|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۳
کد خبر: ۳۷۵۸۱۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۵
وزارت دفاع ایروان در بیانیه‌ای با اشاره به اینکه امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی یکی از مسائل بررسی‌شده در این نشست بود، اعلام کرد که طرفین توافقنامه‌ای درباره همکاری‌های دفاعی ارمنستان و انگلیس در ۲۰۲۳- ۲۰۲۴ امضا کردند.

وزارت دفاع ارمنستان امروز (چهارشنبه) اعلام کرد ایروان و لندن یک سند همکاری دفاعی برای سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ امضا کردند.

به گزارش ایسنا، این توافق در روز سه‌شنبه و در ششمین نشست رایزنی دفاع استراتژیک در لندن حاصل شد؛ نشستی که در آن سفیر ارمنستان در لندن و همچنین رئیس اداره سیاست دفاعی و همکاری‌های بین المللی وزارت دفاع ارمنستان نیز حضور داشتند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع ایروان در بیانیه‌ای با اشاره به اینکه امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی یکی از مسائل بررسی‌شده در این نشست بود، اعلام کرد که طرفین توافقنامه‌ای درباره همکاری‌های دفاعی ارمنستان و انگلیس در ۲۰۲۳- ۲۰۲۴ امضا کردند.

طرفین همچنین در این نشست درباره مسائلی از جمله اصلاحات جامع در نیروهای مسلح ارمنستان گفت‌وگو کردند.

افزایش همکاری‌های دفاعی ارمنستان با انگلیس در حالی است که ایروان عضو سازمان پیمان امنیت جمعی است؛ سازمانی که روسیه یکی از اعضای آن است.

از ۲۰ سپتامبر با مسلط‌شدن جمهوری آذربایجان بر قره‌باغ کوهستانی در حمله‌ای کوتاه و سریع، روابط مسکو و ایروان به تیرگی گراییده است.

از ۲۰۲۰ تا تسلط باکو بر قره‌باغ در ۲۰۲۳، نیروهای صلح‌بان روسیه در این منطقه حضور داشتند. ایروان که حامی تلاش اکثریت ارمنی‌تبار منطقه قره‌باغ برای جدایی از جمهوری آذربایجان بود، از روسیه به دلیل عدم حمایت از ارمنستان در مقابله با حمله نیروهای جمهوری آذربایجان، گله‌مند است.

پیش‌تر نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان از حضور در نشست سازمان پیمان امنیت جمعی خودداری کرد و این رویدادی دیگر در مجموعه وقایعی بود که از سرد شدن روابط روسیه و ارمنستان نشان دارد. همچنین پاشینیان پیش‌تر رزمایش برنامه‌ریزی‌شده سازمان پیمان امنیت جمعی در خاک خود را لغو کرد و در ماه اکتبر نیز از حضور در نشست «کشورهای مستقل مشترک‌المنافع» خودداری کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین