|
|
امروز: دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۳۷۵۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹
عضو دفتر سیاسی حماس گفت: «هیچ طرف فلسطینی وجود ندارد که با آمریکایی‌ها در این زمینه همکاری کند» و «اگر آنها تلاش کنند به دنبال طرف‌های شکننده و ضعیف بگردند، فلسطینی‌ها این طرح مشکوک را نیز شکست خواهند دادند همانطور که معامله قرن را شکست دادند.»

ایسنا: عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) گفت: صحبت‌های آمریکا در مورد جایگاه نداشتن جنبش حماس در آینده نوار غزه نشان دهنده ناکامی این کشور در تحقق هیچ دستاوردی در میدان و متقاعد شدن آن به این است که حماس به یک نیروی سیاسی و نظامی تبدیل شده است که روند حوادث را کنترل می‌کند.

غازی حمد در گفت‌وگو با الجزیره افزود: آمریکا و اسرائیل در تلاش هستند تا اوضاع غزه را بازآرایی کنند، در حالی که دستاوردی جز کشتار غیرنظامیان و تخریب بیمارستان‌ها و تأسیسات غیرنظامی در میدان نداشته‌اند.

وی تاکید کرد که واشنگتن و تل‌آویو هر روز آبرو، سربازان و وسایل نقلیه خود را در غزه از دست می‌دهند و اعتباری که رژیم صهیونیستی به زعم خود از آن برخوردار بود برای همیشه شکسته شده و دیگر باز نخواهد گشت.

حمد همچنین تاکید کرد که سامان دادن به وضعیت غزه «مساله‌ای کاملاً فلسطینی است و حماس برخلاف میل آنها بخشی از آن خواهد بود، زیرا بخشی از بافت ملی است که امروز در کنار مقاومت، حق ایجاد یک کشور و رد اشغالگری ایستاده‌است.»

عضو دفتر سیاسی حماس گفت: «هیچ طرف فلسطینی وجود ندارد که با آمریکایی‌ها در این زمینه همکاری کند» و «اگر آنها تلاش کنند به دنبال طرف‌های شکننده و ضعیف بگردند، فلسطینی‌ها این طرح مشکوک را نیز شکست خواهند دادند همانطور که معامله قرن را شکست دادند.»

حمد توضیح داد که او فقط در مورد جنبش حماس صحبت نمی‌کند، بلکه در مورد همه فلسطینی‌هایی صحبت می‌کند که کاملاً آگاه شده‌اند که آمریکا به نفع آنها کار نمی‌کند بلکه به نفع اشغالگران فعالیت می‌کند و آنها در تلاش برای تخلیه غزه از مقاومت برای تامین امنیت اشغالگران هستند.

وی تاکید کرد که غزه در برابر عادی سازی روابط و شکست مقاومت خواهد کرد و «خاری در چشم آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها» خواهد بود.

حمد صحبت‌های واشنگتن و تل‌آویو در مورد تنظیم آینده غزه بدون حماس را ناشی از آگاهی آنها از این واقعیت دانست که جنبش در حال حاضر محرک حوادث است و بعد از اینکه منطقه و جهان را بعد از هفتم اکتبر به حرکت و تقلا درآورد، از نظر سیاسی و نظامی به نیرویی توانا تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه همه جهان متوجه شدند که با توجه به آنچه در هفت اکتبر رخ داد و همچنین با توجه به هزینه‌هایی که پرداختند، دیگر امکان ادامه اشغالگری علیه فلسطینیان وجود ندارد، تاکید کرد: مقاومت هیبت اشغالگری را از بین برد و باعث شکست بزرگ اشغالگران شد.

حمد، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر دولت اشغالگر یا سخنگوی ارتش او را به چالش کشید تا تنها مدرکی دال بر دستاورد واقعی نظامی که آنها در میدان به دست آورده‌اند، ارائه دهند. او همچنین تاکید کرد که ایالات متحده دیگر یک ابرقدرت در خاورمیانه نیست.

حمد از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست که با آمریکا معامله نکند و پشت تانک آمریکایی به غزه نیایند و خطاب به محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: «رد کردن آنچه آمریکایی‌ها برنامه‌ریزی می‌کنند، شما را در تاریخ ماندگار می‌کند زیرا در هر حال آنها شکست خواهند خورد.»

وی با بیان اینکه سکوت مقامات تشکیلات خودگردان در قبال ادعای آمریکا مبنی بر پذیرش نقش آفرینی در غزه پس از حماس، سوال برانگیز است، در عین حال تاکید کرد که نوار غزه هرگز به یک کشور آمریکایی تبدیل نخواهد شد.

حمد با تاکید بر اینکه تشکیلات خودگردان فلسطین باید به صراحت مخالفت خود را با طرح‌های آمریکا اعلام کند و نپذیرد که پشت تانک‌ها به غزه بیاید، همانطور که قبلا معامله قرن را رد کرده بود، افزود: این همان چیزی است که ما از تشکیلات خودگردان انتظار داریم.

وی رژیم‌های عربی شرکت‌کننده در بحث «آینده غزه پس از شکست حماس» را «ناتوان و شکست‌خورده» توصیف کرد، زیرا نتوانستند در این شرایط سخت و با توجه به این کشتارها به مردم نوار غزه کمک کنند.

حمد در خصوص مشروط بودن توقف جنگ به آزادی اسرای غیرنظامی گفت: مقاومت تلاش کرد در این پرونده اقداماتی را ارائه دهد، اما طرف اسرائیلی به این اقدامات توجه نکرد و در عین حال نتوانست برای آزادی یک اسیر یا بازداشتی کاری کند همانطور که نتوانست آنطور که تهدید کرده بود به حماس حمله کند.

حمد با بیان اینکه این مقاومت است که سر اشغالگران و نتانیاهو را خواهد شکست، تاکید کرد که جنبش حماس با همه طرف‌ها برای رساندن کمک به فلسطینی‌ها و ارائه حمایت بشردوستانه به آنها در سایه قحطی که غزه از آن رنج می‌برد، ارتباط دارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین