|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۳۷۵۸۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱
فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه فرمایشات نورانی و آگاهی بخش مقام معظم رهبری در جمع بسیجیان سبب آگاهی مردم دنیا از جهان اسلام شد، تصریح کرد: بسیج عظیم‌ترین نیروی دفاعی پایان‌ناپذیر عالم است؛ همه نیرو‌های مسلح جهان محدود هستند. اگر به ارتش آمریکا نگاه نگاه کنید که نیمی از قدرت دفاعی جهان را در اختیار دارد، بودجه نظامی این کشور اندازه بودجه کل جهان است، اما با همه اینها، این ارتش پایان‌پذیر است.

تسنیم: سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی در رزمایش اقتدار بسیجیان استان قزوین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تجلیل از رشادت‌های بسیجیان در همه میادین و تبریک پیروزی‌های مردم فلسطین اظهار داشت: خدارا شاکریم که در ایام شهادت حضرت فاطمه و هفته مبارک بسیج و در تلاقی پیروزی‌های دل انگیز فلسطین در قزوین حضور داریم.

وی با بیان اینکه قزوین، منطقه‌ای است که به واسطه تاریخ و شخصیت‌های بزرگ خود شناخته می‌شود، افزود: این استان از جمله سرزمین‌های دارای عالمان و فقیهان بزرگی است که روییده اند تا آسمان نظام به وجود این ستارگان افتخار کند. شخصیت‌های بزرگی همچون شهید رجایی، شهید بابایی، شهید لشگری و سید آزادگان شهید ابوترابی نقش تعیین کننده‌ای در تاریخ این مرز و بوم داشته‌اند.

سرلشکر سلامی خاطرنشان کرد: شهیدان هجرت را مقدمه شهادت کردند و مردم ما را در فضای اقتدار و سرافرازی قرار دادند. در این راستا بسیج نقش تعیین‌کننده‌ای در تاریخ نظام و انقلاب اسلامی داشته و دارد که بر هیچ کس پوشیده نیست.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه فرمایشات نورانی و آگاهی بخش مقام معظم رهبری در جمع بسیجیان سبب آگاهی مردم دنیا از جهان اسلام شد، تصریح کرد: بسیج عظیم‌ترین نیروی دفاعی پایان‌ناپذیر عالم است؛ همه نیرو‌های مسلح جهان محدود هستند. اگر به ارتش آمریکا نگاه نگاه کنید که نیمی از قدرت دفاعی جهان را در اختیار دارد، بودجه نظامی این کشور اندازه بودجه کل جهان است، اما با همه اینها، این ارتش پایان‌پذیر است.

وی با بیان اینکه ارتش شوروی سابق هم با ۱۰۲ لشگر زرهی تمام شد، گفت: به هر نقطه‌ای از عالم نگاه کنیم نیرو‌های مسلح کلاسیک محدود است، اما در جهان یک نیروی عظیم دفاعی وجود دارد که همانند رودخانه‌ای درخشان که یک حقیقت جاری روی زمین است، هرگز تمام نمی‌شود؛ نیروی بسیج می‌جوشد و می‌خروشد و با افتادن هر پرچم از دست یک شهید ده‌ها جوان آن را دوباره به اهتزاز درمی‌آورند.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه نیروی بسیج بر هر نیروی مسلح با هر اندازه، استعداد و پیشرفت از تجهیزات غلبه می‌کند همان طور که این نیرو در دفاع مقدس بر فاتحان جنگ فائق آمد، افزود: آمریکا، شوروی و بخشی از کشور‌های اروپایی در حمایت از ارتش بعث می‌خواستند ملت ایران را در صحنه جنگ بشکنند و ایران بزرگ را کوچک کنند. آن‌ها قصد داشتند جهالت مدرن را به ملت ایران تحمیل کنند، اما نیروی عظیم بسیج که به فرمان رهبر کبیر انقلاب اسلامی تشکیل شد، نقشه آن‌ها را خنثی کرد؛ دشمنان با سد مستحکم بسیج مواجه شدند و متوقف شدند.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه این نیروی الهی مظهر و تجلی زیباترین صفاتی است که خداوند در قرآن به آنان نسبت داده است، یعنی اهل صبر و توکل و ایثارند. دیگران را بر خود مقدم می‌دارند، جانشان را فدا می‌کنند تا جان یک ملت در امن و امان باقی بماند، عنوان کرد: بسیج هرگز پرچم را اجازه نمی‌دهد بر زمین بیفتد، اجازه اشغال سرزمین را نمی‌دهد واجازه نمی‌دهند بیگانه برای سرنوشت این ملت تصمیم بگیرد؛ بسیجیان در لحظه‌های سخت به داد مردم می‌رسند؛ اگر سیلی اتفاق بیفتد، اولین نفراتی هستند که به جنگ آب می‌روند، تا آب خانه مردم را آسیبی نزند، من آن‌ها را در آق قلا، در خوزستان، در پلدختر، در سیستان و بلوچستان و در هرمزگان دیدم باور کنید که این‌ها دلسوزتر از خود خانواده‌ها بودند.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه در روستای مزداران فیروزکوه آن‌ها را غرق در گل و لای دیدم که خانه‌ها را پاکسازی می‌کردند، فرش‌ها را می‌شستند و غم و غبار اندوه را از سیمای مردمانمان می‌زدودند، اضافه کرد: این‌ها نشانه‌های نزول نصرت الهی بر یک ملت است، بسیجیان در صحنه‌های علم هم درخشیدند، شهید احمدی روشن ها، فخری زاده ها، علی محمدی ها، شهریاری‌ها آن‌ها که این کشور را در میان کشور‌های دارای دانش و فناوری هسته‌ای قرار دادند.

وی افزود: آنانی که ماهواره به آسمان فرستادند، عزیزانی که پالایشگاه‌های کشور را ساختند، آن‌هایی ستاره خلیج فارس را ساختند، پالایشگاهی که ۵۰ درصد بنزین کشور را تولید می‌کند. تونل‌های طویل، بالگرد، خطوط ریلی، هواپیما، موشک پهپاد، رادار همه از دستاورد‌های بسیجیان است.

سردار سلامی با بیان اینکه بچه‌های بسیج را در کرونا دیدم، که حتی جان‌باخته‌های کرونا را آن زمان که خانواده‌ها یارای تغسیل نداشتند، آنان را آنگونه که شایسته انسان مومن است، غسل دادند، کفن کردند به خاک سپردند، اضافه کرد: بسیجیان به مردم کمک‌های مومنانه رساندند. با فقر و محرومیت مبارزه کردند، خانه ساختند، خانه‌های روستایی را مرمت کردند. به داد مردم رسیدند، بسیج موهبت عظیم الهیست. بسیجیان صبورند، متوکل اند، وفادارند و ابوالفضلی عمل می‌کنند.

وی با بیان اینکه شهیدانی که امروز در حال تشییع‌اند، شهیدانی هستند که دل از خانه و کاشانه و آرزو‌های بزرگ خویش کشیدند، به شرق مدیترانه رفتند وبا فرماندهی حاج قاسم سلیمانی در کنار مردمان سوریه و لبنان ایستادند، ادامه داد: ایران محور یک جبهه مقاومت در مقابل سلطه طلبی استکبار شد و جوانان بسیجی کاری کردند که این پیشانی بند‌های جهاد در بلاد کشور‌های اسلامی گسترش یافت. وقتی بسیجیان به میدان آمدند مستکبران گریختند، و هزینه‌ها را برای آن‌ها بالا بردند، آن‌ها را تخلیه کردند.

سلامی با بیان اینکه نهضت فلسطین تا قبل از انقلاب اسلامی به خاموشی گراییده بود، فلسطینی‌ها در سرزمین‌های مختلف آواره کرده بودند وآن‌ها با سنگ می‌جنگیدند، گفت: وقتی بسیج وارد غزه و کرانه باختری شد، در محاصره مطلق رژیم صهیونیستی بود؛ حتی امکان انتقال چیزی را نداشت، در یک حرکت معجزه آسا این زمین‌ها مجهز به راکت‌ها و سلاح‌ها شدند و امروز این جریان بسیج را در آن نوار کوچک غزه می‌بیند.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه از نظر سیاسی، اجتماعی و روانی غزه همه دنیا را اشغال کرده و بعد جهانی یافته است، افزود: غزه دیگر یک باریکه ۴۰۰ کیلومتری نیست، سرزمینی است به وسعت همه قلب‌های مردم آزاده جهان، حتی غیرمسلمانان است. مردم کشور‌های اروپایی که حاکمانش ایجادکننده اسرائیل هستند از فلسطین دفاع می‌کنند. در آمریکا هم که مهد دفاع از رژیم صهیونیستی است مردم آن یکپارچه از فلسطین دفاع می‌کنند، علیه حاکمان خود شعار می‌دهند.

وی با بیان اینکه بسیج راه خود را هموار و در قلب‌های عالم نفوذ کرده است، افزود: طوفان الاقصی تجلی حضور و ظهور بسیج است، ۷۵ سال است بر فلسطین آتش می‌بارد و مردم آن آواره اند. هنوز پیرمرد‌ها و پیرزنان فلسطینی کلید خانه‌های خورد را نگه داری می‌کنند تا روزی باز گردند و دوباره وارد حریم خانه‌های خود شوند؛ سال‌هاست انگلیس و آمریکا یک ارتش بزرگ و یک سیستم امنیتی بسیار قوی ایجاده کرده اند، تا اشغالگران آرامش داشته باشند، آن‌ها به دنبال مدینه فاضله بودند و هیچکس باور نمی‌کرد، حتی خود فلسطینی‌ها و اعراب تصور نمی‌کردند که این ارتش و نظام امنیتی تا این اندازه به سقوط نزدیک باشد.

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: تنها در ذهن و قلب امام خمینی عظیم الشان و رهبر بزرگوار، فروپاشی این رژیم امری ممکن و زودرس تلقی می‌شد؛ چیزی که بعضی آن را یک آرمان دست نیافتنی می‌دیدند. طوفان الاقصی در فکر ساکنان اسرائیل و مقامات رژیم صهیونیستی و آمریکا این واقعیت را نشان داد که فروپاشی بسیار بسیار نزدیک‌تر و ساده‌تر از آن چیزی هست که آن‌ها فکر می‌کنند.

وی با بیان اینکه تلاویو، این پایتخت غصب شده محل تقاطع آتش سلاح‌هایی است که در شکل انبوه آن، امروز کاملا در تیررس و در اختیار حزب الله، غزه و کرانه باختر است، افزود: اگر موتور عملیات دیگری مثل الاقصی شروع بشود؛ زمان برای فروپاشی یک رژیم جعلی فقط ۴۸ ساعت زمان نیاز است تا نسخه این رژیم به هم پیچیده شود و این رژیم از صفحه روزگار حذف شود. امروز هیچ اسرائیلی شب‌ها آرام سر بر بالین نمی‌گذارد. دوران آرامش تمام شده و یک کابوس دائمی آن‌ها را در اضطرابی همیشگی قرار داده است.

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: امروز دقیقا ناامنی به قلب رژیم صهیونیستی منتقل شده است. واقعا چشم‌اندازی برای نجات رژیم صهیونیستی وجود ندارد. دیگر نمی‌توانند راجع به بقا صحبت کنند. این واقعیتی است که امروز رخ داده است. آن‌ها از روی استیصال به جنایت روآوردند. عقل سیاسی و استراتژیک نزد مقامات آمریکا و صهیونیستی وجود ندارد، آن‌ها به اشتباهات خود می‌بازند.

سردار سلامی افزود: آتش بس ناشی از شکست و استیصال ارتش رژیم صهیونیستی است. جنگ بعد از آتش بس فقط در سطح بمباران ادامه خواهد یافت چراکه ارتش اسرائیل توان ادامه جنگ زمینی را ندارد. ما مطمنئیم که مردم فلسطین به واسطه استقامتشان به زودی پیروزی را خواهند دید؛ امروز هیچ اسراییلی با آرامش سربر بالش نمی‌گذارد و آشفتگی سیاسی، اضطراب اجتماعی، افسردگی و ناامنی در سر تا پا وجود این رژیم غاصب گسترده شده است.

وی با بیان اینکه براساس اطلاعات میدانی از یک هزار و ۶۰۰ تانک و نفربری که اسراییل به میدان آورده بود، ۳۰۰ دستگاه تانک آن‌ها توسط رزمندگان فلسطینی و غزه منهدم شده است، تصریح کرد: اسراییل اخبار داخلی را سانسور می‌کند و امروز تمام اخبار در مورد غزه است، اما همه می‌دانند که وضعیت اسراییل وخیم‌تر از آن چیزی است که تصور می‌کنند. اقتصاد صهیونیست‌ها بابت جنگ با غزه متحمل هزینه و خسارت زیادی شده است، در همین ایام گذشته ۲ هزار سرباز اسراییلی از جنگ فرار کردند تا جایی که ارتش آن‌ها دیگر قادر به ادامه جنگ نخواهد بود.

سردار سلامی با بیان اینکه اسراییل روزانه ۳۰۰ میلیون دلار بابت جنگ خسارت می‌بیند و از هر سه شغل، یک شغل آن‌ها به تعطیلی کشیده شده است، گفت: امروز وضعیت رژین غاصب صهیونیستی بسیار دشوارتر از گذشته شده است، آمریکا و اروپا دیگر همانند گذشته حامی جنگ نیستند و خواهان آتش بس شده‌اند، وضعیتی که امروز در فلسطین می‌گذرد برای مردم آن‌ها عادی می‌باشد، چون ۷۵ سال همین وضعیت را تجربه کرده‌اند، اما برای اسراییلی‌ها وضع بحرانی است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین