|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۳۷۴۶۳۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸
فراموشی آرمان‌های انقلاب، امام(ره) و شهدا در انتخابات یعنی فراموش‌کردن ملت. بالاخره ما ایرانی آباد، زیر سایه اسلام می‌خواهیم؛ چرا که اسلام جامع‌ترین تأمین‌کننده منافع ملت، دولت و کشور است. البته اگر مجلس کارآمد، متعهد و انقلابی شکل بگیرد، منافع آن، به ملت می‌رسد و مشکلات مردم را حل می‌کند؛ اما اگر مجلس به فرقه‌گرایی و گروه‌گرایی دچار شود، مردم آسیب خواهند دید.

سخنگوی جبهه پایداری با بیان اینکه انتخاب گزینه اصلح، صفر و صدی نیست گفت: ما نمی‌توانیم برای مجلس، دویست و نود سلمان فارسی پیدا کنیم و در این زمینه فقط شاخص‌های اعلامی از سوی امامین انقلاب ملاک ما است، ولو اینکه از پایداری نباشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید به نقل از ایرنا، «مجید متقی‌فر» سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی با اشاره به انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و رویکرد این جبهه اظهار کرد: نگاه ما به انتخابات، فراحزبی و فراجناحی است. انتخابات به کل ملت ایران تعلق دارد و جهت‌گیری‌ها هم باید به گونه‌ای باشد که ملت، پیروز انتخابات شود. روح حاکم بر انتخابات باید متناسب با فرهنگ انقلاب باشد.

وی افزود: فراموشی آرمان‌های انقلاب، امام(ره) و شهدا در انتخابات یعنی فراموش‌کردن ملت. بالاخره ما ایرانی آباد، زیر سایه اسلام می‌خواهیم؛ چرا که اسلام جامع‌ترین تأمین‌کننده منافع ملت، دولت و کشور است. البته اگر مجلس کارآمد، متعهد و انقلابی شکل بگیرد، منافع آن، به ملت می‌رسد و مشکلات مردم را حل می‌کند؛ اما اگر مجلس به فرقه‌گرایی و گروه‌گرایی دچار شود، مردم آسیب خواهند دید.

سخنگوی جبهه پایداری با بیان اینکه هدف انتخابات، پیروزی احزاب نیست اضافه کرد: هدف در انتخابات، پیروزی احزاب نیست و نباید باشد. احزاب می‌توانند کمک کنند تا انتخابات به سمت منافع ملت، حرکت کند؛ منافع ملت در قانون اساسی تعریف و در رهنمودهای امامین انقلاب نیز تصریح شده است. اگر ما بر مدار ولایت بچرخیم و امور را بر مدار رهنمودهای ایشان تنظیم کنیم در این صورت قطعاً در همه عرصه‌های نبرد، پیروزیم. البته اطاعت از ولی‌امر یک شعار و سلیقه نیست بلکه امری کاربردی است.

کسی انقلابی نباشد، تعهدی به آرمان‌ها ندارد
متقی‌فر ادامه داد: اگر مجلس تابع قانون اساسی و تابع رهنمودهای امام(ره) و رهبری باشد، حتماً کارآمد خواهد بود. اگر روح انقلابی از مجلس حذف شود، روح کارآمدی، دلسوزی و دغدغه‌مندی هم حذف می‌شود. وقتی روح انقلابی حاکم نباشد، روح دینی هم کنار می‌رود و در نتیجه، تعهدات ملی نیز حس نخواهند شد. این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه اسلام‌گریزی و انقلابی‌گریزی، بزرگ‌ترین آسیب در انتخابات است تاکید کرد: اگر کسی انقلابی نباشد، تعهدی هم به انقلاب و شهدا نخواهد داشت و همواره، متناسب با منافع فردی و گروهی، در مجلس حضور پیدا خواهد کرد.

وی در ارزیابی عملکرد نمایندگان مجلس یازدهم اظهار کرد: این مجلس نسبت به مجلس قبلی، انقلابی است و کارهای زیادی انجام داده و مصوبات خوبی داشته است؛ البته این مجلس ضعف‌هایی هم دارد که اگر بررسی کنید، به تعدادی از نمایندگان خواهید رسید که در شجاعت، ولایی‌بودن، انقلابی‌بودن و بصیرت، کم آورده‌اند. اگر این افراد نبودند، حتما مجلس خدمتگزار تری در این ۴ سال می‌داشتیم.

سخنگوی جبهه پایداری با اشاره به فرصت‌های انتخابات آینده مجلس گفت: فرصت، این است که ما در انتخابات می‌توانیم یک نمایش و مانور بزرگ با حضور حداکثری مردم داشته باشیم. در واقع این انتخابات، رفراندومی است که مردم به صحنه می‌آیند و اعلام نظر می‌کنند. البته این اعلام نظر، سالی چند بار اتفاق می‌افتد. ما در مراسم‌های مختلف حضور مردم را با وجود همه سختی‌ها می‌بینیم. مردم، اصل نظام را به‌خاطر اسلام دوست دارند.

وی در ادامه با اشاره به تهدیدهای انتخابات پیش‌رو اضافه کرد: متاسفانه افراد یا جریان‌های مختلف که بعضاً هم شاید چهره خودی داشته باشند، فضاهایی درست می‌کنند که مواضع آن‌ها، به نفع مخالفین تمام می‌شود. شما ببینید چه کسی سالگرد فتنه سال گذشته را جمع کرد؟ همین مردم که گرفتار گرانی هستند و در اثر بی‌تدبیری دولت گذشته، تنگنای معیشتی دارند.

این فعال سیاسی افزود: عوامل بیگانه به میدان آمدند و مردم را تحریک کردند. اگر به سوگیری‌های گروه‌های سیاسی نگاه کنید، می‌بینید که بعضی گروه‌ها به آن‌ها نزدیک‌تر بودند و حتی در تلویزیون جمهوری اسلامی نیز سعی در کشته‌سازی داشتند. فردی که خودش مرده بود، به صراحت می‌گفتند نظام او را کشته است. متاسفانه آنقدر که به آن‌ها در فضای رسانه‌ها حتی صداوسیما توجه می‌شود، جریان اصیل انقلاب مورد توجه نیست چرا که تحت تاثیر غوغاسالاری و فضاسازی‌های آن‌ها هستند.

برخی حتی به اندازه اعترافات دشمن هم حاضر به بیان پیشرفت‌ها نیستند
وی با بیان اینکه باید مردم را صادقانه در صحنه نگه داریم گفت: نباید با نزدیک‌شدن به منطق بیگانه و ندیدن پیشرفت‌ها و دستاوردها جامعه را مأیوس کرد. حتی دشمن هم به پیشرفت‌های جمهوری اسلامی اقرار می‌کند. اما برخی حتی به اندازه دشمن هم حاضر به اعتراف نیستند و همیشه تلاش دارند فقط پسرفت را القا کنند.

متقی‌فر خطاب به اصلاح‌طلبان با طرح این سؤال که چرا ۴۳ سال حکمرانی افتخارآمیز را زیر سوال می‌برید، تأکید کرد: درست است که ما هنوز به انتها نرسیده‌ایم و تا قله‌های مورد نظر، فاصله داریم و مشکلاتی هم در برخی سیستم‌های اجرایی و تصمیم‌گیری‌ها وجود دارد؛ اما کلیت حرکت، مثبت و ثمربخش است.

متقی‌فر در این‌باره گفت: به خاطر همین است که برخی نیروها، واژه‌ انقلابی‌گری را برنمی‌تابند و نمی‌گویند مجلس انقلابی بلکه به جای آن، می‌گویند خالص‌سازی. چه اشکالی دارد بگویید مجلس انقلابی؟ انقلابی‌گری که فرمایش رهبری و امام امت است.

سخنگوی جبهه پایداری در ادامه با بیان اینکه افرادی هستند که هیچ علقه‌ای به «اسلامیت نظام» ندارند، تاکید کرد: نظام ما، هم جمهوریت و هم اسلامیت دارد و این دو، از یکدیگر انفکاک‌پذیر نیستند. لیکن جمهوریت، پشتیبان اسلامیت است. اگر جمهوریت نباشد، اسلامیت هم وجود ندارد زیرا پشتیبانی و همراهی مردم از بین می‌رود. وی افزود: معاضدت مردم در حکومت اسلامی، نقشی اساسی دارد. در اسناد دست اول دینی، همچنان که اطاعت از ولی‌امر تصریح شده، معاضدت مردم در حکومت اسلامی هم تصریح شده است.

 

این فعال اصولگرا با اشاره به برخی نیروها که همواره به دنبال سیاه‌نمایی از وضعیت کشور هستند گفت: شفاف بگویید بالاخره موافق امامین انقلاب هستید یا مخالف؟ شما آرمان‌های انقلاب اسلامی و نظام را می‌خواهید یا نمی‌خواهید؟ چرا در شاخص‌ها و معیارهایی که اعلام می‌کنید، به سمتی که مردم قبول دارند، نمی‌روید؟ چرا بعضی سران‌شان، فقط به صورت نمادین در تشییع‌ها شرکت می‌کنند و دیگر فراموش می‌شود و هیچ صحبتی هم در این‌باره نمی‌کنند. اگر جایی برای منافع‌شان اقتضا بکند، چیزی می‌گویند و لیکن عملاً قبول ندارند.

متقی‌فر تاکید کرد: مردم، حاج‌قاسم‌ها را قبول دارند. مردم آن چهره سیاسی‌ای را قبول دارند که دنباله‌روی حاج‌قاسم باشد. حاج‌قاسم «دیپلماسی میدان» را استاندارد کرد و در جهان، دیپلماسی نوینی را جا انداخت و این غالب است و قدرت دارد.

 

غرب‌گراها اندک نفتی را هم که فروختند نتوانستند پولش را به کشور بیاورند
متقی‌فر ادامه داد: دولت سیزدهم این همه کار کرده است اما کسی از غرب‌گراها این موضوع را نمی‌بیند. با مقایسه وضعیت کنونی ما در منطقه و بین‌الملل با گذشته، خواهیم فهمید که غرب‌گراها پول اندک نفت فروخته شده را هم نتوانستند به کشور بیاورند اما دولت سیزدهم، توانست. غرب‌گراها ارتباط ما با کشورهای منطقه را قطع کردند؛ اما دولت سیزدهم، آن را برقرار کرد. دیپلماسی پیروز و موفق کدام است؟ آن الگویی که وابستگی به خارج و غربزدگی را دنبال می‌کرد؟ آیا اقتصاد برجامی جواب داد؟

وی با بیان اینکه با وجود مشکلاتی که مردم دارند، دولت توانسته بیکاری را کاهش دهد تصریح کرد: کارگاه‌ها و کارخانه‌های تعطیل‌شده‌ی زیادی احیا شدند و مردم مشغول به کار شدند. خدمات، توسعه پیدا کرده و دولت در سفره مردم علاوه بر تکالیف قانونی، کمک‌های زیادی صورت داده و در حالی یارانه را نزدیک نه برابر افزایش داده که در سه دولت گذشته، تقریباً هیچ افزایشی نداشت.

متقی‌فر با بیان اینکه دولت‌های یازدهم و دوازدهم پرداخت یارانه را ملامت می‌کردند اضافه کرد: دولت سیزدهم، بیمه درمانی را توسعه داد و کسانی که اصلاً بیمه نبودند را بیمه کرد. این در حالیست که خودشان هم اذعان داشتند خزانه را خالی به دولت سیزدهم تحویل دادند.

 

اگر مسئولان دولت قبلی، انقلابی و خدمتگزار بودند، مشارکت افزایش می‌یافت
سخنگوی جبهه پایداری با اشاره به فعالیت‌ احزاب در کشور اظهار کرد: به دلیل اینکه فعالیت احزاب در قانون اساسی وجود دارد، ما هم فعالیت احزاب را قبول داریم. اما تحزب در معنای غربی آن، نمی‌تواند در کشور شکل بگیرد. هر گروهی بخواهد فعالیت کند، مردم نگاه می‌کنند ببینند که این گروه چه نسبتی با امام(ره) و انقلاب دارد و به همان نسبت، به آن دلبستگی و علقه پیدا می‌کنند.

متقی‌فر تأکید کرد: تلاش ما این است تا جایی که می‌شود، جریاناتی که به انقلاب و اسلام تعهد دارند را با همدیگر متحد نگاه داریم. وحدت، امر خوبی است اما باید اندیشید که موضوع وحدت چه باید باشد و بر سر چه چیزی می‌خواهیم وحدت کنیم. اگر چند گروه، سلایق خود را روی هم بریزند، ولو اینکه خاستگاه مردمی هر گروه، متباین باشد، این دیگر اسمش وحدت نیست.

وی تصریح کرد: این گروه‌ها نماینده مردم هستند و باید توجه کنند مردم چه چیزی را می‌پسندند و چه چیزی را نمی‌پسندند. ما مردم را به وحدت، حول محور مشخص یعنی اسلام و امامین انقلاب دعوت می‌کنیم. نمی‌توان معنی وحدت را از هر جایی آورد. آیا همراستاشدن با جریان غرب‌گرا، وحدت است؟ ما با کسی که با فتنه یا این آشوب‌ها همسو یا ساکت بوده چه وحدتی می‌توانیم داشته باشیم؟

این فعال سیاسی با بیان اینکه مردم مجلس و دولت انقلابی را دوست دارند، گفت: یکی از علت‌هایی که می‌بینیم مردم، کمتر مشارکت می‌کنند، انقلابی‌نبودنِ مسئولان دولت قبلی است. اگر مسئولان دولت قبلی، انقلابی و خدمتگزار بودند، مردم به صحنه انتخابات می‌آمدند. مردم از خود می‌پرسند مگر قبلی‌ها چه کار کردند که بعدی‌ها می‌خواهند انجام دهند؟ مردم از مسئولین انتظار دارند.

باید وجهه انقلابی مجلس را تقویت کنیم
متقی‌فر با طرح این سؤال که انقلابی کیست، اظهار کرد: انقلابی‌بودن به معنای فحش‌دادن به این و آن نیست. انقلابی‌بودن یعنی پای تعهدات ایستادن. انقلابی یعنی فردی متعهد، با تقوا و با نیت پاک، صادق، توانمند و کاربلد، بصیر، پاک دست، ساده‌زیست، دشمن‌شناس، اهل عمل و شجاع در برابر استکبار و هر جریان خلاف منافع و مصالح ملت اعم از داخلی و خارجی.

وی با اشاره به ویژگی‌های یک نماینده اصلح اظهار کرد: نماینده اصلح کسی است که به لحاظ توانمندی، تعهد دینی و سابقه خدمت‌گزاری، بالاتر از بقیه باشد. معلوم است که قطعا ما فرد غیر صالح را نمی‌خواهیم اما بر اساس متون دینی و فرامین امام(ره) و رهبری، وظیفه داریم از میان داوطلبین صالحی که حتی هر یک با پیروزی در انتخابات می‌توانند مفید هم واقع شوند، صالح‌ترین و بهترین آنان را انتخاب کنیم و آنان را برجسته کرده و به مردم معرفی کنیم.

متقی‌فر تاکید کرد: البته انتخاب گزینه اصلح، اصلاً صفر و صدی نیست. ما نمی‌توانیم برای مجلس، دویست و نود سلمان فارسی پیدا کنیم و در این زمینه فقط شاخص‌های اعلامی از سوی امامین انقلاب ملاک ما است، ولو اینکه از پایداری نباشد.

وی ادامه داد: اگر کسی رفیق ما نبود اما آدم درستی بود، چه اشکالی دارد به مجلس برود؟ اگر قاطبه نمایندگان انقلابی نباشند، نظام آسیب می‌بیند زیرا راه خودشان را می‌روند و وارد معاملات اقتصادی می‌شوند که نمونه‌های آن، کم نیست.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه مجلس یازدهم در مجموع انقلابی بود، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب هم فرمودند که به انقلابی‌بودن مجلس قائل‌اند. بدون تعصبات گروهی باید وجهه انقلابی مجلس را تقویت کنیم. اگر آرمان یک گروه، آرمان درستی باشد، تعصب ندارد. قبلاً «انتخاب اصلح» را به سخره می‌گرفتند اما امروز آن را خالص‌سازی می‌نامند. انتخاب اصلح، کلیدواژه‌ای است که روی آن تأکید داریم و تلاش می‌کنیم بر اساس شاخص‌ها، فهرست مشترک بدهیم و اگر هم نشد، افراد مشترک فهرست ها را بالا ببریم.

 

ایجاد شرکت سهامی در انتخابات، منطبق بر رهنمودهای امام(ره) و رهبری نیست
متقی‌فر با اشاره به فهرست‌های انتخاباتی و با تأکید بر اینکه مردم از ایجاد شرکت تعاونی و سهامی خوش‌شان نمی‌آید، اظهار کرد: وحدت باید وحدت دینی و آرمانی باشد. ایجاد شرکت سهامی در انتخابات، منطبق بر رهنمودهای امام(ره) و رهبری نیست. وحدت، معطوف به وحدت امت است. وحدت اعتباری، پایداری ندارد و مدت زمان دارد. وحدت، امری پایدار در جامعه اسلامی است و همیشه باید در آن وجود داشته باشد، نه فقط در ایام انتخابات.

سخنگوی جبهه پایداری افزود: گاهی احزاب به جای اینکه در تقویت وحدت امت نقش داشته باشند، نقش تفرقه‌انگیزی دارند و مردم را دچار شک و تردید می‌کنند و این معضل، با تهمت‌زدن به این و آن و متهم‌کردن جریان انقلابی شکل می‌گیرد.

وی با بیان اینکه برخی جریان‌ها که توسط مردم از حاکمیت کنار گذاشته‌اند، بسیار ناراحت‌اند گفت: غرب‌گراها برای بازگشت به قدرت، به جای تغییر رویه‌ی غلط گذشته، دیگران را متهم می‌کنند. این‌ها می‌خواهند کشور، دوباره مسیر غرب را برود و مردم را بدبخت کنند.

متقی‌فر اضافه کرد: اصلاح‌طلبان و غرب‌گراها، در حال حذف‌شدن از عرصه قدرت و سیاست هستند و به همین دلیل، دارند دست و پا می‌زنند و منتظرند که اتفاقی مثل حوادث پارسال، رخ دهد تا بتوانند دوباره فعال شده و با حمایت از اغتشاشات، احکام دینی را به چالش بکشند.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه همه مشکلات امروز به خاطر گرایش به غرب است، اضافه کرد: کسی که استکبارستیزی را که همیشه مورد تاکید امام(ره) بود، کنار بگذارد، چه نسبتی با امام(ره) دارد؟ اگر کسی حرمله‌ی کاخ سفیدنشین را که نماد خوی استکباری آمریکاست، انسانی مودب ببیند، او با امام(ره) چه نسبتی دارد؟ متاسفانه غرب‌گرایان با کشورهای اروپایی و آمریکایی در مقایسه با جریان مقاومت در منطقه، راحت‌تر هستند؛ لذا دارند انتقام می‌گیرند و سایرین را به مواردی متهم می‌کنند که هیچ سندیتی ندارند.

متقی‌فر گفت: گاهی هم بعضی‌ها، تابلوی اصولگرایی دارند اما جهت‌گیری‌هاشان، به سمت اصلاحات و خلاف اصولگرایی است. این‌ها در فتنه ۸۸ خوب عمل نکردند. بسیاری از خودی‌ها در سال ۸۸ از نظام جدا شدند و عملاً مقابل نظام ایستادند. این‌ها که سالیان سال در سطوح بالا مسئول بودند، بیایند و خروجی عملکرد خود را به مردم بگویند اما این کار را نمی‌کنند. این‌ها در بحث برجام و سایر موضوعات چون مخالف خواست ملت، مذاکره کردند و به نام ملت و به نمایندگی از آنان علیه ملت تصمیم‌گیری کردند، حاضر به مناظره با مخالفین نیستند.

بعضی اصلاح‌طلب‌ها با گروه‌های مسلح ضد انقلاب همنوا می‌شوند
سخنگوی جبهه پایداری خاطرنشان کرد: ما به عنوان جبهه پایداری همیشه از ابتدای تاسیس در ششم مرداد ۱۳۹۰ تا امروز، اعلام کرده‌ایم که اگر جایی خلاف رهنمودهای رهبری و امام(ره) موضع‌گیری کردیم، به ما گفته شود. ناراحتی عده‌ای از ما چیست که اینقدر هجمه وجود دارد؛ چه ضعفی از ما دیده‌اند؟ یک سری دروغ علیه مسئولان جبهه پایداری می‌گویند که جواب هم داده شده اما همچنان دروغ‌های خود را تکرار می‌کنند. ما به تکلیف خود عمل می‌کنیم ولو اینکه صدها بار دیگر به ما انگ افراط بزنند. اگر تبعیت از امام(ره) و رهبری و عملیاتی‌کردن رهنمودهای آنان، عملی افراطی است، بله ما افراطی هستیم. افراطی، به کسی می‌گویند که در فضای جهالت قدم بر داشته و آرمان، هدف و ایدئولوژی ندارد اما مسیر ما کاملا روشن است.

وی اضافه کرد: این‌ها خودشان سابقه‌ی خوبی ندارند و حتی در زمان امام(ره) علیه ایشان بودند. الان هم وقتی صحبت از امام(ره) می‌شود، خوب صحبت نمی‌کنند و می‌گویند مگر امام(ره) به تنهایی انقلاب کرده که فقط صحبت‌های او ملاک عمل قرار بگیرد. به راحتی از امام(ره) عبور می‌کنند و می‌خواهند از امام(ره)، رهبری نمادین بسازند و تبعیت از او را به حضور سالانه در مرقد مطهرش خلاصه کنند.

متقی‌فر تاکید کرد: امام(ره) با فکر و اندیشه‌اش، همواره بین ما حضور دارد و آرمان‌های او، ملاک عمل ماست. اصلاح‌طلب‌ها در این دعواها منفعت دارند و نباید فضای انتخابات را به فضای دعواهای گروهی تبدیل کنیم. باید مردم را به وحدت، حول محوری مشخص، دعوت کنیم و برای وحدت، معانی مختلف نسازیم.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه اصلاح‌طلب‌ها یک کلمه از بسیج و فداکاری‌های آن نمی‌گویند، گفت: این همه شهید از نیروهای بسیجی برای امنیت و فرهنگ تقدیم شد؛ ولی هیچ صحبت و حمایتی از این عزیزان نمی‌شود. اما برای یک نفر که مرگ مشکوکی داشته، نوحه‌سرایی می‌کنند. بعضی اصلاح‌طلب‌ها در رسانه‌های خود با گروه‌های مسلح ضد انقلاب همنوا می‌شوند و وقتی کشور در آشوب فرو می‌رود، می‌گویند مردم به پا خاستند. چرا آشوبگران را مردم جلوه می دهند؟

باید نهایت دقت صورت بگیرد تا «فرد اصلح» را انتخاب کنیم
سخنگوی جبهه پایداری با اشاره به پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی گفت: چه از کسانی که در حال حاضر نماینده هستند و چه از دوستان دیگری که می‌شناختیم، درخواست کردیم که پیش‌ثبت‌نام کنند و عدد بالایی را هم در نظر گرفتیم زیرا باید نهایت دقت صورت بگیرد تا وظیفه خود را به طور کامل انجام بدهیم و فرد اصلح را انتخاب کنیم.

وی با اشاره به روند وحدت اصولگرایان برای انتخابات آینده تاکید کرد: اگر فضا به سمت شایسته‌گزینی و انتخاب اصلح رفت، سعی خواهیم کرد با سایر نیروهای انقلابی وحدت کنیم؛ در غیر این صورت به حداکثر افراد مشترک در فهرست‌ها برسیم. اگر هم فضا به سمت شایسته‌گزینی نرفت، سعی می‌کنیم شکاف زیاد نشود.

متقی‌فر گفت: در صورت اختلاف سلیقه و حتی عدم توافق، تلاش ما عدم تضعیف گروه‌هایی است که در دایره اصولگرایی تعریف می‌شوند. از آن‌ها نیز دعوت می‌کنیم، پایداری را تضعیف نکنند؛ زیرا منفعت این کار، به دشمن می‌رسد.

وی در ادامه با انتقاد از کم‌کاری مجلس درباره اصلاح قانون انتخابات اضافه کرد: مجلس، درباره سیاست‌های ابلاغی انتخابات، کم لطفی کرد و آنطور که انتظار داشتیم، عمل نکرد. مجلس می‌توانست دقت بیشتری داشته باشد و قانون انتخابات را غنی‌تر کند. البته انصافاً قانون موجود، بهتر از قانون قبل است. امیدواریم که در آینده، اصلاحیه بخورد و کاستی‌های آن جبران شود.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به عملکرد دولت سیزدهم و شخص رئیس‌جمهور اظهار کرد: آقای رئیسی عضو جبهه پایداری نیست و مشخص است که در سپردن مسئولیت‌ها، به پایداری‌بودن یا نبودن افراد توجهی نکرده است. باید آقای رئیسی را حمایت کرد. نسبت آقای رئیسی با رهبری، مانند رهبری با امام(ره) است. یعنی همانگونه که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با امام خمینی(ره) به لحاظ تقید شرعی ارتباط داشتند، ارتباط آقای رئیسی با رهبر انقلاب نیز همان‌گونه است و این موضوع برای ما اهمیت زیادی دارد.

سخنگوی جبهه پایداری بیان کرد: ارتباط جبهه پایداری با دولت، به صورت سیستماتیک برقرار است و بعضی از اعضای ما در جلسات تکلیفی نمایندگان مجلس با رئیس‌جمهور شرکت می‌کنند و نظرات را انتقال می‌دهند.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: ما یقین داریم آقای رئیسی چیزی را که نظر رهبر انقلاب باشد، حتما اجرا می‌کند چرا که آقای رئیسی از رهبر انقلاب، علاوه بر تکلیف قانونی، به لحاظ شرعی نیز اطاعت می‌کند؛ رئیس دولت در نظام جمهوری اسلامی باید اینگونه باشد.

متقی فر گفت: آقای رئیسی در مواقع مختلف، نشان داده که یکی از خدمت‌گزارترین مسئولان بعد از انقلاب اسلامی است و هر جا حادثه‌ای اتفاق می‌افتد، شخصا در صحنه حاضر می‌شوند. آقای رئیسی در هیچ زمینه‌ای، کوچک‌ترین توقفی ندارد. گر چه مشکلات زیاد است اما طولی نمی‌کشد که اقدامات اقتصادی مبنایی دولت سیزدهم، نتیجه خواهد داد.

وی با اشاره به تلاش دولت برای تقویت معیشت اقشار ضعیف گفت: دولت برای تقویت اقتصاد خانوارهای ضعیف، مشوق‌هایی در نظر گرفته است و این اقدامات کاملا محسوس هستند.

سخنگوی جبهه پایداری با انتقاد از حمله اصلاح‌طلبان علیه دولت، گفت: اصلاح‌طلبان می‌گویند سفره مردم کوچک شده است. سفره مردم را به قدری کوچک کردید که هر قدر بزرگ شود، باز هم کوچک دیده می‌شود. مردم را بیکار کردید و حالا طلبکار هم هستید؟

وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور در برخی موارد مانند آرمانگرایی، سلامت و ساده‌زیستی، خوش درخشیدند اضافه کرد: در جاهایی ممکن است دولت خطا برود اما رهبر انقلاب وارد میدان می‌شوند و دستوراتی را صادر می‌کنند. دولت قبلی در اغلب موارد این دستورات را اجرا نمی‌کرد اما این دولت، اجرایی می‌کند.

متقی‌فر افزود: در برخی انتصاب‌ها ما از دولت گله داریم چراکه آن‌ها انقلابی عمل نمی‌کنند؛ البته امیدواریم ان‌شاالله دولت آن موارد را نیز سریع‌تر اصلاح کند. یکی از ویژگی‌های آقای رئیسی این است که از انتقاد استقبال می‌کند، اما دیگران اصلاً انتقادها را برنمی‌تابیدند.

وی با اشاره به اقدامات دولت در زمینه راهپیمایی اربعین، گفت: دولت آقای رئیسی در تقویت اسلام، تلاش خوبی دارد. توجهی که آقای رئیسی و دولتش به اربعین داشته، در کدام دولت و زمان کدام رئیس‌جمهور اتفاق افتاده بود؟ بیش از ۴ میلیون نفر در یک بازه زمانی مشخص، مدیریت شدند. اگر کسی کار اجرایی کرده باشد، می‌فهمد با وجود مشکلات فراوان در عراق، بردن و آوردن مردم با کمترین تلفات تا چه اندازه سخت است. سخنگوی جبهه پایداری با بیان اینکه جریان اربعین تقویت‌کننده مواضع بین‌المللی ایران است، تصریح کرد: بعضی در داخل متاسفانه از فهم تاثیر جریان اربعین، محروم هستند.

توبه‌کردن، ملاک احراز شایستگی فرد نیست
متقی‌فر در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به ادعای وجود شکاف میان جبهه پایداری و سایر گروه‌های اصولگرا مثل شورای وحدت و شورای ائتلاف، اظهار کرد: وحدت، ضد شکاف است. حضرت امام(ره) نیز همیشه می‌فرمودند که وحدت کلمه داشته باشید؛ امام نگران تفرقه بودند. کلمه در اسلام به معنی آرمان و فکر است. اگر همه با همدیگر، حول محور اسلام، جمع شوند، هیچ اختلافی پیش نمی‌آید. این نوع جمع‌شدن، پایدار است و از بین نمی‌رود. آیت‌الله مصباح یزدی نیز همیشه توصیه می‌کردند شما مذاکره را تعطیل نکنید و مذاکره، چه به وحدت بیانجامد چه نیانجامد، مفید است؛ وحدت هر اندازه شد باید وحدت کنید، مگر به جایی برسید که خط قرمز است.

وی ادامه داد: وحدت کلمه یعنی اینکه خودت را کنار بگذار و منافع مردم، دین و نظام را ببین. باید تعصبات گروهی را کنار بگذاریم و به شاخص‌هایی که روی آن‌ها اتفاق نظر داریم، توجه کنیم. حضرت امام(ره) و رهبری، از مشترکات میان اصولگراها هستند. بنابراین چه اشکالی دارد شاخص‌های وحدت را از میان رهنمودهای این دو بزرگوار انتخاب کنیم؛ نه اینکه در جلسات بنشینیم و هیچ حرفی از رهنمودهای کاربردی ایشان نباشد.

سخنگوی جبهه پایداری با اشاره به شاخص‌های سیاسی مهم برای این جبهه اظهار کرد: عملکرد گروه‌ها در ماجرای برجام و فتنه ۸۸ برای ما مهم است. ممکن است فردی توبه کرده باشد؛ حرفی نیست و امیدواریم خداوند توبه او را قبول کند لیکن توبه‌کردن، ملاک احراز شایستگی فرد یا افراد نیست. چه کسی گفته می‌توان آدم توبه‌کار را در رأس یک کار قرار داد؟ کوچک‌ترین مسأله این است که چنین فردی در قوه تشخیص خود، ضعف دارد.

وی در ادامه با اشاره به نسبت جبهه پایداری با بحث نتیجه‌گرایی تصریح کرد: جبهه پایداری، نتیجه‌گرایی و تکلیف‌گرایی را جدای از هم نمی‌داند. گاهی با بررسی فهرست داوطلبین، به افراد خاص‌تر و ناب‌تری می‌رسید که متاسفانه اصلاح‌طلب‌ها و حتی برخی مدعیان اصولگرایی مکررا آن را در قالب واژه جعلی خالص‌سازی در رسانه‌های خود مطرح می‌کنند. ما در اسلام، خالص‌سازی به معنای یک دست‌کردن جناحی نداریم اما مسلما در انتخاب‌هایمان توجه زیادی به ارتقای مستمر ایمان و تقوای افراد در هر دوره داریم. البته باید اقتضائات زمانه را نیز در نظر گرفت. امیرالمؤمنین(ع) هم نتوانست همه استاندارانش را آنطور که می‌خواهد، انتخاب کند. ما در جبهه پایداری به این موضوع مهم توجه داریم.

کسی حق ندارد حکم خدا را به چالش بکشد
سخنگوی جبهه پایداری در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به موضع این جبهه درباره طرح «ساماندهی فضای مجازی» گفت: القای این تحلیل که جبهه پایداری پشت این طرح قرار دارد، انحرافی است. وقتی مصالح و منافع کشور به خطر می‌افتد، باید در کجا مقابل آن بایستیم؟ شرف انسانی و اسلامی ما را به حراج می‌گذارند، بعد ما بنشینیم بگوییم که چون به ما تندرو می‌گویند، باید سکوت کنیم. غوغای رسانه‌ای ایجادشده در خصوص طرح ساماندهی، سیاه‌نمایی و به انحراف‌کشیدن افکار عمومی بود که در آن ادعا شد، می‌خواهند آزادی را بگیرند. متقی‌فر با بیان اینکه همه‌ی کشورها به دنبال جلوگیری از آزادی مخرب هستند، افزود: هیچ حاکمیتی اجازه نمی‌دهد نسل‌ها نابود شوند. علاوه بر اصلاح‌طلبان، حتی برخی از اصولگراها نیز مخالف بودند اما جبهه پایداری رسماً طرفدار این طرح است. یکی از دلایل انقلابی‌بودن مجلس یازدهم، همین موضوع ساماندهی است.

این فعال سیاسی همچنین درباره قانون حجاب و عفاف، تصریح کرد: بحث حجاب و عفاف مسئله بزرگ‌تری نسبت به فضای مجازی است. بی‌حجابی در واقع به چالش‌کشیدن حکم خداست و هر مسلمانی باید با آن مخالف باشد. کسی حق ندارد حکم خدا را به چالش بکشد و ایستادن مقابل هر کدام از احکام دین، مجازات دارد. البته ما با بررسی لایحه‌ی حجاب، اشکالات زیادی از آن گرفتیم و نظرات اصلاحی را نیز به نمایندگان محترم اعلام کردیم.

متقی‌فر با اشاره به اغتشاشات پاییز سال گذشته اظهار کرد: کشف حجاب که امروز مورد مناقشه است، یک پروژه امنیتی است و این موضوع، از بیرون هدایت می‌شود. کشف حجاب به بهانه‌ای برای آدم‌کشتن، آشوب‌کردن و آتش‌زدن اموال مردم تبدیل شده و معلوم است که این کارها مربوط به حجاب نیست و بحث کلیت نظام مطرح است. بنابراین قانون حجاب، واجبی الهی و مربوط به کلیت نظام و کشور است و فقط مربوط به جبهه پایداری نیست؛ بنابراین حتماً باید تصویب و اجرا شود.

جبهه پایداری بر نظارت فقها تاکید دارد
متقی‌فر در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره انتساب عنوان «پدر معنوی جبهه پایداری» به مرحوم آیت‌الله مصباح‌یزدی تأکید کرد: پدر معنوی، تعبیر خوبی نیست. برای درک بهتر موضوع، ابتدا باید به ضرورت و نحوه تشکیل جبهه پایداری آشنا شوید. بعد از خانه‌نشینی ۱۱ روزه رئیس‌جمهور اسبق و آشکارشدن آثار اولیه انحراف، خصوصاً تقابل با رهبر انقلاب، این نگرانی برای دوستانی که نزدیک به وی بودند ایجاد شد که با علنی‌شدن موضوع برای عموم مردم به ویژه نیروهای انقلابی، آنان دچار تحیر شوند. چون آن‌ها به امید اجرای اهداف امام(ره) و رهبری از وی حمایت کرده بودند. قرار شد تا اتخاد تدابیر اساسی، خیمه و عَلم اولیه‌ای ایجاد شود تا موقتاً حزب‌اللهی‌ها در آن متشکل گردند؛ اما این نگرانی مطرح شد که از کجا معلوم این جمع هم مانند آنان به انحراف کشیده نشود.

وی در این باره افزود: پس تصمیم بر این شد با استناد به حدیث «رجوع به فقها در عصر غیبت»، به فقهای عادل مراجعه کنیم و در خصوص ضروت تشکیل چنین مجموعه‌ای و همچنین اطمینان از پذیرش آنان جهت بررسی همه مصوبات برای عدم انحراف از اسلام و مصلحت، کسب تکلیف کنیم. بنا شد چون مراجعه مستقیم و بهره‌مندی از نظرات رهبری در هر زمان، ممکن و معقول نیست، به تعدادی از فقها که نزدیک‌ترین گفتمان را به ایشان دارند، رجوع کنیم و از نظرات مشورتی آن‌ها بهره ببریم.

متقی‌فر تصریح کرد: حتی در اساسنامه جبهه پایداری، بندی را آوردیم که فقها می‌توانند جبهه را منحل کنند که البته وزارت کشور در دولت آقای روحانی، این بند را حذف کرد. در واقع اراده‌ی انحلال جبهه را به دست فقها دادیم؛ یعنی هر زمان تشخیص دادند که جبهه از مدار اسلام خارج شده، می‌توانند فعالیت جبهه را تمام کنند؛ الان هم قائل به این موضوع هستیم.

سخنگوی جبهه پایداری با بیان اینکه تمام تصمیمات جبهه به رؤیت مرحوم آیت‌الله مصباح‌ یزدی و مرحوم آیت‌الله خوش‌وقت می‌رسید تاکید کرد: این موضوع با مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی و مرحوم آیت‌الله خوش‌وقت طرح و مورد تاییدشان قرار گرفت. جزئیات مرامنامه و اساسنامه جبهه نیز به استحضارشان می‌رسید، اگر تأیید نمی‌کردند، رسمیت نداشت. امروز نیز در فقدان آیت‌الله مصباح یزدی و آیت‌الله خوشوقت، ارتباط مستمر جبهه پایداری با فقهای جایگزین، برقرار است.

قاطبه مردم ایران، بقای نظام را به همه چیز ترجیح می‌دهند
این فعال سیاسی درباره عدم موفقیت دشمن در اغتشاشات پاییز گذشته نیز اظهار کرد: قاطبه مردم ایران اعم از انقلابی، غیر انقلابی، سنی و شیعه، بقای نظام را به همه چیز ترجیح می‌دهند. اگر دشمن، علیه کلیت نظام توطئه کند، مردم در مقابل آن می‌ایستند. جریان ضد انقلاب، خودش می‌داند که پایگاه اجتماعی ندارند. به طوری که یکی از سران فراری آنان در مصاحبه‌ای اذعان کرد که با همه تلاش‌های صورت‌گرفته، کل مخاطبی که جریان ضد انقلاب توانست در داخل ایران جمع کند، هفتاد هزار نفر بیشتر نبود.

متقی‌فر با بیان اینکه جریان فتنه سال گذشته با کمک برخی عوامل داخلی شکل گرفت، اظهار کرد: شما دیدید که امسال کمترین استقبال از سالگرد اغتشاشات نشد. سخنگوی جبهه پایداری با بیان اینکه دشمن قصد سوءاستفاده از کردستان را داشت، اما هموطنان کُرد که به مقوله خاک و وطن تعصب دارند، باور دارند که نظام جمهوری اسلامی، خدمتگزار کردستان است. بحمدالله امروز جمهوری اسلامی، قوی‌تر از همیشه بوده و ان‌شاالله با برگزاری انتخاباتی با مشارکت، امنیت، سلامت و رقابتی پرشور بر اعتلای آن افزوده شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین