|
|
امروز: چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۵۱
کد خبر: ۳۷۴۷۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۷
باقری در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به حملات رژیم صهیونیستی در چند شب گذشته و حمله زمینی به اراضی غزه گفت: آنها در این حملات زمینی شکست خورده‌اند؛ گرچه مدعی هستند که این حملات آزمایشی بوده است.

ایسنا: معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت: اتفاق ۱۵ مهرماه و عملیات طوفان الاقصی یک زلزله غیر قابل ترمیم در سامانه نظامی و امنیتی رژیم صهیونسیتی ایجاد کرد.

علی باقری ددر یک برنامه تلوزیونی با بیان اینکه این عملیات در سامانه فکری آمریکا و رژیم صهیونسیتی هم  زلزله وارد کرد، گفت: آمریکایی‌ها  و صهیونیست ها راهبردی برای خروج از این وضعیت ندارند و این ناشی از  ضربه مهلکی است که طوفان الاقصی به آنها وارد کرده است.

این دیپلمات ارشد ایران با بیان اینکه آمریکایی ها در حال حاضر نقش راهبردی  در جنابت صهیونیست ها در غزه دارند، گفت: آنها تلاش دارند که خود را در ارتباط با این موضوع میانجی معرفی کنند و در این راستا پیام هایی در مورد این تحولات به کشورهای مختلف ارسال می کنند.
وی با بیان این که آمریکایی ها علارغم اینکه تلاش می کنند نقش میانجی داشته باشند، در حقیقت شریک جنایات رژیم صهیونسیتی در این تحولات هستند در مورد پیام آمریکایی ها به ایران در مورد تحولات اخیر در اراضی اشغالی گفت: آنها بحثی که مطرح می کنند این است که به ادعای خود  می خواهند از گسترش دامنه درگیری ها جلوگیری کنند، در حالی که خود مسوول  اصلی گسترش جنگ در منطقه هستند.

باقری در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به حملات رژیم صهیونیستی در چند شب گذشته و حمله زمینی به اراضی غزه گفت: آنها در  این حملات زمینی شکست خورده‌اند؛ گرچه مدعی هستند که این حملات آزمایشی بوده است.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به این سوال که آیا پاسخی از سوی ایران به  پیام آمریکایی‌ها داده شده است، گفت: به پیام آمریکایی ها پاسخ داده شد.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها در جریانات تحولات اخیر در حال حمایت همه جانبه از صهیونیست‌ها هستند،  اظهار کرد: در پاسخی که به آنها داده شد بر این موضوع تاکید شد که آنها در مقام میانجی و داور نیستند.

باقری با تاکید بر اینکه ما  به جریان مقاومت دستور نمی‌دهیم و جبهه مقاومت خودش صاحب تحلیل و تصمیم است، ادامه داد: غربی ها فکر می‌کنند با توجه به این که جریان مقاومت  در منطقه برگرفته از  تفکرات اسلامی و انقلاب اسلامی است، به عنوان عامل جمهوری اسلامی عمل می‌کنند در حالی که این گونه نیست و جمهوری اسلامی ایران به  جریان‌ها و گروه‌های مختلف مقاومت در منطقه اعتماد به نفس داده است و جبهه مقاومت بر  اساس تحلیل و تصمیم خود عمل می‌کند.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران با  تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها در جایگاهی نیستند که ایران را تهدید کنند گفت: آنها در مورد غزه  تحت محاصره در مانده شده اند. ما بر این موضوع تاکید کردیم که جریان مقاومت بر اساس تشخیص خود عمل می‌کند و آمریکایی‌ها در جایگاهی نیستند که به جریان مقاومت دستور دهند و اگر اراده جدی برای پایان دادن به این وضعیت دارند باید دست از کمک‌های خود به رژیم صهیونسیتی بر دارند .


معاون سیاسی وزیر امور خارجه در بخشی دیگر از  صحبت های خود، با بیان این که  اقدامات و فعالیت‌های فلسطینی‌ها و جریان مقاومت فلسطین  در چارچوب مقررات بین‌المللی برای مقابله با اشغالگران کار مشروعی است، ادامه داد: اروپایی ها و غربی ها در مدت اخیر تلاش کرده اند که بین مقاومت و فلسطین فاصله بیندازند ولی اتفاقات اخیر از جمله عملیات طوفان الاقصی  و وحشی‌گری صهیونیست‌ها ، تارو و  پودی  که آنها در این زمینه ایجاد کرده بودند را از هم پاشید.

وی با تاکید بر اینکه جریان مقاومت در فلسطین نماینده مردم فلسطین است، گفت:  یکی از مطالبات جریان مقاومت در فلسطین،  آزادی ۶000 اسیر فلسطینی است که در زندان های  رژیم صهیونیستی به سر می برند که  عمده آنها مربوط به کرانه باختری هستند.

باقری همچنین در ادامه گفت‌وگوی خود با شبکه افق تلویزیون در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است جبهه‌های جنگ دیگری نیز در منطقه ایجاد شود و جنگ گسترش پیدا کند، گفت: جبهه مقاومت از توانمندی‌های خوبی برخوردار است. صهیونیست‌ها در جنگ 33 روزه لبنان توان حزب‌الله را آزمودند. در چند عملیات اخیر در فلسطین و غزه نیز توان جریان مقاومت فلسطین را مشاهده کردند.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها در حوزه‌های مختلف در حال حاضر کمک‌های مستشاری به صهیونیست‌ها ارائه می‌دهند، گفت: حتی یک خط هوایی مستقیم نیز بین آمریکا و رژیم صهیونیستی ایجاد شده و جریان مقاومت توانسته به خوبی در برابر این فشارها و وحشی‌گری‌های صهیونیست‌ها ایستادگی کند.

او با بیان اینکه گسترش جریان جنگ توسط آمریکایی‌ها به هیچ‌وجه امکان ندارد، گفت: اینکه جریان مقاومت بخواهد چه تصمیمی بگیرد، در اختیار خود آنهاست و آنها در موقع مقتضی تصمیم می‌گیرند و تصمیم‌گیری برای اینکه چه کنند در اختیار آنهاست.

باقری با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها در یک ابهام راهبردی به سر می‌برند و نمی‌توانند بازی جریان مقاومت را بخوانند، گفت: نمی‌توان گفت که اگر این جنگ و دامنه آن گسترش پیدا کند بازنده آن اسرائیل است؛ چراکه در صورتی که چنین اتفاقی بیفتد چیزی از اسرائیل باقی نمی‌ماند.

باقری کنی همچنین با اشاره به سفر اخیر خود به مسکو گفت: در جریان این سفر با تعدادی از معاونان وزارت خارجه روسیه در مورد مسائل دو جانبه و تحولات منطقه و بین‌المللی رایزنی کردم. همچنین با توجه به اینکه یکی از مقامات حماس در آن مقطع زمانی به مسکو سفر کرده بود با این مقام حماس نیز رایزنی کردم.

باقری همچنین با بیان اینکه حماس در طول چندین سال گذشته در حالی که غزه در محاصره رژیم صهیونیستی بوده، توانسته آن منطقه را مدیریت کند، گفت: در واقع جنبش مقاومت فلسطین توانسته خود را در قالب سامانه حکمرانی بروز و جلوه دهد و ما در جریان تحولات اخیر جبهه‌ای از هوشمندی و درایت جریان مقاومت فلسطین را مشاهده کردیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین