|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۹
کد خبر: ۳۷۵۵۷۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴
صالح آبادی با بیان اینکه صادرات و واردات مجدد دو کشور از جمله موارد تأثیرگذار در افزایش تبادلات اقتصادی میان دو کشور است که این مسأله نیز در حال پیگیری است، گفت: سرمایه گذاری متقابل هم جزو مواردی است که در سال‌های آینده دنبال خواهد شد.

سفیر ایران در قطر گفت: پول‌های آزاد شده ایران کاملاً قابل دسترس است و ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر بلوکه شدن پول‌های ایران صحت ندارد.
 
به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، «علی صالح‌آبادی» سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در قطر در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به نقش دیپلماسی ایران در آتش‌بس اخیر، اظهار داشت: وزیر امور خارجه تماس‌های بسیار خوب و نزدیکی را با مقامات، نخست وزیر و امیر قطر دارد. در سفر اخیر وزیر خارجه کشورمان به قطر نیز تبادل نظرهای مختلفی از جمله تحولات غزه انجام شده است.
 
وی ادامه داد: تبادل نظرها و هماهنگی‌هایی که میان جمهوری اسلامی ایران و کشورها انجام می‌شود، در راستای حمایت از مردم غزه، رفع محاصره غزه و ارسال کمک‌های بشردوستانه به این کشور است.
 
سفیر ایران در قطر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در این سفر در مورد مسأله برجام هم گفت‌وگوهایی انجام شده است، افزود: در این سفرها موضوعات متعددی مطرح می‌شود و اگر نیاز باشد، توسط سخنگوی وزارت امور خارجه اطلاع رسانی خواهد شد.
 
مبادلات تجاری میان ایران و قطر کمتر از ۲۰۰ میلیون دلار است
 
صالح آبادی با اشاره به مراودات اقتصادی میان ایران و قطر، گفت: حجم مبادلات تجاری میان ایران و قطر کمتر از ۲۰۰ میلیون دلار است که این حجم از تبادلات اقتصادی افزایش خواهد یافت.
 
وی افزایش حجم تجاری میان دو کشور را نیازمند ایجاد زیرساخت‌هایی دانست و افزود: یکی از این زیرساخت‌های مورد نیاز، توسعه بنادر دو کشور است که نیاز به سرمایه گذاری قابل توجهی دارد که ان‌شاءالله انجام خواهد شد.
 
سفیر ایران در قطر ادامه داد: از موارد دیگر تأثیرگذار در افزایش مراودات اقتصادی، تسهیل ویزای تجار در قطر است که این کار در حال انجام است.
 
صالح آبادی با بیان اینکه صادرات و واردات مجدد دو کشور از جمله موارد تأثیرگذار در افزایش تبادلات اقتصادی میان دو کشور است که این مسأله نیز در حال پیگیری است، گفت: سرمایه گذاری متقابل هم جزو مواردی است که در سال‌های آینده دنبال خواهد شد.
 
واکنش به ادعای پول‌های بلوکه شده پول ایران
وی در مورد ادعای برخی سناتورهای آمریکایی مبنی بر اینکه پول‌های ایران در بانک‌های قطری بلوکه شده است، تصریح کرد: این ادعا به هیچ وجه صحت ندارد. پول‌ها در حساب‌ها وجود دارد و فرایند استفاده از پول‌ها در حال طی شدن است. بانک‌های دو کشور فرآیندهای فنی خود را انجام می‌دهند. آنچه ما به طور عملی شاهد هستیم این است که چنین اتفاقی نیافتاده است و این پول‌ها کاملاً قابل دسترس است.
 
سفیر ایران در قطر افزود: ما در جریان جزئیات موضوعات مرتبط با این موضوع هستیم؛ ۶ بانک ایرانی با دو بانک قطری تعاملات خود را دارند و ما در جریان ریز این تحولات بانکی قرار داریم، اکنون فرایند بانکی به خوبی در حال طی شدن است.
 
صالح آبادی در پایان خاطر نشان کرد: دوستان قطری ما هم عزم بسیار خوبی دارند تا این کار تسهیل شده و از این پول‌ها به نحو کامل و مناسب استفاده شود. اکنون نیز به ابتکارات بسیار خوبی در استفاده از این منابع بانکی با دولت قطر رسیدیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین