ترین نماینده‌های مجلس، با همین تابلو وارد مجلس شدم و نشان دادم که اهل گفت‌وگو و تعامل با جوان‌ها هستم. چه بسا با مطالبات خوب، سایر مسئولین هم به شفافیت بپیوندند. قوای سه‌گانه حوزه شفافیت را اجرا کنند تا مجلس در این عرصه تنها نماند.

ما جزو اولین نماینده‌ها بودیم که سامانه شفافیت را به شکل خوداظهاری راه انداختیم و هنوز قانون شفافیت ارا در مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین و تکلیف نشده است که از آن عزیزان هم می‌خواهم هر چه سریع‌تر این قانون را تعیین و تکلیف کنند. ما اهل گفت‌وگو هستیم و از پیشنهادان و انتقادات شما استقبال می‌کنیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین