|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۳
کد خبر: ۳۷۴۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹
مشکل دوم روند جذب‌های آموزش و پرورش در سال‌های ۹۲ تا ۹۹ است. تا سال ۱۴۰۰ همیشه جذب ما از بازنشستگی مان کمتر بود در حالیکه علی القاعده ما باید جذب و بازنشستگی مان تراز می‌شد و بلکه باید به دلیل روند افزایش دانش آموزان کشور بیشتر هم می‌شود. از سال ۱۳۹۴ تا ۱۴۰۲ جمعیت دانش آموزی کشور نزدیک ۳ میلیون نفر اضافه شده، این آمار نشان می‌دهد که ما باید معلم تربیت می‌کردیم و یا اگر قرار بود استخدام نیرو انجام شود متناسب با میزان بازنشستگی جذب می‌کردیم.


میزان: مراد صحرایی گفت: بر اساس گزارش مدیران کل آموزش و پرورش، ما کلاس بدون معلم در هیچ جایی از کشور نداریم.

رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش با حضور در برنامه صف اول درخصوص کمبود معلم در مدارس گفت: زمانی که سند تحول رونمایی شد بنا بر این بود که تمام نیاز آوزش و پرورش از خروجی دانشگاه فرهنگیان تامین شود، در سال اول تاسیس دانشگاه فرهنگیان، تقریبا ۲۲ هزار دانشجو پذیرش شد و بنا هم بر این بود که این میزان با خروجی آموزش و پرورش تراز شود و تا ۳۵ هزار نفر هم افزایش یابد، ماده ۲۸ دانشگاه فرهنگیان هم می‌گوید که هرکجا این دانشگاه نتواند به تامین نیرو بپردازد می‌تواند استخدام کند، اما این اتفاق نیفتاد و وقتی که دانشگاه فرهنگیان ۴ یا ۵ ساله شد ورودی آن به زیر ۴۰۰۰ هزار نفر رسید و نگرانی آنقدر زیاد شد که رهبر معظم انقلاب به دانشگاه فرهنگیان تشریف فرما شدند.

وی ادامه داد: مشکل دوم روند جذب‌های آموزش و پرورش در سال‌های ۹۲ تا ۹۹ است. تا سال ۱۴۰۰ همیشه جذب ما از بازنشستگی مان کمتر بود در حالیکه علی القاعده ما باید جذب و بازنشستگی مان تراز می‌شد و بلکه باید به دلیل روند افزایش دانش آموزان کشور بیشتر هم می‌شود. از سال ۱۳۹۴ تا ۱۴۰۲ جمعیت دانش آموزی کشور نزدیک ۳ میلیون نفر اضافه شده، این آمار نشان می‌دهد که ما باید معلم تربیت می‌کردیم و یا اگر قرار بود استخدام نیرو انجام شود متناسب با میزان بازنشستگی جذب می‌کردیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: همچنین با اجرای قانون رتبه بندی که از ۱۴۰۰.۶.۳۱ شروع شد بسیاری از معلمان ماندند تا مشمول رتبه بندی شوند، دو سال در رتبه بندی بمانند و بعد خارج شوند به دلیل آنکه حقوق بازنشستگی برمبنای دو سال آخر محاسبه می‌شود، درنتیجه اوج بازنشستگی مربوط به سال ۱۴۰۲ است.

صحرایی ادامه داد: اتفاقی که افتاد این بود که میزان بازنشستگی از میزان پیش بینی‌ها فراتر رفت و قانون هم اجازه نمی‌داد که ما بتوانیم بازنشسته را نگه داریم. ضمن آنکه تاخیری را هم در اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزگاری داشتیم.

وی اظهار داشت: به همین دلایلی که اشاره شد کلاس‌های ما ۴ هفته معلم واقعی نداشتند. در ادبیات آموزش و پرورش کلاس خالی با کمبود معلم دو حرف است. تمام آموزش و پرورش معلم هستند از وزیر تا دبیر. در جا‌هایی که ما معلم نداشتیم، کارشناسان ادارت آموزش و پرورش، معاونان مدارس و مدیران، کلاس را دنبال می‌کرند.

وزیر آموزش و پرورش با اعلام اینکه مطابق آمار، ما از بعد از اعلام نتایج، کلاس خالی در کشور نداریم، گفت: موضوع کلاس‌های خالی را حتما پیگیری می‌کنیم و اگر چنین چیزی وجود دارد مردم می‌توانند با مراجعه به ادارات آموزش و پرورش شهر‌های خود موضوع را گزارش کنند.

صحرایی با بیان اینکه در گزارش مدیران کل آموزش و پرورش، ما کلاس خالی در هیچ جایی از کشور نداریم تاکید کرد: مدارس ما مشکل معلم ندارند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین