|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۳۷۵۱۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۸
امام جمعه اردبیل با اشاره به اینکه حادثه غزه برای اهل دنیا ثابت کرد که نژادپرستی و قوم‌گرایی چقدر تفکر خطرناک و ویرانگر است ، خاطر نشان کرد: تمام جنایات اسرائیل یک ریشه دارد و آن نژادپرستی و قوم‌گرایی است ، به این اندیشه نباید اجازه حیات داد.


ایرنا: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: حادثه غزه بیداری و آگاهی فوق‌العاده‌ای در امت‌های جهان علیه اسرائیل و ملت اسرائیل درست کرد و آنها به منفورترین دولت و ملت تبدیل شدند.

آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اردبیل اظهار داشت: یکی از مسئولان اسرائیل می‌گوید ما در عرصه جهانی کاملاً احساس تنهایی می‌کنیم ، تظاهرات روز شنبه اروپا و آمریکا واقعاً حیرت‌آور است ، این تظاهرات در انگلستان موجب اختلاف و شکاف عمیق بین دولت و پلیس شده و دولت انگلستان که کینه عمیقی به مسلمان‌ها دارد پلیس لندن را متهم به طرفداری از فلسطین کرده است.

وی تصریح کرد: این آگاهی ملت‌ها مخصوصاً در اروپا و آمریکا در آینده موجب تحولات مهم در این کشورها خواهد شد ، یعنی غائله غزه در غلاف غزه نخواهد ماند ، اعتراض شدید و بی‌نظیر افکار عمومی در آمریکا و اروپا در اولین انتخابات اروپا وآمریکا خود را نشان خواهد داد و جابجایی‌های مهمی رخ خواهد داد.

خطیب جمعه اردبیل به تبیین پیامدهای حوادث اخیر غزه پرداخت و اظهار داشت: حادثه دردناک غزه در عین اینکه فاجعه بزرگ بشری است و برای ما مسلمان‌ها و بلکه برای هر کسی که عواطف انسانی دارد کمرشکن بود اما آثار مهمی هم دارد.

آیت‌الله عاملی به آشکار شدن ضعف نظامی اسرائیل اشاره کرد و ادامه داد: آمریکا و اروپا پیشرفته‌ترین سلاح‌ها را در اختیار اسرائیل گذاشته‌اند اما یک ماه است نمی‌تواند بر یک مجموعه شبه نظامی پیروز شود ، به حدی که این هفته از آمریکا خواست ۲۰۰ پهباد انتحاری به قیمت ۳۲۰ میلیون دلار در اختیار اسرائیل قرار دهد ، با اینکه قوی‌ترین بمب‌ها و هواپیماها را دارد اسرائیل اکتفا نکرد و مزدورانی از سایر کشورها استخدام کرد تا در جنگ علیه غزه اسرائیل را کمک کند، اسرائیل به این هم اکتفا نکرد و به تهدید اتمی روی آورد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل خاطرنشان کرد: وزیر تندرو و ناپاک اسرائیل آمیچای الیاهو می‌گوید در غزه هیچ بی‌گناهی وجود ندارد ، همین کسی اهل غزه باشد در گناه او بس است و لذا باید با بمب اتمی غزه را زد تا مجبور به هجرت بشوند و در جای آن شهرک‌های صهیونیست‌نشین درست کرد ، البته آنچه تا حال در غزه کرده‌اند کمتر از بمب هسته‌ای و زلزله هفت ریشتری نیست اهل فن باید دقت کنند که انفجار بمب هسته‌ای در غزه خود اسرائیل، مصر و لبنان را نیز ویران می‌کند.

آیت‌الله عاملی افزود: از این معلوم می‌شود که اولاً اسرائیل بمب اتمی دارد ، ثانیاً اقدام به ساخت بمب‌های هسته‌ای تاکتیکی نیز کرده است ، همه این‌ها با قانون بین‌المللی منع انتشار سلاح هسته‌ای در تعارض است اما نه آژانس حرف می‌زند نه آمریکا نه اروپا و نه شورای امنیت سازمان ملل بلکه فقط با ایران کار دارند می‌گویند اسرائیل به این قانون ملحق نشده است ، آیا ایران که ملحق شده کار بدی کرده که مستحق عقوبت و تحریم باشد؟.

اسرائیل در تنگنای بسیار شدیدی قرار گرفته است

 جمعه اردبیل تاکید کرد: تهدید هسته‌ای نشان می‌دهد که اسرائیل در تنگنای بسیار شدیدی قرار گرفته و تلفات سنگینی داده اما به خاطر روحیه ارتش و ملت آن را افشاء نمی‌کند ، بسیاری از شخصیت‌های اسرائیلی در ادوار مختلف گفته‌اند ای کاش روزی از خواب بیدار بشویم ببینیم غزه را دریا بلعیده است! غزه غصه بزرگ در حلقوم رهبران خونریز صهیونیست بود و حالا از غزه انتقام می‌گیرند تا خوابشان با بمباران بی‌گناهان تعبیر شود.

آیت‌الله عاملی با ارائه تحلیلی از کمک‌های لجستیکی و نیروهای ارتشی آمریکا برای دفاع از اسرائیل خاطر نشان کرد: آمریکا این هفته ۹۰۰ نیروی زبده ارتش خود را برای دفاع اسرائیل به خاورمیانه فرستاد ، این عار بزرگی برای اسرائیل است ، آمریکا اروپا پیشرفته‌ترین سلاح‌های خود را کماً و کیفاً در اختیار اسرائیل قرار داده‌اند اما این رژیم جنایتکار باز نمی‌تواند به اهداف خود برسد و مهم‌تر از آن این است که حماس با ساده‌ترین سلاح‌ها و در کنار بمباران‌های کورکورانه اسرائیلی‌ها توانسته مقاومت بکند ، در طول تاریخ چنین مقاومت مظلومانه دیده نشده و این نهایت بی‌آبرویی برای اسرائیل است.

وی تصریح کرد: محل فرو افتادن بمب‌ها نشان می‌دهد که این بمب‌ها برای رسیدن به تونل‌هاست ، آمریکا اف ۱۵ – اف ۱۶ و اف ۳۵ به‌طور فراوان در اختیار اسرائیل قرار داده است ، موشک پاتریوت داده که هر کدام یک میلیون هزینه دارد. هیچ کشور این گونه مسلح نیست حتی ترکیه هر چه از آمریکا خواست اف ۳۵ به ترکیه بفروشد قبول نکرد با اینکه ترکیه عضو ناتو می‌باشد ، با این حال اسرائیل با این سلاح‌های پیشرفته به جنگ کودکان، اطفال و نوزادان غزه آمده است.

عضو خبرگان رهبری گفت: یک نشان استیصال اسرائیل و آمریکا این است که آنها در این اواخر شدیداً به جنگ روحی روانی پناه برده‌اند و از نوع حاکمیت غزه بعد از جنگ صحبت می‌کند و به شدت و هر لحظه آن را تکرار می‌کنند ، این یک جنگ کاملاً روانی است و کاملاً ضد حاکمیت ملی فلسطین است ، این ملت فلسطین است که تعیین می‌کند چه حکومتی بر آنها تولیت بکند.

تفکر حماس هرگز نخواهد مرد

آیت‌الله عاملی افزود: حماس یک فکر ۷۵ ساله است این فکر هیچ وقت نخواهد مرد چون ملت فلسطین هیچ وقت نخواهد مرد ، حماس فکری است از جنس عکس‌العمل در برابر ذات اشغالگری بنابراین تا اشغال و احتلال وجود دارد فکر حماس هم وجود دارد.
وی اضافه کرد: ماجرای غزه باعث بیداری و آگاهی عظیمی در ملت‌های اسلامی شد ، برای آنها مثل آفتاب روشن است که حکومت‌هایشان از ماموران اصلی آمریکا و همکاران صمیمی اسرائیل هستند ، انگار آمریکا در این کشورها شهردار یا فرماندار نصب کرده است ، یک مسئول آمریکایی گفت در خاورمیانه کینه و عداوت برای آمریکا، اسرائیل و اروپا در این روزها فوران می‌کند این کینه قطعاً در آینده کار دست آمریکا و اسرائیل خواهد داد ، دیروز یکی از آمریکایی ها اعلام کرد ما کل ملت عرب را در ازای حمایت اسرائیل از دست دادیم یعنی آمریکایی‌ها باز در محاسبات خود مثل همیشه کاملاً اشتباه کردند.

خطیب جمعه اردبیل با بیان اینکه در حادثه غزه میزان استقلال کشورها معلوم شد، افزود: بدون تردید و شک باید گفت که موضوع استقلال کشورها یک امر بحرانی است و بسیاری از کشورها مثل ایالتی از ایالات آمریکا می‌مانند ، جنایت وحشتناک را باید هر انسان با وجدانی محکوم می‌کرد اما بسیاری از دولت‌ها جرات محکوم کردن نداشتند.

وی خاطر نشان کرد: بلینکن در نشست خود با وزرای اردن و مصر جلوی دوربین با بی‌حیایی و با اهانت به آن ۲ وزیر گفت من از بمباران بیمارستان‌ها دفاع می‌کنم ، چون ممکن است حماس در آن مخفی شده باشد ، این ذلت بزرگی برای اردن و مصر بود ، این ۲ کشور هر ۲ محتاج به گاز اسرائیل هستند ، چند روز است اسرائیل نصف گاز تحویلی به اردن را قطع کرده و گفته از اظهارات مسئولان اردن متاسفیم.
حجم خرید سلاح توسط دولت‌های عربی از آمریکا و اروپا حیرت‌آور است

امام جمعه اردبیل افزود: برای همه سوال است که کشورهای ثروتمند عربی سلاح‌های پیشرفته را برای چه روزی خریده‌اند و با چه کسی قرار است جنگ کنند ، حجم خرید سلاح توسط دولت‌های عربی از آمریکا و اروپا حیرت‌آور است و یک درآمد بسیار سرشار برای آمریکا و اروپا هستند.

آیت الله عاملی افزود: آنها هر از چند گاهی سلاح‌های قدیمی را معدوم و سلاح‌های جدید می‌خرند، آنها نمی‌توانند سلاح‌های خود را به میدان بیاورند چون غرب از آنها تعهد گرفته که این سلاح‌ها نباید علیه اسرائیل به کار گرفته شود ، بلکه هواپیماهای خریداری شده همه دارای رمز است و این رمزها چنان تعبیه شده‌اند که استفاده از آن علیه اسرائیل ممکن نباشد ، بنابراین آنها باید این سلاح‌ها را در سرکوب ملت‌های خودشان و در جنگ با همسایه‌های مسلمان خود استفاده کنند.

غزه از چهره خشن و خونریز اروپا و آمریکا پرده برداشت

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: در این حادثه پرده از چهره خشن و خونریز و کینه‌ای اروپا آمریکا افتاد، آنها تمام قد در کنار اسرائیل ایستادند و به طور مدام شعار دادند که اسرائیل حق دفاع از نفس دارد ، یعنی هر چقدر می‌تواند باید از زنان و اطفال و فلسطینی بکشد ، دفاع از نفس همیشه در مقابل خطر است.

وی ادامه داد: اطفال و نسوان و مردم بی‌دفاع خطر نیستند ، یعنی آنها در این امر بدیهی مردود شدند ، تمام جنایات ۷۵ ساله اسرائیل بر عهده انگلیس است که با بیانیه بالفور رژیمی جعلی به نام اسرائیل درست کرد ، این دولت به جای اینکه خجالت بکشد این هفته اعلام کرد آتش‌بس در غزه کار درستی نیست و اسرائیل باید به بمباران خود ادامه بدهد با این سخنان آبرویی برای اروپا نماند.

عضو خبرگان رهبری گفت: بایدن می‌گوید خودم به اسرائیل گفتم که با تمام توان فلسطینی‌ها را بکشد ، آنها عمداً این دستورات جنایی را می‌دهند تا مسلمان‌ها خوار شوند و روحیه حماسی خود را از دست بدهند تا در آینده جرات حرکت نداشته باشند ، کشورهای اروپایی با بعضی اقدامات کاملاً هیبت خود را شکستند.

آیت‌الله عاملی افزود: حادثه غزه کاملاً روشن و مبرهن ساخت که چرا حضرت امام (ره) با رابطه ایران با آمریکا مخالف بود و آن را به ارتباط با گرگ تشبیه می‌کرد ، خونریزی‌های وحشتناک تاریخ آمریکا که غزه خونریزی اخیر و نه آخر آمریکاست ثابت کرد که این دولت قابلیت ارتباط با کشور با عظمتی مثل ایران و ملت مقتدری مثل ملت ایران را ندارد و عجیب این است که بعد از حادثه غزه ملت‌های دنیا یکدست شعار امام را تکرار می کنند که اسرائیل باید از بین برود.

غزه نشان داد نژادپرستی و قوم‌گرایی تفکری ویرانگر است

امام جمعه اردبیل با اشاره به اینکه حادثه غزه برای اهل دنیا ثابت کرد که نژادپرستی و قوم‌گرایی چقدر تفکر خطرناک و ویرانگر است ، خاطر نشان کرد: تمام جنایات اسرائیل یک ریشه دارد و آن نژادپرستی و قوم‌گرایی است ، به این اندیشه نباید اجازه حیات داد.

آیت‌الله عاملی افزود: ۲ جنگ جهانی همه نتیجه نژادپرستی بود ، متاسفانه آنها در این نظریه که غیریهودی‌ها همه حیوان و برای خدمت به یهودی‌ها به شکل انسان خلق شده‌اند به تلمود استناد می‌کنند.

وی ادامه داد: من در اینجا فرصت را غنیمت می‌دانم و از جامعه کلیمیان ایران می‌خواهم با تمام توان و تمام قد در برابر اندیشه عفن صهیونیسم که دین یهودیت را ملعبه دست خود ساختند به پا خیزند ، اگر حضرت موسی(ع) در زمان ما حاضر شود قطعاً از جنایات وحشتناک صهیونیست‌ها که خود را به دین حضرت موسی منتسب می‌کنند تبری می‌جوید و صهیونیست‌ها را با اشد عقوبت مجازات می‌کند.

وی تصریح کرد: اگر کسی می‌خواهد تفکر ناب و خالص حضرت موسی (ع) را به دست آورد به این آیه توجه کند که حضرت موسی به خداوند عرض می‌کند خدایا در برابر نعمت‌های بی‌حد و حصری که به من داده‌ای من هیچ وقت پشتیبان مجرمین نخواهم بود.

خطیب حمعه اردبیل گفت: علت اینکه اسرائیل هیچ ابایی از کشتن فلسطینی‌ها ندارد این است که آنها طبق اعتقادات مذهبی خود کشتن دشمنان یهودیت را واجب و موجب مزید ثواب می‌دانند ، این کشتار وحشتناک برای کل دنیا تکان‌دهنده است ، اما محال است یک صهیونیست اعتراض کند ولو آمار به هزاران هزار برسد چون مسلمان‌های فلسطینی از نظر آنها مستحق مرگ هستند.

آیت‌الله عاملی با تاکید بر اینکه احساس‌های ناسیونالیستی و قومی هیچ وقت از اهانت به سایر اقوام جدا نمی‌شود ، خاطرنشان کرد: اگر الان سایت‌های قومی را نگاه کنید با تمام توان به سایر اقوام بد و بیراه می‌گویند تا برای خود تفوق درست کنند تا محملی برای دفاع از ملیت خود درست کنند ، اسرائیلی‌ها بدترین فحش‌ها را به عرب‌ها می‌گویند ، بن غفیر و اطرافیان او اخیراً در ورود به مسجدالاقصی و در عید یهودی‌ها جملاتی در حق عرب‌ها به کار بردند که انسان از ذکر آنها شرم می‌کند ، اگر آن فحش‌ها را به ما آذری‌ها بگویند قطعاً طوفان به پا می‌کنیم ، در نتیجه آنها نیز طوفان اقصی را به راه انداختند.

وی تصریح کرد: این حادثه پیام بسیار مهم برای مسلمان‌ها داشت ، چرا مسلمان‌ها این گونه ذلیل شدند و مورد اهانت قرار گرفتند ، بچه‌های مسلمان مظلومانه کشته شدند ، زیر آوار ماندند ، زن‌ها ناموس ما بود ، هزاران زن به بدترین وضعی کشته شدند.

عضو خبرگان رهبری افزود: این ذلت وحشتناک یک وظیفه مهم برای مسلمان‌ها درست می‌کند و آن این است که در برابر این دیو و ددها باید مسلمان‌ها یک اتحاد قوی داشته باشند ، باید به یک قدرت تبدیل شوند و الا ذلت در فلسطین نخواهد ماند ، باید مسلمان‌ها عزم جزم کنند ، آخرین تکنولوژی‌های دفاعی را به دست آورند و در اقتصاد با تشکیل قطب‌های اقتصادی و وحدت ارزی و امثال آن صریحاً به یک ابر قدرت تبدیل شوند ، در این غائله هیچ ابرقدرتی از مسلمان‌ها حمایت نکرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین