|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۳۷۴۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶
سازمان هواشناسی برای جلوگیری از آسیب‌ها و مخاطرات ناشی از این شرایط جوی اجتناب از سفرهای غیر ضروری، پرهیز از تردد و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، عدم فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها را توصیه می‌کند.

سازمان هواشناسی نسبت به رگبار و رعد و برق و طغیان رودخانه‌ها در ۹ استان و تشدید بارندگی‌ها و احتمال آبگرفتگی محدود معابر در اغلب استان‌ها هشدار داد.

به گزارش ایسنا سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی از تشدید فعالیت سامانه بارشی رگبار شدید باران، رعدوبرق، در نواحی مستعد ریزش تگرگ، وزش باد شدید موقت، در ارتفاعات بارش برف از پنجشنبه تا شنبه (۱۱ تا ۱۳ آبان) خبر داد.

این شرایط جوی روز پنجشنبه در چهارمحال و بختیاری، ایلام، شمال شرق خوزستان، غرب و جنوب اصفهان و لرستان، جمعه در نوار شرقی خوزستان و شنبه در گیلان، اردبیل و مازندران پیش‌بینی می‌شود.

در اثر این مخاطره جوی اختلال در سفرهای بین شهری، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی معابر، وزش باد شدید موقت، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها، تابلوهای تبلیغاتی و شکستن درختان کهن‌سال، اختلال در ناوگان حمل و نقل عمومی و خسارت به ماشین‌آلات و محصولات باغی و زراعی مورد انتظار است.

سازمان هواشناسی برای جلوگیری از آسیب‌ها و مخاطرات ناشی از این شرایط جوی اجتناب از سفرهای غیر ضروری، پرهیز از تردد و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، عدم فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها را توصیه می‌کند.

این سازمان همچنین با صدور هشدار سطح زرد از ادامه فعالیت سامانه‌های بارشی،رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت از پنجشنبه تا شنبه(۱۱ تا ۱۳ آبان) خبر داد.

این شرایط جوی روز پنجشنبه در جنوب آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، جنوب اردبیل، کردستان، کرمانشاه، همدان، زنجان، مرکزی، خوزستان، بوشهر، شمال غرب فارس، نیمه غربی اصفهان، قم، قزوین، دامنه و ارتفاعات البرز و تهران، ارتفاعات کرمان و شرق و شمال هرمزگان، جمعه در اصفهان، یزد، کرمان، سمنان، فارس، بوشهر، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، ایلام، لرستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کرمانشاه، کردستان و زنجان و شنبه در خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، یزد، کرمان، هرمزگان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، قم، همدان، لرستان، مرکزی، اصفهان، سمنان و خراسان شمالی پیش‌بینی می‌شود.

در اثر این مخاطره جوی احتمال لغزندگی جاده‌ها، احتمال آبگرفتگی محدود معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب ، وزش باد شدید موقتی، احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و احتمال شکستن درختان کهن‌سال، احتمال تاخیر در پرواز و احتمال خسارت به محصولات و ماشین‌آلات کشاورزی دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌ها و مخاطرات ناشی از این شرایط جوی عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، اجتناب از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره و انتقال محصولات کشاورزی به انبارهای استاندارد را توصیه می‌کند.

به گزارش ایسنا، در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین