|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۶
کد خبر: ۳۷۶۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷
سنتکام در ادامه این بیانیه که در صفحه کاربری آن در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شده، آورده است: این حملات تهدیدی مستقیم برای تجارت بین‌المللی و امنیت دریایی است و جان خدمه بین‌المللی را که نماینده چندین کشور در جهان هستند به خطر انداخته‌اند.


ایسنا: مرکزی فرماندهی نیروهای آمریکا در منطقه (سازمان تروریستی سنتکام) در بیانیه‌ای حمله انجام گرفته از سوی ارتش یمن به چند کشتی در دریای سرخ را به ایران مرتبط دانست.

 در پی اعلام حمله موشکی و پهپادی به دو کشتی اسرائیلی به نام‌های «Unity Explorer» و «Number Nine» در دریای سرخ از سوی سخنگوی ارتش یمن و گزارش‌ها درباره مورد حمله گرفتن یک کشتی انگلیسی در همین منطقه، فرماندهی مرکزی نیروهای تروریستی آمریکا (سنتکام) در منطقه در بیانیه‌ای مدعی شد: روز یکشنبه چهار حمله به سه کشتی تجاری صورت گرفت که در آب‌های بین‌المللی در جنوب دریای سرخ فعالیت می‌کردند. ناوشکن یو.اس.اس کارنی به تماس‌های این کشتی‌ها پاسخ داد و به آن‌ها کمک کرد.

سنتکام در ادامه این بیانیه که در صفحه کاربری آن در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شده، آورده است: این حملات تهدیدی مستقیم برای تجارت بین‌المللی و امنیت دریایی است و جان خدمه بین‌المللی را که نماینده چندین کشور در جهان هستند به خطر انداخته‌اند.

در حالی که حضور مداخله‌جویانه نظامی آمریکا و افزایش شمار جنگ‌افزارهای آن در منطقه، امنیت و ثبات آن را تضعیف می‌کند، فرماندهی مرکزی نیروهای نظامی آمریکا با تلاش برای مرتبط ساختن این اقدام یمن با ایران، مدعی شد: ما بر اساس دلایل زیادی بر این باور هستیم که امکان این حملات، در حالی که توسط حوثی‌ها در یمن (انصارالله یمن) انجام شده‌اند، به طور کامل توسط ایران فراهم می‌شود. ایالات متحده آمریکا تمامی پاسخ‌های مناسب را در هماهنگی کامل با متحدان و شرکای بین‌المللی خود در نظر خواهد گرفت.

ادعاهای سنتکام در پی این مطرح می‌شود که ارتش انگلیس نیز روز گذشته ادعا کرد که «یک انفجار احتمالی» در یکی از مسیرهای مهم کشتیرانی در سواحل یمن رخ داده است.

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس در این باره گزارش داد که مرکز عملیات تجارت دریایی ارتش انگلیس به دریانوردان هشدار داده این حادثه در تنگه باب‌المندب که دریای سرخ را به خلیج عدن متصل می‌کند، رخ داده است.

این مرکز همچنین گفت که فعالیت پهپادی نیز در این منطقه گزارش شده است.

روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت اما به نقل از یک منبع امنیتی مدعی «ناکام ماندن تلاش برای انجام یک حمله در دریای سرخ» شده است.

نیروهای مسلح یمن از آغاز عملیات «طوفان الاقصی»، در راستای همبستگی با مقاومت فلسطین و در پاسخ به جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه، حملات موشکی و پهپادی را علیه اهداف اسرائیلی در سرزمین‌های اشغالی و به خصوص شهر «ایلات» در جنوب آن انجام داده است.

ارتش یمن همچنین چندی پیش یک کشتی تجاری مرتبط با رژیم صهیونیستی با نام «گلکسی لیدر» را در دریای سرخ توقیف کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین