|
|
امروز: يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
کد خبر: ۳۷۵۶۰۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا ضمن انتقاد از توافقنامه تبادل اسرا میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطینی حماس در شبکه اجتماعی «تروث سوشال» نوشت: آیا توجه کرده‌اید که حماس افرادی را به سایر کشورها بازگردانده اما تاکنون یک آمریکایی هم به کشور بازنگشته است؟

رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا گفت که توافقنامه تبادل اسرا میان رژیم صهیونیستی و حماس «پایان خوبی ندارد» و از اینکه در دومین روز تبادل اسرا هیچ آمریکایی آزاد نشده، روز شنبه را «روز سیاه» نامید.

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا ضمن انتقاد از توافقنامه تبادل اسرا میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطینی حماس در شبکه اجتماعی «تروث سوشال» نوشت: آیا توجه کرده‌اید که حماس افرادی را به سایر کشورها بازگردانده اما تاکنون یک آمریکایی هم به کشور بازنگشته است؟

او در ادامه با انتقاد از سیاست‌های جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا افزود: این اقدام یک دلیل بیشتر ندارد؛ برای کشور ما و رهبری ما احترام قائل نیستند. این دوره‌ای بسیار اندوهگین و سیاه برای آمریکاست.

ترامپ همچنین در پست جداگانه دیگری گفت: به دلیل درخواست‌های حماس، این توافقنامه پایان خوبی نخواهد داشت. اکنون حماس توافق بهتری برای گروگان‌ها (اسرای صهیونیستی) می‌خواهد.

این اظهارات او به دنبال توافق آتش‌بس موقت انسانی میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی با میانجیگری قطر عنوان شد.

چهارشنبه گذشته و پس از چند روز مذاکره غیرمستقیم، رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین به توافق برای آتش‌بس موقت به مدت چهار روز و تبادل اسرا دست یافتند. طبق توافق تبادل اسرا که جمعه مرحله اول آن اجرایی شد، در مقابل آزادی هر اسیر اسرائیلی، سه اسیر فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد می‌شوند. این توافق در حالی انجام شد که رژیم صهیونیستی مجبور به پذیرش شروط مقاومت شد.

آتش‌بس در غزه از جمعه آغاز شد. مرحله اول تبادل اسرا هم روز جمعه انجام شد. مقامات اشغالگر جمعه ۳۹ اسیر فلسطینی را که بیشتر آنها زن و کودک بودند در ازای ۱۳ اسیر صهیونیست آزاد کردند. سخنگوی گردان‌های عزالدین القسام شاخه نظامی حماس هم اعلام کرد در مرحله دوم ۱۳ اسیر اسرائیلی و نیز چهار نفر با ملیت‌های خارجی (تایلندی) را در ازای ۳۹ اسیر فلسطینی تحویل صلیب سرخ داده‌اند تا به گذرگاه رفح منتقل شوند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین