|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۷
کد خبر: ۳۷۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۱
شماری از فعالان حقوق بشر و مسلمانان ساکن نیویورک در محکومیت قتل سه دانشجوی مسلمان تظاهرات کردند و از دادگاه برای اینکه قتل این سه نفر را ناشی از تنفر از مسلمانان تلقی نکرده است انتقاد کردند.
به نقل از  شبکه تلویزیونی پرس تی وی، شماری از فعالان حقوق بشر و مسلمانان ساکن نیویورک در محکومیت قتل سه دانشجوی مسلمان تظاهرات کردند.

آمریکاییهای مسلمان در شهر نیویورک با برگزاری تظاهرات در محکومیت قتل 3 دانشجوی مسلمان، از دادگاه برای اینکه قتل این سه نفر را ناشی از تنفر از مسلمانان تلقی نکرده است انتقاد کردند.

"کالین دیویدسون" فعال عضو مبارزه با امپریالیسم و وحدت با یکدیگر گفت وقتی مسلمانان قربانی جنایتی از این دست می شوند هیچ کسی اهمیت نمی دهد که آنها به علت مسلمان بودنشان هدف قرار گرفته اند اما اگر مسلمانان خطا و جنایتی مرتکب شوند، همه می گویند که مسلمانان تروریست هستند. این رویکرد کاملا نژادپرستانه و اسلام هراسی است.

"مینا عبدالعزیز" مسلمان ساکن نیوجرسی هم گفت رسانه ها رویکرد جانبدارانه ای به این قضیه دارند. با وجود گذشت چند روز از این واقعه هنوز بسیاری از مردم از وقوع چنین حادثه ای اطلاع ندارند.

معترضان در نیویورک شبکه های تلویزیونی مهم آمریکا را متهم می کنند درباره مسائل مربوط به مسلمانان جانبدارانه برخورد می کنند. آنها بر این باورند پوشش ضعیف اخبار مربوط به قتل این سه مسلمان ، در چارچوب کلی تر اطلاع رسانی ضعیف درباره اسلام و مسلمانان است.

"امین حسین " وکیل فلسطینی ساکن آمریکا گفت حتی پیش از حملات یازدهم سپتامبر 2001 نیز، عربها همیشه به عنوان تروریست و انسانهایی غیرمتمدن معرفی می شدند. پس از حملات یازدهم سپتامبر این رویکرد تشدید شد و حملات علیه عربها و مسلمانان افزایش یافت.

مصطفی عبدالعزیز آمریکایی مسلمان گفت هر کانال تلویزیونی را که روشن می کنید اول چیزی که در صدر خبرها می بینید تروریستهایی هستند که لباس مسلمانان و عربها را دارند و همین مسئله این ذهنیت را ایجاد می کند که مسلمانان تروریست هستند.

"جان دنی" فعال کارگری گفت رویکرد رسانه ها سبب شده است تنفر از مسلمانان بیشتر شود. به نظر من رسانه ها به گونه ای عمل می کنند که حمایت مردم از سیاستهای جنگ طلبانه و شیطانی و جنایتکارانه دولت آمریکا بیشتر شود.

"مینا عبدالعزیر" گفت متاسفانه در نتیجه تبلیغات رسانه ها، بسیاری از مردم در سراسر آمریکا از اسلام تنفر پیدا کرده اند. همین مسئله سبب شده است مسلمانان بیشتر هدف قرار گیرند.

امین حسین گفت خط مشی رسانه ها را منافع فرد یا گروه خاص تعیین می کند. این فرد یا گروه احساس می کنند جان سیاهپوستان و مسلمانان ارزش ندارد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین