|
|
امروز: جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۰۹
کد خبر: ۳۷۵۵۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۲
نخست‌وزیر ارمنستان همچنین با اشاره به توافق‌نامه دوجانبه میان ارمنستان و روسیه، اعلام کرد نباید هیچ قدمی در زمینه «مداخله در امور داخلی» و «بی‌ثبات شدن وضعیت سیاسی کشورش» برداشته شود.

نیکول پاشینیان، نخست‌‌وزیر ارمنستان می‌گوید روسیه هنوز تسلیحاتی را که این کشور هزینه خرید آن‌ها را پرداخت کرده، تحویل نداده است.

 پاشینیان روز دوم آذر گفت که از روسیه برای گفت‌و‌گو در این زمینه دعوت کرده تا مسئله در «فضای دوستانه»، حل و فصل شود.

او در عین حال افزود که با اشاره به جنگ مسکو با اوکراین، می‌داند که این کشور، خود در این شرایط به سلاح نیاز دارد.

نخست‌وزیر ارمنستان همچنین با اشاره به توافق‌نامه دوجانبه میان ارمنستان و روسیه، اعلام کرد نباید هیچ قدمی در زمینه «مداخله در امور داخلی» و «بی‌ثبات شدن وضعیت سیاسی کشورش» برداشته شود.

روابط بین روسیه و ارمنستان، در ماه‌های اخیر تیره شده است و نخست‌وزیر ارمنستان مسکو را به عدم حمایت از کشورش در درگیری با رقیب دیرینه‌اش آذربایجان بر سر منطقه جدایی‌ناپذیر ناگورنو-قره باغ متهم کرد.

پاشینیان در ماه‌های اخیر با زیر سوال بردن اتحاد ارمنستان با روسیه و تلاش برای تعمیق روابط با کشورهای غربی و همچنین خرید تسلیحات از تأمین‌کنندگان جدید از جمله فرانسه و هند، مسکو را «آزرده» کرده است.

تلویزیون دولتی روسیه نیز بارها پاشینیان را مسئول از دست دادن ناگورنو-قره باغ معرفی کرده است.

جمهوری آذربایجان و ارمنستان از اوایل دهه نود میلادی بر سر ناحیه ناگورنو-قره باغ درگیر اختلاف بوده و چندین بار با هم جنگیده‌اند.

باکو شهریورماه امسال در یک تهاجم گسترده، این منطقه را که طبق قوانین بین‌المللی بخشی از قلمرو جمهوری آذربایجان تلقی می‌شود، تصرف کرد.

اواخر مهرماه، ارمنستان به‌رغم هشدارهای خشمگینانه کرملین، طرح عضویت این کشور در دادگاه کیفری بین‌المللی، معروف به دادگاه لاهه، را امضا کرد.

این تصمیم ارمنستان دهن‌کجی به روسیه تلقی می‌شود که حکم جلب رئیس جمهور آن یعنی ولادیمیر پوتین توسط این دیوان صادر شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین