|
|
امروز: يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۳
کد خبر: ۳۷۴۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حماس از کشور و مردم خود دفاع می کند در صورتی که آمریکا با در اختیار قرار دادن بمب های یک تنی به رژیم صهیونیستی جنایت می کند و آنچه امروز در غزه رخ می دهد جنایات جنگی است و حمله به بیمارستان و مساجد و مدرسه نقض حقوق بشر است.


مهر: آیت الله صادق آملی لاریجانی ظهر پنجشنبه در آیین رونمایی از نرم افزار کتابخانه و درخت واره جامع اصول که در موسسه تحقیقات اسلامی نور برگزار شد با محکوم کردن جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه بیان داشت: جنایاتی که رژیم اشغالگر قدس در غزه مرتکب شده در طول تاریخ کم نظیر بوده است.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: قلوب همه مسلمین این روزها جریحه دار است و همگان نگران وضعیت برادران و خواهران و کودکان در غزه هستند.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها شریک جرم رژیم صهیونیستی هستند افزود: آنها از هزاران کیلومتر دورتر از کشور خود در منطقه مستقر شدند و این جنایات را راهبری می کنند و عجیب آن است آمریکایی ها حماس را تروریست می خوانند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حماس از کشور و مردم خود دفاع می کند در صورتی که آمریکا با در اختیار قرار دادن بمب های یک تنی به رژیم صهیونیستی جنایت می کند و آنچه امروز در غزه رخ می دهد جنایات جنگی است و حمله به بیمارستان و مساجد و مدرسه نقض حقوق بشر است.

آیت الله آملی لاریجانی بیان داشت: جهان اسلام باید از برادران و خواهران خود در این مسئله دفاع کنند و به فرموده رهبر معظم انقلاب در کل دنیا مردم علیه این جنایات به پاخواستند و کشورهای اسلامی باید برای جلوگیری از فاجعه عظیم تر و نسل کشی کلی، اقدامات علمی صورت دهند.

وی در ادامه گفت: نوشتن یک کتاب کار بسیار سختی است و تهیه نرم افزارهای این چنینی نیز نیازمند کار جمعی در حوزه های تخصصی مختلف است.

وی با بیان اینکه امروز حوزه های علمیه با نیازهای بسیار جامعه در ساحت های مختلف مواجه است افزود: نسل جوان ما پرسش های بسیاری دارند که این پرسش ها با رساله حل نمی شود و برخی از سوالات اساسی است که اصل زندگی و معمای آن از جمله این پرسش ها است که حوزه‌ها علمیه باید پاسخگو باشند و البته این امر نیازمند ابزار است.

وی عنوان داشت: نرم افزارهایی که در مرکز تحقیقات کامپیوتری اسلامی نور تولید شده است امکانات بسیاری را در اختیار محققان قرار می دهد.

وی ادامه داد: روزگاری حتی مراجع تقلید برای پاسخ به سوالات، به کتاب های محدودی دسترسی داشته اند، اما امروز امکانات و ابزارهای بسیاری وجود دارد که کار را برای محققان آسان تر کرده است.

وی گفت: امروز هزاران کتاب فقهی با امکان جستجو وجود دارد که می تواند دغدغه ها را برای پژوهشگران فراهم کند و این مرکز امکانات بسیاری را در اختیار محققان قرار داده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از اشکالات به علم اصول باز نمی‌گردد بلکه این ایراد به حوزه علمیه است افزود: نباید برنامه ریزی به گونه ای باشد که همه حوزویان اصول و فقه بخوانند و در این خصوص باید سطح بندی صورت گیرد و کسانی که می‌خواهند مراحل اجتهاد را طی کنند مسیری خاصی را نسبت به سایرین طی کنند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: معتقدیم که باید علوم انسانی اسلامی تولید شود که اگر بخواهیم از معارف اسلامی استفاده کنیم نیازمند منابع و ابزارهایی هستیم.

آیت الله آملی لاریجانی گفت: در حوزه علمیه باید تقسیم کار شود و نباید همه طلاب فقط فقه و اصول بخوانند و اگر کسانی که می خواهند تبلیغ را دنبال کنند نباید کتاب های سنگین را طی سالیان زیاد بخوانند و حتی در فقه نیز باید به صورت تخصصی کار دنبال شود.

وی با بیان اینکه امروز نظام اسلامی در مقام استنباط مسایل نیازمند مباحثی است که باید کاربردی شود افزود: نرم افزارها به توسعه علوم کمک می کند و علوم باید نیازهای فراوان جامعه را پاسخ دهند و پژوهشگران باید کارهای جدیدی انجام دهند که این نرم‌افزار ها کمک بسیاری انجام می دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: باید استفاده روحانیون از این نرم افزارها با قیمت مناسب و حتی رایگان باشد و از سویی دیگر انتظار می رود در برداشت مطالب در این نرم‌افزار ها محدودیت ها برداشته شود.

وی تصریح کرد: این مرکز کارهای خوبی تولید کرده و باید توسعه یابد، اما راه های جدیدی همانند هوش مصنوعی را هم باید دنبال کرد و از این ظرفیت های جدید نیز بهره برد.

آملی لاریجانی گفت: باید از رهبر معظم انقلاب تشکر کرد، زمانی که به این ظرفیت ها توجه نمی شد ایشان نسبت به این موضوعات تاکید و حمایت های لازم را داشتند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین