|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۳
کد خبر: ۳۷۵۴۲۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹
این روزنامه نوشت، بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی و رهبر حزب راستگرای «صهیونیسم مذهبی» و دو وزیر دیگر از حزبش، پس از برقراری ارتباط با رهبران نظامی و امنیتی، علیرغم مخالفت قبلی، از این تصمیم حمایت کردند.

ایسنا: کابینه رژیم صهیونیستی ضمن اعلام موافقت با معامله تبادل اسرا با جنبش حماس، صبح امروز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای بر پایبندی خود نسبت به بازگشت همه اسرای صهیونیستی تاکید کرد.

در این بیانیه آمده است، کابینه به بازگشت همه افراد ربوده شده متعهد است.

به نقل از روسیا الیوم، در ادامه این بیانیه آمده است که کابینه رژیم صهیونیستی شب گذشته با طرح کلی اولین مرحله از تبادل اسرا موافقت کرد که براساس آن طی چهار روز دستکم ۵۰ زن و کودک اسیر صهیونیستی آزاد می‌شوند و در این چهار روز آتش‌بس موقت برقرار خواهد بود.

کابینه رژیم صهیونیستی اعلام کرد، با آزادی هر ۱۰ اسیر بیشتر، یک روز به مدت زمان آتش‌بس افزوده خواهد شد.

کابینه رژیم صهیونیستی در ادامه اعلام کرد، کابینه، ارتش و نیروهای امنیتی تا زمان بازگرداندن همه اسرا، «نابودی» حماس و تضمین عدم هرگونه تهدید مجدد علیه رژیم صهیونیستی از سوی نوار غزه، جنگ را ادامه می‌دهند.

رژیم صهیونیستی در پی مذاکرات غیرمستقیم با حماس که با میانجیگری قطر انجام شد با تبادل اسرا موافقت کرد. کابینه این رژیم دیشب برای دستیابی به توافق نهایی پیرامون این موضوع تشکیل جلسه داد.

روزنامه «یدیعوت آحارونوت» نوشت، در این جلسه همه وزیران به جز سه وزیر از حزب راستگرای دینی «قدرت یهود» به این تصمیم رای مثبت دادند.

این روزنامه نوشت، بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی و رهبر حزب راستگرای «صهیونیسم مذهبی» و دو وزیر دیگر از حزبش، پس از برقراری ارتباط با رهبران نظامی و امنیتی، علیرغم مخالفت قبلی، از این تصمیم حمایت کردند.

یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در نشست خبری مشترک با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و بنی گانتس، عضو کابینه جنگ این رژیم گفت، پس از پایان تبادل اسرا، جنگ در نوار غزه ادامه خواهد داشت و این جنگ نخستین گام برای بازگرداندن همه اسرای صهیونیستی در نزد حماس است.

وی ادعا کرد، این عملیات نظامی رژیم صهیونیستی بود که باعث شد درباره اسرا توافق شود. اعمال فشار نظامی برای دستیابی به همه اهداف رژیم ضروری است. بازگرداندن اسرا ماموریتی است که انجام خواهد شد.

گانتس هم در این نشست خبری گفت، معامله تبادل اسرا سخت است، اما تصمیم، تصمیم درستی است و پایه‌ای برای تداوم این کار خواهد بود.

نتانیاهو هم گفت، پس از پایان آتش‌بس موقت جنگ متوقف نخواهد شد و رژیم صهیونیستی تا زمان «نابودی» حماس و بازگشت همه اسرا به جنگ ادامه می‌دهد.

پیش از این یک منبع مصری مسؤول گفت، پیشرفت چشمگیری در تلاش‌های مصر در هماهنگی با آمریکا و قطر برای دستیابی به توافق آتش‌بس موقت در نوار غزه وجود دارد. طبق این تلاش‌ها که در مراحل پایانی قرار دارد زنان و کودکان صهیونیستی در ازای آزادی زنان و کودکان فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد می‌شوند.

وی تاکید کرد، مصر به نقش محوری خود به طور کلی در قبال مساله فلسطین و به طور ویژه درباره تحولات بحران کنونی در نوار غزه اعم از آزادی همه اسرا و انتقال کمک‌ها به غزه ادامه می‌دهد.

طبق جزئیات منتشر شده از توافق تبادل اسرا، قرار است رژیم صهیونیستی در ازای آزادی ۵۳ زن و کودک اسیر در نوار غزه، ۱۵۰ زن و کودک فلسطینی اسیر در نزد خود را آزاد کند.

رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که این تبادل اسرا طی چهار مرحله و در طول چهار روز آتش‌بس موقت که از فردا (پنجشنبه) اجرایی خواهد شد، انجام می‌شود. هر روز ۱۰ صهیونیست اسیر که رژیم صهیونیستی اسامی آنها را یک روز قبل دریافت خواهد کرد، آزاد می‌شوند و ارتش رژیم صهیونیستی آنها را تحویل گرفته و به چهار بیمارستانی که تعیین شده‌اند، منتقل می‌کند. رژیم صهیونیستی هم در مقابل هر روز حدود ۳۰ زن و کودک فلسطینی اسیر را آزاد می‌کند.

این رسانه‌ها اعلام کردند، رژیم صهیونیستی به میانجی قطری اعلام کرده که در صورت آزادی اسیران صهیونیستی بیشتر، آماده است مدت زمان آتش‌بس را تمدید کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین