|
|
امروز: دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۳۷۵۷۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۸
این تحلیلگر سیاسی در ادامه گزارش خود اینگونه نوشت، «طرح‌های یاد شده بر اساس این واقعیت تنظیم شد که السنوار همانند چهره‌ای تحت تعقیب رفتار نکرده و تمایل دارد فعالیت‌های خود را به شکل آشکار انجام دهد، او همانند سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله، در مکان‌های مخفی و یا پناهگاه زندگی نمی‌کند».

معاریو: سرویس شین‌بت در سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۳ شش طرح برای ترور یحیی السنوار ارائه کرد که با مخالفت نتانیاهو مواجه شد / هدف این طرح ترور تمام رهبران حماس در نوار غزه بودایسنا: یک روزنامه عبری زبان امروز (سه شنبه) نوشت، سرویس شین‌بت در سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۳ شش طرح برای ترور یحیی السنوار، رئیس جنبش حماس در نوار غزه ارائه کرد.

در گزارشی که روزنامه عبری زبان معاریو امروز به قلم بن کاسبت، تحلیلگر سیاسی‌اش منتشر کرد، آمده است، سرویس شین‌بت در سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۳ که یورام کوهن و پس از او نداو آرگمن و در ادامه رونین بار ریاست آن را بر عهده داشت، شش طرح برای ترور یحیی السنوار، رئیس جنبش حماس در نوار غزه ارائه کرد که با مخالفت نتانیاهو (نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی) مواجه شد.

بن کاسبت در گزارش خود به اظهارات و شهادت تعداد زیادی از مسئولانی استناد کرد که در آن زمان پست‌های مهمی را در این موسسه برعهده داشتند.

بر این اساس طرح‌های ترور السنوار شامل جزئیات دقیق و همه‌جانبه‌ای از جمله پیامدهای احتمالی این عملیات ترور بود.

این تحلیلگر سیاسی در ادامه گزارش خود اینگونه نوشت، «طرح‌های یاد شده بر اساس این واقعیت تنظیم شد که السنوار همانند چهره‌ای تحت تعقیب رفتار نکرده و تمایل دارد فعالیت‌های خود را به شکل آشکار انجام دهد، او همانند سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله، در مکان‌های مخفی و یا پناهگاه زندگی نمی‌کند».

این بخش از گزارش معاریو یادآور حضور السنوار در کنفرانسی مطبوعاتی در مه سال ۲۰۲۱ است که در پاسخ به این سوال که آیا از ترور هراسی ندارد، گفت، «بعد از این دیدار پیاده به خانه‌ام باز خواهم گشت و گانتس (وزیر جنگ وقت رژیم صهیونیستی) یک ساعت زمان  دارد که تصمیم بگیرد و جنگنده‌هایش را آماده کند». این ویدیو به عنوان پاسخی چالش‌برانگیز به شکلی گسترده منتشر شد.

کاسبت در ادامه نوشت، طرحی که رونین بار، رئیس فعلی شین‌بت برای ترور السنوار ارائه کرد، جزئیات بیشتری داشت و هدف آن ترور تمام رهبران حماس در نوار غزه بود.

این تحلیلگر سیاسی روزنامه معاریو در ادامه این مسأله را یادآور شد که یورام کوهن، رئیس سابق شین‌بت چند روز قبل در مصاحبه‌ای با شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که طرح‌های نتانیاهو برای «بریدن سر رهبران حماس» بر اساس این منطق است که خطرات این گروه برای «اسرائیل» بسیار زیاد است.

او در ادامه گزارش خود مدعی شد، بر اساس اطلاعاتی که «اسرائیل» به آن دست یافته، گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس در سال گذشته تعداد نیروهای یگان‌های ویژه خود را ۱۰۰ درصد افزایش داده و همین نیروهای ویژه مسئول اجرای عملیات طوفان الاقصی بودند که در نتیجه آن هزاران تن از سربازان و شهرک‌نشین‌ها کشته و زخمی شدند.

با اینکه پیش از این یورام کوهن این اطلاعات را افشا کرده بود، دفتر نتانیاهو صحت مطالب منتشر شده در گزارش کاسبت را تکذیب کرد.

برخی رسانه‌های رژیم صهیونیستی دوشنبه اعلام کردند، یکی از اسرای آزاد شده تایید کرد که السنوار در همان روزهای اولی که بازداشت شده بودند، با آنها دیدار کرده و خودش را به زبان عبری به آنها معرفی کرده و به آنها گفته که «شما در امن‌ترین مکان هستید»، این فرد آزاد شده در ادامه نیز تاکید کرد که در روزهای بازداشت هیچ رفتار بدی با آنها نشد.

السنوار ۶۱ سال داشته و خانواده‌اش اهل شهر عسقلان بودند اما در جریان نکبت در سال ۱۹۴۸ به شهر خان‌یونس در غزه کوچ کردند و او در این شهر بزرگ شد.

رژیم اشغالگر در سال ۱۹۸۸ السنوار را بازداشت کرد و او را چهار بار به حبس ابد محکوم نمود، اما السنوار در نهایت سال ۲۰۱۱ در جریان یک قرارداد تبادل اسرا در ازای آزادی گلعاد شالیت، سرباز ارتش رژیم صهیونیستی تبادل و آزاد شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین