|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۴
کد خبر: ۳۷۴۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲
کسانی که خانه‌های خود را به زور از دست داده‌اند برای به دست آوردن خانه‌های ویران‌شده خود حق دارند از خودشان دفاع کنند. این شهرک‌نشین‌های غاصب خانه‌ای فلسطینیان را خراب کرده و غاصبانه در زمین‌های آنها نشسته‌اند. از سوی دیگر قرآن اشاره می‌کند که برای خاموش کردن آتش فتنه با هر کیفیتی که می‌توانید به پا خیزید و تماشاگر نباشید. باید با سلاح، با زبان و با دعا در مقابل فتنه ایستاد وگرنه خوش و ترتان با هم می‌سوزد.

خطیب جمعه تهران با بیان اینکه امروز جبهه مقاومت یک جبهه بین‌المللی است، گفت: جبهه مقاومت دنیا را متحول کرده است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم صدیقی ظهر امروز (جمعه ۱۲ آبان ۱۴۰۲) در خطبه‌های نماز جمعه در دانشگاه تهران اظهار کرد: اتفاقاتی که این روزها در جبهه مقاومت می‌افتد از مکتب ولایت و امامت نشات گرفته و پرچم آن در دست رهبر ما بوده است.

وی با اشاره به تصویب جنگ با اسرائیل توسط مجلس الجزایر، عنوان کرد: هر روز سفره جدیدی به این جبهه مقاومت اضافه می‌شود تا با صهیونیست‌های نژادپرست مقابله صورت گیرد. امیدوارم همه دولت‌های اسلامی همانطور که رهبر عظیم‌الشانمان فرمودند، با رژیم صهیونیستی قطع رابطه کرده و سفرای این رژیم جعلی را بیرون کنند و دست به تحریم همه‌جانبه اسرائیل بزنند.

صدیقی با تاکید بر اینکه مطلب مهم جهان اسلام امروز غزه است، افزود: امت اسلامی با توجه به آیات دلگرم باشند و پشت مجاهدان جان بر کف بایستند و برای رضای خدا هر نوع حمایت ممکن را از مردم مظلوم غزه انجام دهند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به آیاتی ازقرآن درباره جهاد، یادآور شد: قرآن می‌فرماید اگر کسی دشمن در مقابلش می‌جنگد ولی او نمی‌جنگد، مخالف فرمان خدا عمل کرده و باید منتظر عذاب باشد.

خطیب جمعه تهران اضافه کرد: کسانی که خانه‌های خود را به زور از دست داده‌اند برای به دست آوردن خانه‌های ویران‌شده خود حق دارند از خودشان دفاع کنند. این شهرک‌نشین‌های غاصب خانه‌ای فلسطینیان را خراب کرده و غاصبانه در زمین‌های آنها نشسته‌اند. از سوی دیگر قرآن اشاره می‌کند که برای خاموش کردن آتش فتنه با هر کیفیتی که می‌توانید به پا خیزید و تماشاگر نباشید. باید با سلاح، با زبان و با دعا در مقابل فتنه ایستاد وگرنه خوش و ترتان با هم می‌سوزد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: از طرفی قرآن می‌فرماید برای مقابله با ظالم و دفاع از مظلوم جهاد کنید. وقتی مردمی در باریکه‌ای در حصار و زندان هستند و دشمن همه مجاری را به روی آنها بسته است، اگر تماشاگر باشید در ظلم ظالمان شریک خواهید بود.

صدیقی با یادآوری خطی که امام خمینی برای مقابله با اسرائیل ترسیم کرده‌اند، بیان کرد: این خط را رهبر حکیم و شجاعمان هم در تمام دوره رهبریشان ادامه دادند و فرمودند که ما از هیچ فرصتی برای مقابله با رژیم صهیونیستی نمی‌گذریم و از کسانی که در جبهه مقابل اسرائیل ایستاده‌اند تمام قد حمایت می‌کنیم.

امام جمعه موقت تهران با درود فرستادن به حزب‌الله لبنان، اظهار کرد: می‌بینید که حزب‌الله لبنان و ابرمرد عرب، سید مقاومت، الگوی ولایت‌مداری و ذوب‌شده در ولایت نایب امام زمان ما همواره در جبهه مبارزه و مقابله با غاصبان و جانیان و قاتلان همیشه در خط مقدم دیده می‌شود. با اینکه امروز غزه در حال جنگ است اما علمدار جبهه مقاومت و همسنگر شهید سلیمانی ما حورش تنها در حرف نیست و یک حضور معنوی، فرهنگی، نظامی و تبلیغاتی است و با همه وجود در سنگر پرچم عزت را برافراشته و از مردم غزه حمایت می‌کند.

وی در ادامه گفت: درور خدا بر مردم استوار و مقاوم یمن که شش سال تمام در محدوده خاصی همه قدرت‌ها خواستند آنها را از بین ببرند اما در این مقابله نابرابری که آمریکای فریبکار قاتل بی‌همه‌چیز و فرانسه و انگلیس و سایر قدرت‌ها به راه انداخته‌اند و به جنگ ملت کوچکی در باریکه‌ای آمده‌اند، امروز یکی از ظرفیت‌های جبهه مقاومت همین مردم یمن هستند که بر سر این جانیان کودک‌کش آتش فرود می‌آورند.

صدیقی همچنین به مردم عراق اشاره و بیان کرد: گروه‌های مختلف عراقی مثل کتائب، عصائب، نجائب و حشدالشعبی شعله قهر خدا برای نابودی اسرائیل هستند و می‌بینید که حملات قهرمانانه گروه‌های مقاومت در عراق چه می‌کند.

خطیب جمعه تهران در بخش دیگری از خطبه خود با اشاره به دیدار جمعی از نوجوانان و جوانان با رهبر انقلاب تصریح کرد: من وقتی دیدار شیرین نوجوانان و جوانان را با نایب امام زمانشان دیدم دلم آب شد. این عزیزان وقتی نایب امم زمان را می‌بینند اینگونه هیجانی می‌شوند و به جوش می‌آیند. شعارها و امیدشان خوار چشم غرب‌پرست‌هاریال کدخداپرست‌ها، بی‌عرضه‌ها، مخرب‌ها، ویرانگرها و ناامیدهاست که باید بیایند و از این بچه‌های پاک‌سرشت درس بگیرند.

وی همچنین با یادآوری اتفاقاتی که منجر به ۱۳ آبان شد، خاطرنشان کرد: حضرت آقا فرمودند که جریان غربدیکتاتور و استعمارگر است. آمریکا، انگلیس و فرانسه و ایادیشان جریان فرعون هستند. آمریکایی‌ها در زمان حکومت قبلی با کاپیتولاسیون به مردم ایران ضربه وارد کردند و سخنرانی امام (ره) علیه این اتفاق منجر به دستگیری و تبعید ایشان در ۱۳ آبان شد. در ۱۳ آبان سال ۵۷ هم مزدوران دستگاه سلطنت که مزدوران آمریکا بودند روی دانش‌آموزان و دانشجویان ما آتش گشودند.

صدیقی ادامه داد: آمریکا بعد از انقلاب هم قصد کودتا داشت و نقشه‌های دیگری هم در سفارت آمریکا در حال طرح‌ریزی بود اما در مقابل این ضربات آمریکا، خداوند نصرت عنایت کرد و دانشجویان غیور خط امام در ۱۳ آبان با تسخیر لانه جاسوسی این نقشه‌ها را خنثی کردند. براندازی رژیم شاه یک حرکت ضداستبدادی بود که تسخیر لانه جاسوسی به عنوان یک حرکت ضداستعماری آن را تکمیل کرد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تقدیر از سفر رئیس قوه مجریه به کردستان، گفت: رئیس جمهور جهادگر انقلابی ولایت‌مدار ما آرام و قرار ندارد و برای حل مشکلات مردم از این استان به آن استان می‌رود که جای تقدیر دارد. مردم کردستان هم در استقبال خود حماسه آفریدند و به یاوه‌گویانی که فکر می‌کردند می‌توانند بین شیعه و سنی اختلاف بیاندازند، جواب دندان‌شکنی دادند.

امام جمعه موقت تهران همچنین در خطبه اول (عبادی) خود با یادآوری مزایای تقوا و راستگویی، به تفسیر و توضیح بخش‌هایی از سوره حمد پرداخت.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین