|
|
امروز: يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۸
کد خبر: ۳۷۴۵۵۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۹
نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه با انتقاد شدید از کسانی که از این پزشک هتاک تقدیر کردند خطاب به آنها گفت: شماها که از خون شهدا و زحمات این ملت ارزش پیدا کردید در مقابل این منکر اعتراض نکرده، تذکر ندادید و جایگاه را ترک نکردید و همینطور لوح تقدیر را به یک توهین‌کننده وقیح به بزرگ‌ترین دستورات اسلامی تقدیم کرده و کف زدید؟ تاسف بر وجود چنین انسان‌های نابخردی که در مقابل این منکر اخم و کاری نکردند و تجلیل کردند‌، باید برخورد شایسته با اینگونه انسان‌هایی که با عواطف و احساسات دینی ما مبارزه کرده و آن را جریحه دار می‌کنند صورت می‌گیرد.

امام جمعه ساری با انتقاد شدید از حواشی ایجاد شده در مراسم تقدیر از پزشکان در شهر آمل خوستار برخورد جدی با خاطیان این مراسم شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید به نقل از رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران در خطبه‌های این هفته از نماز جمعه ساری با بیان این که همه خیرات از تقواست، اظهار داشت: تقوا آنقدر مهم است که ما امام زمان (عج) را با توصیف اینکه یک فرد با تقواست می‌ستائیم، البته تقوای ایشان در حد عصمت است.

وی افزود: امام علی(ع) در عهدنامه مالک اشتر می‌فرماید که خودت را حفظ کن تو مالک نفس و امیر آن باش و هر چیزی را که خدا اجازه نداد از نفس خودت دریغ کن، مصلحت نفس مهم است نه خوشایند نفس‌.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود به مناسبت های آبان ماه اشاره کرد و گفت:  آبان، ماه پر مناسبت است، هشتم آبان سالروز شهادت شهید محمدحسین فهمیده و روز نوجوان، آن نوجوان ۱۳ ساله‌ای که امام راحل از او باعنوان رهبر یاد کرده است، ششم آبان ماه سالروز شهادت شهید آرمان علی وردی که اهل بهشهر و افتخار مازندران است که سال گذشته در اغتشاشات با ناجوانمردی او را به شهادت رساندند همان کسانی که امروز اربابان صهیونیست‌شان امروز خانه، زندگی، زن و فرزند مردم را به این شکل می‌کُشند.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: ۱۲ آبان ماه هم سالروز شهادت شهید سید روح الله عجمیان است که به چه وضع فجیعی او را به شهادت رساندند  جوانی ساده که اوضاع زندگی ساده‌ای داشت، ۱۳ آبان ماه هم که روز مبارزه با آمریکاست و ان‌شالله امسال باید شاهد راهپیمایی عظیمی باشیم.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود به چهاردهم آبان ماه روز مازندران نیز اشاره کرد و گفت: تأسیس نخستین حکومت علوی در این دیار افتخار مازندرانی‌ها است، این ماه مناسبت‌هایی همچون تسخیر لانه جاسوسی، تبعید شدن حضرت امام خمینی(ره) را دارد که این مناسبت‌ها باید دیده و ارج‌گذاری شود.

وی در ادامه سخنان خود به حرکت ناپسند یک پزشک در مراسم تجلیل از پزشکان در شهر آمل اشاره کرد و این اقدام نادرست را  لکه ننگی برای مازندران و آمل دانست و خاطرنشان کرد: یک حرکت ناپسند به‌وسیله کسی که از بیت‌المال این مملکت درس خوانده، پزشک شده و با خون این شهیدان عزیزمان به جایی رسیده بعد با دهن کجی هم سال گذشته دراغتشاشات و هم بدون حجاب با لوح تقدیر از او تجلیل می کنند و این فرد در صفحه شخصی خود می نویسند مسؤولان می‌دانستند که من نه روسری نه توسری قبول نمی‌کنم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان این که به نظر من این حرکت ها از قرآن‌سوزی که در سوئد، دانمارک و فرانسه اتفاق افتاده بدتر است، ادامه داد: آنجا جلد قرآن را سوزاند و اینجا حقیقت و محتوای قرآن را، چرا که آیه حجاب به صراحت در آیات قرآن مجید آمده است، این روسری‌سوزی بدتر از روسری سوزی‌های اغتشاشگران است و واقعا جای تاسف دارد که کرسی استادی را در یک دانشگاه به یک چنین کسی بدهند که به این حرکات افتخار می‌کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه با انتقاد شدید از کسانی که از این پزشک هتاک تقدیر کردند خطاب به آنها گفت:  شماها که از خون شهدا و زحمات این ملت ارزش پیدا کردید در مقابل این منکر اعتراض نکرده، تذکر ندادید و جایگاه را ترک نکردید و همینطور لوح تقدیر را به یک توهین‌کننده وقیح به بزرگ‌ترین دستورات اسلامی تقدیم کرده و کف زدید؟ تاسف بر وجود چنین انسان‌های نابخردی که در مقابل این منکر اخم و کاری نکردند و تجلیل کردند‌، باید برخورد شایسته با اینگونه انسان‌هایی که با عواطف و احساسات دینی ما مبارزه کرده و آن را جریحه دار می‌کنند صورت می‌گیرد.

امام جمعه ساری با تأکید براین که انسان‌های ضعیف الاعتقاد و ترسو نباید مسؤول شود، بیان داشت: کسی باید در این کشور مسؤول باشد که شهامت گفتن یک نقد در مقابل یک منکر را داشته باشد و چسبیده به پست و مقامش نباشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خودو با بیان این که مدیریت کشاورزی باید متناسب با هر فصل به جامعه کشاورزی خدمت ارائه کند، ادامه داد: در حال حاضر کشاورزان ما در بذر گندم مشکل دارند بنده از سه ماه قبل به مسئول قبلی جهاد کشاورزی تاکید کردم که این بحث جدی است.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با تأکید براین که کشاورزی باید صنعتی باشد، افزود: این حرف که یک استان قطب کشاورزی است و صنعت نمی‌خواهد بسیار غیر اصولی و خارج از منطق است  و نمی دانم چه کسی این حرف را مطرح کرده است. کشاورزی سنتی که جواب نمی‌دهد، کشاورزی باید صنعتی و دانش‌بنیان باشد، به فرموده مقام معظم رهبری با این حرف‌ها استان ما را محروم کردند.

امام جمعه ساری با تأکید بر این که دو وزیر حداقل باید از مازندران باشند، گفت: وزیر کشاورزی و وزیر ورزش چرا که ظرفیت بالایی داریم ۲۲ ورزشکار در طی سال‌های گذشته قهرمانی خود را فدای غیرتشان کردند و حاضر نشدند با نماینده صهیونیست مسابقه بدهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که نگران و عزادار مردم شریف غزه هستیم، گفت: جنایت‌کارانی که شب و روز قتل عام می‌کنند و دنیا هم تنها تماشا می‌کند، بیش از هفت هزار نفر زن، کودک، پیر و جوان شبانه روز با بمباران از بین رفتند و چند برابر آن هم مجروح شدند اما این‌ها قطعا فایده‌ای به حال رژیم غاصب صهیونیستی نخواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در مازندران در پایان اذعان داشت: نیویورک تایمز نوشت طوفان‌الاقصی نشان داد که حماس مهارنشدنی و اسرائیل شکست‌پذیر است، بله به همان فرمایش مقام معظم رهبری می‌رسیم که فرمود همه می‌دانند که در این قضیه و قضایای آینده ملت فلسطین پیروز و دنیای آینده دنیای فلسطین است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین