|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۲
کد خبر: ۳۷۵۳۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹
حاکمیت، دولت، مجلس و قوه قضاییه باید مشکل مردم را حل کنند و در غیر اینصورت مردم مشکلات جامعه را از نزدیک لمس می‌کنند و به عنوان مثال وضعیت سفره و معیشت خود را از نزدیک می‌بینند و می‌دانند که مشکلات حل نشده است بنابراین نیازی نیست فضای مجازی را محدود کنیم.

شفقنا: نماینده مردم تبریز با بیان اینکه نباید به دلیل استفاده‌های نامطلوب عده‌ای، جامعه را از فضای مجازی محروم کرد، گفت: مردم به هر شکلی از اینترنت استفاده می‌کنند و این محدودیت‌ها فقط نگرانی و عصبانیت مردم را افزایش می‌دهد درحالی که ما باید همیشه از نوآوری‌ها استقبال کنیم و پیشتاز باشیم.

 مسعود پزشکیان، در رابطه با وضعیت اینترنت در کشور، اظهار کرد: دنیا به طرف هوش مصنوعی و تکنولوژی اینترنتی می‌رود و ما فضای مجازی را محدود می‌کنیم و اگر بخواهیم اینگونه عمل کنیم، در آینده‌ای نه چندان دور کشوری خواهیم ساخت که فاصله زیادی با دنیای پیشرفته خواهد داشت. ما همواره استفاده‌های غلط از اینترنت را مورد توجه قرار می‌دهیم، در حالی که نباید به خاطر افرادی که استفاده‌های غلطی از اینترنت دارند، افراد خوب را هم محروم کنیم.

وی افزود: حاکمیت، دولت، مجلس و قوه قضاییه باید مشکل مردم را حل کنند و در غیر اینصورت مردم مشکلات جامعه را از نزدیک لمس می‌کنند و به عنوان مثال وضعیت سفره و معیشت خود را از نزدیک می‌بینند و می‌دانند که مشکلات حل نشده است بنابراین نیازی نیست فضای مجازی را محدود کنیم.

آقای پزشکیان تصریح کرد: مردم به هر شکلی از اینترنت استفاده می‌کنند و این محدودیت‌ها فقط نگرانی و عصبانیت مردم را افزایش می‌دهد درحالی که ما باید همیشه از نوآوری‌ها استقبال کنیم و پیشتاز باشیم. مدیرانی که خطر نکنند و از نوآوری‌ها فرار کنند، جامعه‌ای عقب مانده و مردمی گرفتار و گرسنه ایجاد می‌کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال رفع محدودیت‌های اینترنتی وجود دارد، گفت: با این نگاهی که در کشور وجود دارد، فکر نمی‌کنم جسارت آزاد کردن فضای مجازی را داشته باشیم و افرادی می‌توانند این کار کنند که خودشان ذهن باز و اندیشه لازم در پاسخ گویی به مشکلات را داشته باشند و کسانی که از نظر علمی و کارشناسی ضعیف هستند اجازه نخواهند داد، مطالبی مطرح شود که آن‌ها را زیر سوال ببرد و این مساله باعث می‌شود که اجازه باز شدن فضا را ندهند.

آقای پزشکیان در پایان خاطرنشان کرد: در صدر اسلام تنها کار روسای قبایل در برابر رسول خدا (ص) این بود که اجازه ندهند سخنی بگوید، اما ما الان می‌ترسیم یک عده حرف بزنند و به جای اینکه حرف حق را بگوییم و عادلانه صحبت کنیم، از کسی که می‌خواهد حرف حق بزند می‌ترسیم. درحالی که اگر او حرف حقی می‌زند و ما اشکال داریم، پس باید خودمان را اصلاح کنیم، اما اگر حرف اشتباهی می‌زند، فضای مجازی فرصتی برای ما است تا آن‌ها را افشا کنیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین