|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۷
کد خبر: ۳۷۵۵۴۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴
رسانه‌های آمریکایی از قبیل نیویورک تایمز، شبکه ای بی سی نیوز و آسوشیتدپرس خبر دادند که روز جمعه (دیروز) «دِرِک شائووین» افسر سابق پلیس آمریکا که جورج فلوید را کشته بود، در زندان چاقو خورد و شدیدا زخمی شده است.
فارس:  «دِرِک شائووین» افسر سابق پلیس آمریکا که در حال گذراندن حبس به دلیل قتل «جورج فلوید» است، در زندان هدف چاقو قرار گرفت و به شدت زخمی شده است.

با گذشت حدود سه سال و نیم از قتل نژادپرستانه جورج فلوید شهروند سیاه پوست آمریکایی، یک زندانی زندان شهر «توسکان» ایالت آریزونا با چاقو به پلیس سفیدپوست قاتل او حمله کرد.

رسانه‌های آمریکایی از قبیل نیویورک تایمز، شبکه ای بی سی نیوز و آسوشیتدپرس خبر دادند که روز جمعه (دیروز) «دِرِک شائووین» افسر سابق پلیس آمریکا که جورج فلوید را کشته بود، در زندان چاقو خورد و شدیدا زخمی شده است.

به گزارش شبکه «الجزیره»، شائووین که افسر سابق پلیس مینیاپولیس است، در حال گذراندن حبس خود به دلیل قتل نژادپرستانه جورج فلوید بوده است.

رسانه‌ای محلی در آمریکا به نقل از منابعی که نامشان فاش نشده خبر دادند که یکی از زندانیان زندان او در زندان موسوم به «بنیاد اصلاحی فدرال» توسکان با چاقوی یکی از زندانیان هدف قرار گرفته است.


درک شائووین پلیس آمریکا و جورج فلوید

 

مقام‌های این زندان فدرال آمکریکا در ایالت آریزونا هنوز اظهارنظری درباره حمله به قاتل جورج فلوید در این زندان نکرده‌اند.

۲۵ می ۲۰۲۰ (پنجم خرداد ۱۳۹۹) بود که به دنبال انتشارفیلمی از لحظه قتل جورج فلوید توسط پلیس سفیدپوست شهر مینیاپولیس ایالت مینه سوتا، باعث اعتراضات سراسری در آمریکا علیه نژادپرستی و خشونت نظام مند علیه اقلیت‌ها شد.

در فیلمی که از لحظه قتل نژادپرستانه جورج فلوید ۴۶ ساله منتشر شد، دِرِک شائووین با زانو روی گلوی این شهروند سیاه پوست نشست و جانش را گرفت. فلوید لحظاتی قبل از فوت خود گفته بود: "نمی‌توانم نفس بکشم".

 به دنبال انتشار این فیلم، جرقه اعتراضات گسترده در آمریکا و حتی برخی دیگر از کشورهای غربی زده شد و یکی از شعارهای معترضان هم این بود: "نمی‌توانم نفس بکشم".

شائووین بی توجه به فریادهای فلوید، بیش از ۹ دقیقه با زانو روی گلوی او نشست تا مطمئن شود جان او را گرفته است. این افسر سابق پلیس مینیاپولیس، در دادگاه به جرم این قتل به ۲۱ سال زندان محکوم شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین