|
|
امروز: پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۳۷۵۵۵۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۵
خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از شهرداری کی‌یف گزارش داد، دست کم پنج غیرنظامی در جریان این حملات مجروح شده‌اند و چندین ساختمان از جمله یک مهدکودک آسیب دیده‌اند. از جمله این افراد مجروح می‌توان به یک کودک ۱۱ ساله اشاره کرد.

ایسنا: مقامات نظامی اوکراین گفتند، روسیه امروز (شنبه) بزرگترین حمله پهپادی خود را از ابتدای عملیات نظامی‌اش در فوریه سال ۲۰۲۲ انجام داده است.

«ژنرال میکولا اولشچوک» فرمانده نیروی هوایی اوکراین در پیام‌رسان تلگرامش نوشت: کی‌یف اصلی‌ترین هدف بوده است.

وی مدعی شد: روسیه در کل ۷۵ پهپاد علیه اوکراین پرتاب کرده است که ۷۴ تا از آن‌ها توسط دفاع هوایی منهدم شدند.

«سرهی پوپکو» رئیس اداره مدنی و نظامی کی‌یف نیز گفت: این حمله شدیدترین حمله هوایی توسط پهپادها به کی‌یف بوده است.

«یوری ایهنات» سخنگوی نیروی هوایی اوکراین هم تایید کرد که سیستم دفاع هوایی ۶۶ هدف هوایی را صبح امروز بر فراز کی‌یف، پایتخت اوکراین منهدم کردند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از شهرداری کی‌یف گزارش داد، دست کم پنج غیرنظامی در جریان این حملات مجروح شده‌اند و چندین ساختمان از جمله یک مهدکودک آسیب دیده‌اند. از جمله این افراد مجروح می‌توان به یک کودک ۱۱ ساله اشاره کرد.

سرهی پوپکو افزود، این حمله پهپادی روز شنبه ساعت ۴ صبح به وقت محلی آغاز شد و تقریبا تا شش ساعت ادامه داشت و موجب قطعی برق در ۷۷ ساختمان مسکونی و ۱۲۰ نهاد شد.

وزیر انرژی اوکراین گفت که در نتیجه این حمله پهپادی ۱۷ هزار تن در قطعی برقی سپری کردند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در پیام‌رسان تلگرام نوشت: سربازان ما متاسفانه نه همه، اما اکثر پهپادها را منهدم کردند. ما به تقویت دفاع هوایی خود ادامه می‌دهیم و پهپادهای بیشتری را منهدم می‌کنیم.

این حمله در صبح روز یادبود «هولودومور» یا قحطی بزرگ اوکراین انجام شد؛ یک قحطی در جمهوری شوروی سوسیالیستی در کشور اوکراین کنونی بود که در سال‌های ۱۹۳۲ و ۱۹۳۳ توسط سیاست‌های دولت اتحاد جماهیر شوروی در دوران ژوزف استالین ایجاد و منجر به مرگ میلیون‌ها اوکراینی شد.

نشریه اکونومیست اخیرا در گزارشی نوشته است: بیشترین توجه و تمرکز به جنگ اوکراین بر روی سخت‌افزارهایی نظیر تانک‌ها، جنگنده‌ها، موشک‌ها، سیستم‌های دفاع هوایی و مهمات بوده است اما ظاهرا ضعف اوکراین به دلیل «جنگ الکترونیکی» است؛ مسئله‌ای که حامیان غربی اوکراین تاکنون علاقه و اشتیاق کمتری نسبت به آن نشان داده‌اند و روسیه در این مسئله بر اوکراین برتری دارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین