|
|
امروز: يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۱۰
کد خبر: ۳۷۴۷۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۱:۱۶
میرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت درباره خاورمیانه گفت: متأسفانه، پس از گذشت ۱۲ سال از بحران سوریه، تروریسم همچنان به عنوان یک تهدید مهم و دائمی برای سوریه و منطقه باقی مانده است و فعالیت های اصلی آن در مناطق خارج از کنترل دولت سوریه متمرکز شده است.

ایرنا: سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل با اشاره به حمایت های بی دریغ آمریکا از اسرائیل هشدار داد: جمهوری اسلامی ایران در صورت مواجهه با هرگونه تهدید، حمله یا تجاوزی که امنیت، منافع ملی یا مردمش را به خطر می اندازد، در استفاده از حقوق ذاتی خود تحت قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل برای پاسخ قاطع تردید نخواهد کرد.

میرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت درباره خاورمیانه گفت: متأسفانه، پس از گذشت ۱۲ سال از بحران سوریه، تروریسم همچنان به عنوان یک تهدید مهم و دائمی برای سوریه و منطقه باقی مانده است و فعالیت های اصلی آن در مناطق خارج از کنترل دولت سوریه متمرکز شده است.

وی تصریح کرد: ما نگران فعالیت های تروریستی در مناطق تحت اشغال هستیم. حضور غیرقانونی نیروهای نظامی آمریکا در سوریه منبع اصلی ناامنی در این کشور است و زمینه مساعدی را برای تغذیه سازمان‌های تروریستی چه در داخل کشور و چه در منطقه فراهم کرده است.

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل افزود: جمهوری عربی سوریه به طور رسمی و پیوسته به حملات اخیر آمریکا و این تخلفات اعتراض کرده و از شورای امنیت خواسته است که این تجاوز را متوقف کند و به اشغالگری آمریکا پایان دهد.

وی اضافه کرد: مبارزه با تروریسم باید با احترام کامل به حاکمیت ملی، تمامیت ارضی و استقلال سوریه و بدون استفاده از آن به عنوان بهانه ای برای نقض این اصول اساسی حقوق بین الملل انجام شود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل گفت: ایران حملات تروریستی انجام شده توسط سازمان های تروریستی را که جشن فارغ التحصیلی دانشجویان دانشکده افسری در شهر حمص در چهارم اکتبر را هدف قرار داده اند، به شدت محکوم می کند. این اقدام بزدلانه تروریستی به طرز غم انگیزی منجر به تلفات جانی و مجروحان متعددی از جمله پرسنل نظامی غیرنظامی و اعضای خانواده بی گناه آنها شده است. مایه تاسف عمیق است که شورای امنیت همچنان استانداردهای دوگانه سیاسی را به نمایش می گذارد و از محکوم کردن چنین جنایات شنیع و هولناکی خودداری می کند.

ایروانی ادامه داد: علاوه بر این، ایران اقدامات مستمر تروریستی رژیم اسرائیل در داخل خاک سوریه را که عمداً غیرنظامیان بی گناه و زیرساخت های حیاتی را هدف قرار می دهد، به شدیدترین وجه ممکن محکوم می کند. آخرین حمله شب گذشته در ادلب انجام شد. این اقدامات تجاوزکارانه تهدیدی جدی برای صلح و امنیت منطقه است. رژیم اسرائیل همزمان با ارتکاب جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت در نوار غزه، چندین عملیات تهاجمی را با هدف فرودگاه های غیرنظامی در دمشق و حلب انجام داد. این حملات تروریستی خسارات شدیدی به تاسیسات ضروری فرودگاه وارد کرد و باعث اختلالات قابل توجهی در عملیات آنها برای مدت قابل توجهی شد. متأسفانه، این حملات همچنین منجر به تلفات جانی و زخمی شدن چندین غیرنظامی بی گناه شد.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل تصریح کرد: در واقع این ایالات متحده است که با همسویی آشکار خود با متجاوز به هزینه مردم بیگناه فلسطین به دنبال افزایش تنش است. آمریکا و برخی کشورهای غربی تلاش کردند دفاع از خود و حق تعیین سرنوشت ملت فلسطین و مقاومت فلسطین را با تروریسم یکی بدانند و به رژیم اشغالگر اسرائیل حق ناعادلانه دفاع از خود اعطا کنند.

ایروانی گفت: حمایت بی دریغ ایالات متحده از اشغالگری و تجاوز، آن را به بخشی از مشکل و چالشی که جامعه بین المللی در وضعیت کنونی نوار غزه با آن مواجه است، تبدیل کرده است. هدف اصلی ایران جلوگیری از تشدید تنش در منطقه است. به همین دلیل است که ایران در تایید درخواست برای پایان فوری تجاوز نظامی بی امان اسرائیل، برقراری آتش بس و دسترسی بدون مانع به کمک های بشردوستانه برای مردم نیازمند در نوار غزه، با جامعه جهانی همسو شده است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد تاکید کرد: با این حال، در صورت مواجهه با هرگونه تهدید، حمله یا تجاوزی که امنیت، منافع ملی یا مردمش را به خطر می اندازد، جمهوری اسلامی ایران در استفاده از حقوق ذاتی خود تحت قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل برای پاسخ قاطع تردید نخواهد کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین