|
|
امروز: يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۱
کد خبر: ۳۷۵۴۲۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴


ایلنا: وزیر کشور گفت: مهندسی انتخابات را به هیچ وجه قبول نداریم؛ رد صلاحیت نمایندگان مخالف دولت صحت ندارد و ۶۰ تا ۷۰ درصد نماینده‌های رد صلاحیت شده، ارتباط خوبی با دولت دارند. تنها از مراجع ۵ گانه گزارش‌هایی داشته‌ایم که آن هم در مراحل بعدی می‌توانند مدارک خود را ارائه دهند.

احمد وحیدی وزیر کشور در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران در مورد حضور برخی افراد تحت عنوان حجاب‌بان در معابر پرتردد تهران و اینکه آیا مجوری برای این افراد صادر شده است، گفت: ما مجوز خاصی برای این کار ندادیم. در واقع تحت عنوان امر به معروف و نهی از منکر ظاهرا گروه‌های مردمی اقدام می‌کنند و کارشان در این چارچوب است.

وی افزود: طبیعتا همه مردم برای امر به معروف و نهی از منکر وظیفه دارند البته این باید با الفاظ خوب با ادبیات خیلی خوب و رعایت اینکه صرفا تذکر لسانی باشد انجام شود، در این حد مجاز هستند و می‌توانند تذکر بدهند.

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که این افراد مجوزی ندارند، گفت: نیازی به صدور مجوز ندارد امر به معروف و نهی از منکر نیاز به مجوز ندارد همه می‌توانند امر به معروف لسانی را با لحاظ همه شرایط آن انجام دهند.

وحیدی در مورد حادثه تیراندازی روز گذشته مقابل مجلس شورای اسلامی گفت: این حادثه به هیچ وجه امنیتی نبوده و بر اساس انگیزه و مسائل خود تیراندازی کرده که با وی برخورد شده است.

وزیر کشور در پاسخ به سوالی در مورد خرید واگن مترو از چین گفت: قرارداد خرید واگن مترو از چین ۲ هزار دستگاه است که تا کنون فاینانس خرید ۶۳۰ دستگاه آن عملیاتی شده است.

وی درباره تقیسمات کشوری گفت: که این موضوع دائمی است و معمولا بررسی های کارشناسی می شود و استان تهران غربی جزو پیشنهاداتی بوده که بررسی شده و سیر مراحل آن در کمیسیون مربوطه است.  وزیر کشور گفت: این موضوع پس از بررسی در کمیسیون ها و تصویب هیات دولت، باید برای تصویب نهایی به مجلس شورای اسلامی ارسال شود.

وحیدی در واکنش به ادعای دخالت سیاسی دولت در بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی با رد این موضوع گفت: مهندسی انتخابات را به هیچ وجه قبول نداریم؛ رد صلاحیت نمایندگان مخالف دولت صحت ندارد و ۶۰ تا ۷۰ درصد نماینده‌های رد صلاحیت شده، ارتباط خوبی با دولت دارند. تنها از مراجع ۵ گانه گزارش‌هایی داشته‌ایم که آن هم در مراحل بعدی می‌توانند مدارک خود را ارائه دهند.

وزیر کشور درباره آمار مهاجران افغانستانی و ساماندهی آنها گفت: تعداد اتباع افغان حدود ۵ میلیون نفر برآورد شده است که البته بخشی از مهاجران بدون مجوز هستند که باید برگردانده شوند و عده‌ای هم که مجوز دارند، باید بر اساس چهارچوب‌ها و مجوزهایی مانند مجوز کار، ساماندهی شوند. این کار در دست اجرا است و برای این افراد دسته از افراد که مجوز دارند، «شناسه‌ یکتا» صادر می شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین