|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۳۷۶۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸
با نگاهی به اغلب ساختمان های ادارای و تجاری در کشور نشان می دهد که اغلب این ساختمان ها پاسخگوی نیازها و محدودیت های افراد دارای معلولیت نیست و وجود مشکلات اساسی، استفاده مفید از فضاهای شهری و ساختمان های عمومی را برای این دسته از افراد غیرممکن ساخته است.
    بانک ملی ایران با هدف حمایت و افزایش رضایتمندی مشتریان دارای معلولیت و سهولت بهره‌مندی افراد معلول از خدمات ‏بانکی، اقدامات و تمهیدات ویژه ای را برای مناسب‌سازی شعب، بناها و ساختمان های بانک برای تردد و ارائه خدمات بانکی به معلولان و افراد دارای معلولیت اجرا کرده است.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، براساس قانون حمایت از جامعه معلولان همه وزارتخانه‎ها، سازمان‎ها، موسسات و شرکت‎های دولتی و نهادهای عمومی موظف هستند شرایطی را فراهم کنند که معلولان به مانند سایر افراد بتوانند از امکانات و خدمات شهری استفاده کنند.

با نگاهی به اغلب ساختمان های ادارای و تجاری در کشور نشان می دهد که اغلب این ساختمان ها پاسخگوی نیازها و محدودیت های افراد دارای معلولیت نیست و وجود مشکلات اساسی، استفاده مفید از فضاهای شهری و ساختمان های عمومی را برای این دسته از افراد غیرممکن ساخته است.

با توجه به اینکه موانع فیزیکی و اجتماعی اغلب این افراد را در استفاده از تسهیلات و خدمات شهری و رفاهی محروم می سازد، بانک ملی ایران در راستای عمل به اجرای مسئولیت های اجتماعی برای تسهیل خدمات دهی به این مشتریان دارای معلولیت علاوه بر توسعه بانکداری دیجیتال و نوین، به دنبال یاری رساندن به معلولان و تسهیل امور خدماتی من جمله افتتاح حساب و ایجاد فرصت برابر برای آنها در شعب است.

۱۲ آذرماه مصادف با سوم دسامبر به عنوان روز جهانی افراد دارای معلولیت نامگذاری شده است. بانک ملی ایران از این رو با مناسب سازی تمامی ورودی و خروجی شعب و ساختمان های خود، ایجاد فرم های خدمات مالی برای نابینایان، اختصاص گیشه و ساخت سامانه های ویژه زمینه سازگار کردن محیط و سهولت و امکان دسترسی افراد دارای معلولیت جسمی و حرکتی و همچنین رعایت شرایط دیگر گروه های جامعه اعم از نابینایان، سالمندان و بیماران را فراهم کرده است.

در همین راستا بانک تلاش کرده تا موانع حرکتی شعب را با ایجاد رمپ، سطوح شیب دار، آسانسور و بالابرهای مناسب جهت حمل ویلچر، تعبیه درب های اتوماتیک، کاهش ارتفاع ورودی شعب نسبت به خیابان و... به حداقل برساند و اکنون شعب اسکان، ایثار، فردوس، امیریه، میدان شهدا، کارگشایی مولوی، دانشگاه تهران، میدان فردوسی، میدان جمهوری و... با بهره مندی امکانات مذکور آماده ارایه خدمات مالی به مشتریان دارای معلولیت جسمی و حرکتی هستند.

همچنین شعب مجهز به باجه نابینایان اعم از عارف تهران، میدان ولیعصر قزوین، خیابان سمیه قم، میدان هما فریزد یزد، میدان آزادی سنندج، چهارراه مشیر شیراز، خیابان کوهسنگی مشهد، اترک بجنورد و... به این دسته از مشتریان گرانقدر خدمات دهی می کنند.

اقدامات بانک ملی ایران در تسهیل خدمات دهی به مشتریان دارای معلولیت و همچنین همکاری این بانک در پروژه های مطالعاتی نظیر روش های مناسب سازی ساختمان های اداری برای افراد دارای معلولیت جسمی و حرکتی از سوی وزارت راه و شهرسازی نیز مورد تقدیر قرار گرفته است.

بانک ملی ایران در راستای حمایت از مشتریان دارای معلولیت علاوه بر مناسب سازی شعب، زمینه توسعه بانکداری دیجیتال و خدمات بانکی غیرحضوری من جمله سامانه هایی نظیر بام، بله، ایوا، همراه بانک و ... را فراهم کرده است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین