|
|
امروز: يکشنبه ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۶:۵۳
کد خبر: ۳۷۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۳
به گفته دبیر جشنواره بازی سازان مستقل رایانه ای تاکنون ۲۵۰ نفر در این جشنواره شرکت کرده اند افتتاحیه جشنواره فردا ۲۷ بهمن ساعت ۱۸ در فرهنگسرای اندیشه برگزار می شود.
مدیرکارگاه اطلاع رسانی نخستین جشنواره بازی‌سازان مستقل تهران در نشست خبری این جشنواره از پیوستن ایران به انجمن بین المللی بازی‌سازان خبر داد.

 در نشست خبری نخستین جشنواره بازی‌سازان مستقل تهران که امروز ۲۶ بهمن ماه در بنیاد ملی بازی های رایانه‌ای برگزار شد طه رسولی مدیر کارگروه اطلاع رسانی جشنواره از پیوستن ایران به انجمن بین المللی بازی سازان رایانه ای خبر داد و افزود: با این اتفاق ما به یک شبکه بزرگ جهانی می‌پیوندیم و این مساله می تواند فقر ما را در زمینه آموزش تا اندازه‌ای جبران کند چراکه ما با پیوستن به این انجمن می توانیم با دانشگاه‌های خارجی در ارتباط باشیم.

میرحسین حسینیان دبیر جشنواره بازی سازان مستقل رایانه‌ای نیز با اشاره به شعار جشنواره گفت: «آموزش، ارتباط و پیشرفت» شعار این جشنواره است. قرار است که کارگاه های آموزشی برگزار شود و بهترین استادان به آموزش بازی سازان مستقل رایانه ای بپردازند. همچنین بسیاری از بازی سازها یکدیگر را نمی شناسند و این جشنواره بهانه ای است برای معرفی بازی سازهای مستقل که هر کدام جداجدا در گوشه ای فعالیت می کنند. این جشنواره فرصتی است که هم بازی سازها همدیگر را بشناسند و هم ناشران داخلی با بازی سازها و بازی ها آشنا شوند.

به گفته دبیر جشنواره بازی سازان مستقل رایانه ای تاکنون ۲۵۰ نفر در این جشنواره شرکت کرده اند افتتاحیه جشنواره فردا ۲۷ بهمن ساعت ۱۸ در فرهنگسرای اندیشه برگزار می شود. ۱۲ وورک شاپ در طول جشنواره برقرار است. بهترین بازی سازان مستقل از دیدگاه های مختلف چون قصه، خلاقیت، موسیقی و... انتخاب می شوند و آموزش و ارتباط هدف اصلی این جشنواره است.

حسینیان که اگر عنوان جشنواره بازی سازان مستقل است چرا نشست خبری آن در بنیاد ملی بازی های رایانه ای برگزار می شود گفت: هنوز تعریف واحدی از بازی سازان مستقل وجود ندارد. تیم های بازی سازان مستقل معمولا تیم های کوچکی هستند شبیه به شرکت های رسمی کار نمی کنند از کسی حقوق نمی گیرند و به کسی حقوق نمی دهند اما همین بازی سازان مستقل به حمایت های مالی و معنوی بنیادی چون بنیاد ملی بازی های رایانه ای نیاز دارند چراکه می خواهند مطابق سلیقه خود رفتار کنند و پیرو خواست و پسند ناشر نباشند.

به گفته این بازی ساز کار سفارشی مانع از خلاقه رفتار کردن می شود و روح استقلال را از بازی ساز می گیرد چراکه ناشران از تیم تولید می خواهند که عین بازی های خارجی را برایشان کپی کنند یا آنچه می سازند ویژگی هایی را که مطابق پسند و خواسته آنها است داشته باشد و همه این تعاریف از سوی ناشر تولیدکننده را محدود می کند.

حسینیان به فروش خوب بازی های مستقل اشاره و بیان کرد: بازی های مستقل فروش خوبی دارند چراکه خلاقه هستند و از دل برمی آیند سپس بر دل هم می نشینند.

در حال برداشتن اولین قدم ها هستیم

دبیر نخستین جشنواره بازی‌سازان مستقل این جشنواره را نخستین گام دانست و افزود: ما در حال برداشتن اولین قدم ها هستیم با توجه به اینکه بازی ها، بازی های بومی است امیدوارم استقبال خوبی از این بازی ها شود گرچه بازار ایران بسیار ضعیف است و ما کپی رایت نداریم.

حسینیان در پاسخ به اینکه چه جایزه ای برای برگزیدگان در نظر گرفته شده گفت: ما ۸ جایزه داریم که ۶ تای آن به انتخاب بهترین بازی های سال در حوزه بازی سازهای مستقل تعلق می گیرد جایزه اصلی ۵ میلیون تومان است، جایزه ای که به بازی خلاقه تعلق می گیرد ۴ میلیون تومان و مبلغ باقی بازی ها ۳ میلیون تومان است اما جایزه اصلی که از سوی بنیاد ملی بازی های رایانه ای به برگزیدگان تعلق می گیرد تلاش بنیاد برای حضور بازی ها در بازارهای خارجی و ارتباط با ناشران داخلی و خارجی است.

متین ایزدی مدیر کارگروه آموزشی جشنواره بازی سازان مستقل رایانه ای تهران نیز به عنوان کارگاه های آموزشی که برگزار می شود اشاره و بیان کرد: کالبدشکافی بازی های موفق، «ارزش های فرازمینی»، «خیابان خونین» همچنین «کارگاه هنر دیجیتال در بازی های مستقل»، «گیم بهتر است یا ثروت» که در ارتباط با تجاری سازی بازی های رایانه ای است عنوان کارگاه های آموزشی است که در طول جشنواره برگزار می شود.

جشنواره بازی های مستقل رایانه ای از فردا ۲۷ بهمن ماه کار خود را آغاز می کند و اول اسفندماه با برگزاری مراسم اختتامیه ای در فرهنگسرای اندیشه به کار خود پایان می دهد.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین