»
کد خبر: ۳۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۰
رئيس کميته اطلاعاتي کنگره آمريکاکسب مجوز کنگره را براي دولت آمريکا جهت مداخله نظامي در سوريه بسيار دشوار دانست و تصريح کرد با توجه به اينکه ايران و روسيه در عرصه تحولات سوريه حضور دارند حمله به اين کشور مي تواند اوضاع را از کنترل خارج کند.
"مايک راجرز" نماينده جمهوريخواه کنگره آمريکا و رئيس کميته اطلاعاتي کنگره در مصاحبه با شبکه تلويزيوني سي بي اس نيوز گفت: کسب مجوز و  جلب موافقت کنگره براي مداخله نظامي در سوريه کار بسيار طاقت فرسايي است. بخشي از اين دشواري   ناشي از آن است که دولت اوباما تلاش براي کسب اين مجوز را بسيار دير شروع کرده است. دولت اوباما از هفته گذشته تلاش خود را براي جلب موافقت کنگره براي مداخله نظامي در سوريه از هفته پيش شروع کرده و  اين در حالي است که بايد از دو سال پيش تلاش هاي خود را در اين خصوص شروع مي کرد.

اين نماينده کنگره آمريکا گفت:  در حال حاضر دولت اوباما روابط خوبي با کنگره ندارد و اين مشکل بزرگي براي دولت اوباما است. همچنين کار بسيار دشواري که اوباما و مسئولان دولت  پيش روي دارند اين است که بتوانند   مردم آمريکا را متقاعد کنند که مداخله نظامي در سوريه به نفع منافع ملي آمريکا است.

رئيس کميته اطلاعات کنگره آمريکا در ادامه با اشاره به سياست هاي دولت اوباما در قبال تحولات سوريه در دو سال گذشته گفت : اين سياست ها به نوعي بوده است که آمريکا در تحولات آينده سوريه متحمل ضررهاي زيادي خواهد شد.

وي گفت طرح موضوعاتي مانند انجام دادن حملات محدود عليه سوريه و بکارگيري سلاح هاي خاص براي هدف قراردادن اهدافي معين و مشخص  در سوريه کاملا اشتباهات جدي هستند.اولين مساله در چارچوب منافع ملي ما اين است که بتوانيم بکارگيري سلاح هاي شيميايي را در سوريه توسط حکومت اين کشور تاييد کنيم.

همه اين عوامل نشان مي دهند که اگر راهکاري براي بحران سوريه نيابيم و براي رفع آن دست به اقدام نظامي بزنيم بحران سوريه بيش از پيش از کنترل خارج خواهد شد.

وی در انتها گفت مواضع باراک اوباما در يک هفته گذشته در قبال بحران سوريه باعث شده است وي حمايت کنگره را در اين خصوص از دست بدهد. وي گفت تصميمي که آمريکا در قبال سوريه اتخاذ مي کند تصميمات آن را در آينده در قبال مسائلي مانند رابطه با روسيه، مساله هسته اي ايران و مقابله با کره شمالي تحت تاثير قرار خواهد داد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین