|
|
امروز: چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۵۵
کد خبر: ۳۷۶۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۶
یک مفسر نظامی کره شمالی در نشستی که توسط خبرگزاری مرکزی کره شمالی برگزار شد، سئول را مقصر فسخ «توافق جامع نظامی ۲۰۱۸» دانست؛ معاهده‌ای که با طرح مجموعه‌ای از اقدامات نظامی، سعی در کاهش تنش‌ها میان دو کره داشت.

در پی فسخ معاهده‌ای برای کاهش تنش‌های نظامی بین دو کره، پیونگ‌یانگ امروز (یکشنبه) هشدار داد که «درگیری نظامی و جنگ» در شبه‌جزیره کره اجتناب‌ناپذیر است و اگر سئول اقدامی خصومت‌آمیز انجام دهد، با «نابودی کامل» مواجه خواهد شد.

به گزارش ایسنا، یک مفسر نظامی کره شمالی در نشستی که توسط خبرگزاری مرکزی کره شمالی برگزار شد، سئول را مقصر فسخ «توافق جامع نظامی ۲۰۱۸» دانست؛ معاهده‌ای که با طرح مجموعه‌ای از اقدامات نظامی، سعی در کاهش تنش‌ها میان دو کره داشت.

کره جنوبی در ماه گذشته میلادی در واکنش به پرتاب یک ماهواره جاسوسی توسط کره شمالی، بخشی از تعهدات خود در معاهده مذکور را به حالت تعلیق درآورد. سپس پیونگ‌یانگ در اعتراض به این اقدام سئول، به‌کلی این توافق را فسخ کرده و از آن زمان تا امروز تسلیحات نظامی سنگینی را در مرز خود با کره جنوبی مستقر کرده است.

این مفسر نظامی کره شمالی اظهار کرد که در پی فسخ این توافق، تقابل نظامی شدید در شبه‌جزیره کره دوباره به میزان زیادی افزایش یافته است.

او در ادامه بیان کرد که توافق مذکور تنها سازوکار و آخرین گزینه برای کاهش تقابل‌های نظامی ناخواسته میان نیروهای کره شمالی و کره جنوبی بود که در امتداد مرز دو کشور با تراکم بالایی مستقر شده‌اند.

وی افزود: حالا دیگر امکان وقوع درگیری نظامی و جنگ در شبه‌جزیره کره مطرح نیست، بلکه بحث تنها بر سر زمان وقوع آن است.

این مفسر در ادامه مدعی شد که پرتاب ماهواره توسط کره شمالی حق مشروع و عادلانه یک کشور مستقل بوده و کره جنوبی حق نداشت به بهانه آن تعهدات خود در معاهده مذکور را کاهش دهد.

او همچنین اظهار کرد که اگر پرتاب ماهواره توسط کره شمالی نقض مفاد این معاهده پنداشته شود، پس پرتاب نخستین ماهواره جاسوسی نظامی توسط سئول در روز جمعه نیز این پیمان را زیر پا گذاشته است.

وی در ادامه افزود: هرگونه اقدام خصومت‌آمیز توسط این گروه دست‌نشانده (دولت کره جنوبی) علیه کره شمالی به نابودی مصیبت‌بار ارتش دست‌نشانده و سقوط کامل کره جنوبی منجر خواهد شد.

این مفسر نظامی با بیان اینکه این مسئله نشان‌دهنده درستی تصمیم کره شمالی برای گسترش قدرت بازدارندگی هسته‌ای این کشور است، گفت: کسانی که این توافق نظامی میان دو کره را کاملاً از بین بردند بی‌شک بهای سنگینی پرداخت خواهند کرد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین