|
|
امروز: يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۲۷
کد خبر: ۳۷۵۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷
امروز همبستگی انسانی، اسلامی و ملی در پشتیبانی از فلسطین و افشای تجاوز، جنایات جنگی و نسل‌کشی اسرائیل مهمترین اولویت است. امیدوارم جناحی‌گری، قطبی‌سازی و مسموم سازی فضای جامعه پایان یابد.

وزیر سابق امور خارجه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: روزهای پیشین در چندین گفتگو کوشیدم اهداف جنگ‌طلبانه و جنایات ضدبشری اسرائیل و حقوق مردم فلسطین در برابر اشغال‌گری و سرکوب هفتاد ساله را بیان کنم و به پرسش‌های گوناگون پاسخ دهم.دریغا که برخی از پاسخ‌ها بدون توجه به پرسش‌ها، دستچین و پاره‌پاره شدند؛ و در مواردی دستمایه بازی‌های سیاسی قرار گرفتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه دولت دوازدهم، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: ‏سلام دوستان

روزهای پیشین در چندین گفتگو کوشیدم اهداف جنگ‌طلبانه و جنایات ضدبشری اسرائیل و حقوق مردم فلسطین در برابر اشغال‌گری و سرکوب هفتاد ساله را بیان کنم و به پرسش‌های گوناگون پاسخ دهم.

دریغا که برخی از پاسخ‌ها بدون توجه به پرسش‌ها، دستچین و پاره‌پاره شدند؛ و در مواردی دستمایه بازی‌های سیاسی قرار گرفتند.

افسوس که برداشت‌هایی که نه تنها مخالف دیدگاه‌ها و سخنان بنده است، بلکه با منافع ملی نیز ناسازگار است، با سرشت برخی درآمیخته است. برای نمونه گفتگو در کانون وکلا را در نشانی زیر ببینید و با جنجال‌ها بسنجید:

امروز همبستگی انسانی، اسلامی و ملی در پشتیبانی از فلسطین و افشای تجاوز، جنایات جنگی و نسل‌کشی اسرائیل مهمترین اولویت است. امیدوارم جناحی‌گری، قطبی‌سازی و مسموم سازی فضای جامعه پایان یابد.

واکنش ظریف به حملات علیه او: افسوس که برداشت هایی که با منافع ملی ناسازگار است، در سرشت برخی درآمیخته است

لازم به ذکر است که ظریف روز گذشته در گفتگویی در یک گروه تلگرامی به موضوعات مختلفی در حوزه سیاست خارجی و تحولات اخیر منطقه اشاره کرده بود.

او در بخشی ضمن ارائه تحلیل درمورد جنگ غزه، گفت که «ورود ایران و حزب‌الله به جنگ آرزوی اسرائیل است.»

وزیر خارجه پیشین همچنین گفت: «با ایران‌هراسی و شیعه‌هراسی، ایران را از بسیاری از معادلات قدرت جهانی حذف کرده‌اند.....هیچ‌یک از کنشگران قدرتمند جهانی تمایل جدی به ایفای نقش ایران ندارند، به‌ویژه روسیه»

ظریف با اشاره به ماجرای پهپادهای شاهد اظهار کرد که «در اوکراین از روسیه رودست خوردیم؛ هم پهپاد‌ها را گرفتند و هم خودشان لو دادند»
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین