|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۳۷۵۹۱
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۹
روزنامه 'الوطن' سوریه نوشت: ترکیه تلاش می کند برای خارج کردن نام 'جبهه النصره' از لیست گروه های تروریستی، آن را بازسازی کند.
روزنامه 'الوطن' سوریه روز یکشنبه نوشت: تمام تلاش مسوولان ترکیه بر بازسازی و بازتعریف تروریست های جبهه النصره به منظور قانع کردن کشورهای جهان و خارج کردن نام این تروریست ها از لیست گروه های تروریستی متمرکز شده است.

براساس این گزارش، مخالفان سوری نزدیک به تروریست های 'النصره' و منابع دیپلماتیک غربی در آنکارا در گفت و گو با روزنامه 'الوطن' اعلام کرده اند که دولت عدالت و توسعه به دستور 'رجب طیب اردوغان' رییس جمهوری ترکیه، تمام تلاش خود را برای بازتعریف شاخه سازمان 'القاعده' در سوریه بکار بسته است.

سیاستمداران ترکیه نیز در پایتخت های کشورهای غربی، تلاش سختی را اغاز کرده اند تا به این کشورها اطمینان دهند که این گروه قصد تشکیل 'امارت' شبیه به داعش را ندارد.

به گفته این منابع، دولت ترکیه تاحدودی موفق شده است سران گروه تروریستی النصره را به سکوت درمورد تشکیل 'امارت' اسلامی مورد ادعای خود وادار سازد.

براین اساس، مهمترین نتیجه این اقدام ترکیه نجات این تروریست ها از حملات هوایی ائتلاف ضد داعش است، هرچند که این ضربات تاکنون تاثیرچندانی در جلوگیری از جنایت های تروریست ها نداشته است.

آنکارا در ماه های گذشته نیز تلاش هایی را برای کاهش درگیری میان تروریست های 'النصره' و دیگر گروه های تروریستی که از ریف 'ادلب' رانده شده بودند انجام داده بود ولی این تلاش ها با تکروی النصره و طرد دیگر تروریست ها با شکست مواجه شد.

یکی دیگر از مشکلات ترکیه برای بازتعریف و بازسازی گروه تروریستی 'النصره' غیرقابل پذیرش بودن این تروریست ها از سوی ساکنان مناطق تحت سیطره آن هاست، زیرا آن ها بارها شاهد جنایت های تروریست های النصره در مناطق خود بوده و بارها خواستار خروج آن ها از این مناطق شده اند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین