|
|
امروز: يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۳۷۴۵۴۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۱
متاسفانه روزهای اخیر در مراسم تجلیل از پزشکان در تالار اهورا شهرستان آمل، خانم دکتری که قبلا در صفحه شخصی خودش هم کشف حجاب کرده بود، بدون روسری و شال، بالای سن می‌رود و از دست مسؤولانی که می‌توانستند واکنشی داشته باشند (و نداشتند) به عنوان جراح نمونه هدیه می‌گیرد و تاسف بارتر اینکه این خانم در صفحه اینستاگرامش، با دهن‌کجی تمام به حجاب و عفاف، به این کار خود افتخار می‌کند و از مسؤولان شهر به خاطر تجلیل تشکر می‌کند.

خبرگزاری فارس نوشت: اعتراض عمومی به کشف حجاب یک پزشک آملی در مراسم تجلیل حین دریافت لوح سپاس، منجر به برخورد‌های در حال اعمال به صورت قانونی شد، اما نکته قابل توجه اینکه صدای هیچ کسی تا پایان مراسم درنیامد و پس از بازتاب گسترده؛ معرفی مدیران حاضر در جلسه به هیأت تخلفات اداری و انتظامی تعلیق پروانه طبابت پزشک متخلف در دستور کار قرار گرفت.

این خبرگزاری در ادامه نوشت: آئین بزرگداشت روز پزشک و تجلیل از پزشکان و دندان‌پزشکان این شهرستان در حالی برگزار شد که یک پزشک با بی‌حرمتی و کشف حجاب در حضور مسؤولان لوح سپاس و هدایای خود را دریافت کرد.

مراسم تجلیل و تقدیر تعدادی از پزشکان نمونه شهرستان آمل با حضور  حاجی‌پور نماینده مردم آمل در مجلس، رئیس شبکه بهداشت و درمان آمل، رؤسای بیمارستان‌ها، نظام پزشکی و دانشکده‌های پزشکی برگزار شد و این پزشک با کشف حجاب بر روی سکو حاضر شده و جایزه و لوح تقدیر را از مسؤولان دریافت کرد.

این پزشک در اقدامی زننده‌تر در پیج شخصی فضای مجازی خود با تشریح اقدام کشف حجاب، به این حرکت افتخار کرد.

گفته می‌شود؛ فرماندار ویژه آمل هم زمان برگزاری جشن روز پزشک در مسیر بازگشت از تهران به آمل بوده که لحظات پایانی مراسم در جمع پزشکان حاضر شد.

*درخواست برخورد قاطعانه با فرد هتاک

بسیاری از مردم ولایت‌مدار شهرستان آمل در ساعات اولیه این اقدام زننده، محکومیت و اعتراض شدید خود را اعلام و مطالبه خود را نسبت به این حرکت زشت از دادستان شهرستان آمل، دانشگاه علوم پزشکی مازندران و سازمان نظام پزشکی آمل بیان کردند و خواستار برخورد قاطعانه با پزشک هتاک شدند.

*لزوم رعایت شئونات اسلامی توسط پزشکان در فضای کاری و عمومی

همچنین روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان آمل تایید کرد که در مراسم تقدیر از چهره‌های نمونه پزشکی در گرامیداشت روز پزشک، حرکت خارج از شئونات اسلامی و هنجارشکنی از اندک معدودی اتفاق افتاد.

شبکه بهداشت و درمان نیز ناخشنودی خود را از این حرکت ابراز و تقاضا کرد که شئونات اسلامی در فضای کاری و فضای عمومی جامعه باید مدنظر باشد تا شاهد چنین حرکاتی در جمع شریف پزشکی نباشیم.

*درخواست ورود دستگاه قضایی به حرکت زننده پزشک آملی

از آن سو واکنش مدیر بسیج جامعه پزشکی و سلامت شهرستان آمل خبر از سربلند کردن اصحاب حامی قاتلان شهدای اغتشاشات همچون افعی گرماخورده می‌دهد.

عباس اقوامی تاکید کرد که جامعه پزشکی و سلامت پای انقلاب و ارزش‌های آن ایستاده و انقلاب اسلامی پاینده خواهد بود.

به گفته وی مشکلات این روزهای جامعه نه گرانی نان و بنزین است و نه برجام و برنامه هسته‌ای ایران و اگرچه پنجه تورم همچنان گلوی معیشت مردم را می‌فشارد اما اغلب همچنان دست به سینه پای اعتقادات‌شان ایستاده‌‌اند.

به تاکید اقوامی حجاب محدودیت نیست بلکه مصونیت از نگاه بد است، باید به افکار عمومی که هنوز حمایت از قاتلان شهدا را فراموش نکرده‌اند پاسخ داده شود که چرا این وسط حجاب که از ناب‌ترین ارزش‌ها است، تبری شده.

وی با ابراز تأسف از حضور مسؤولان شهری و مدیران حوزه سلامت آمل تا پایان مراسم اعلام کرد که بسیجیان جامعه پزشکی پای انقلاب و ارزش‌های آن ایستاده و از مدیرانی که در دولت انقلابی سیزدهم در حوزه سلامت آمل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران مسئولیت دولتی گرفتند پذیرفتنی نیست.

به تاکید مدیر بسیج جامعه پزشکی و سلامت شهرستان آمل، مسؤولان حاضر کمترین کاری که می‌توانستند در اعتراض به حواشی این مراسم داشته باشند ترک در لحظه آن جلسه بود اما خبری نشد! پس باید پاسخگوی عملکردشان باشند.

نکته قابل توجه اینکه رضا حاجی پور نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی در مراسم تقدیر حضور داشت اما هیچگونه عکس‌العملی نشان نداد که نداد.

همچنین پس از این اتفاق؛ سپاه ناحیه و هیأت رزمندگان اسلام پیام‌هایی به شرح زیر صادر کردند؛

*مسؤولان می‌توانستند واکنش داشته باشند

 متاسفانه روزهای اخیر در مراسم تجلیل از پزشکان در تالار اهورا شهرستان آمل، خانم دکتری که قبلا در صفحه شخصی خودش هم کشف حجاب کرده بود، بدون روسری و شال، بالای سن می‌رود و از دست مسؤولانی که می‌توانستند واکنشی داشته باشند (و نداشتند) به عنوان جراح نمونه هدیه می‌گیرد و تاسف بارتر اینکه این خانم در صفحه اینستاگرامش، با دهن‌کجی تمام به حجاب و عفاف، به این کار خود افتخار می‌کند و از مسؤولان شهر به خاطر تجلیل تشکر می‌کند.

اکنون چگونه است در کشوری که داعیه القری جهان اسلام را دارد و آن هم در شهری که به نام شهر هزارسنگر است و به دیار علویان و علمای ربانی و شهدای به خون خفته ای مشهور است، کسانی جرات می‌کنند که به جایگاه حجاب و عفاف توهین و دهن کجی کنن و متاسفانه از سوی برخی مسؤولان شهر تجلیل بشوند؟!

آمل شهر مجاهدان فی سبیل الله و دارالمومنین است و مردم عزیزمان نسبت به اقدامات هتاکانه این افراد معلوم الحال اعلام برائت می‌کنند! لذا ما مجموعه جوانان عاشورایی هیأت رزمندگان اسلام شهرستان آمل، ضمن محکوم کردن این حرکت زشت، از مسؤولان مربوطه مخصوصا دادستان محترم و پلیس فتا و نهادهای امنیتی شهرستان آمل خواستاریم که در جهت باطل نمودن پروانه پزشکی شخص خاطی و مسدود نمودن صفحه شخصی‌اش، اقدام فوری و انقلابی انجام شود.

برخور بدون اغماض

فرمانده سپاه شهرستان آمل نیز طی بیانیه‌ای اعلام کرد؛ بی‌حرمتی و بی‌قانونی در هر جایگاه و مقامی در نظام جمهوری اسلامی جایگاهی ندارد و سپاه شهرستان آمل نیز مقابل هر نوع بی‌حرمتی، بی‌حیایی و بی‌قانونی می‌ایستد و نمی‌گذارد خاطر مردم غیور آمل خدشه‌دار و خون شهدای گرانقدرمان در این نظام مقدس جمهوری اسلامی پایمال شود.

لذا باید همگان بدانند بدون هیچ تعارف و اغماضی رفتار سخیف و دون شان فرد خاطی در مراسم تجلیل از پزشکان که با بی‌حیایی و بی‌عفتی در مقابل چشمان همه و مسؤولان این شهرستان قانون را زیرپاگذاشته و بدون داشتن حجاب در مراسم حضور پیدا کرده و در فضای مجازی به چنین بی‌عفتی افتخار کرده است را محکوم می‌کنیم و با مسؤولان؛ فرد خاطی و دست اندرکاران این مراسم برخورد قانونی و قضایی به عمل می‌آید؛ تا درس عبرتی برای برگزارکنندگان چنین مراسم‌های و اشخاص خاطی و دیگر افرادی که حامی چنین بی‌قانونی هستند شود و مسؤولانی که در چنین برنامه‌های شرکت می‌کنند باید جوابگوی مردم باشند.

* هیأت تخلفات اداری و انتظامی برخورد کند

کمی از بعد از قائله مذکور، فرهاد غلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه اکثریت جامعه پزشکی و کادر بهداشت و درمان انسان‌های مقید و متعهدی هستند و تعداد محدودی در بینشان وجود دارند که هنجارشکنی داشته‌اند اعلام کرد که برنامه مذکور توسط یک تشکل صنفی برگزار شد.

وی ضمن پوزش از این اتفاق و محکوم کردن این قانون‌شکنی و تاکید بر رعایت شئونات اسلامی در تمام اجتماعات مرتبط با جامعه پزشکی از معرفی مدیران و کارکنان مرتبط که در جلسه حضور داشتند به هیأت تخلفات انتظامی و هیأت تخلفات اداری خبر داد و گفت که تعلیق پروانه طبابت پزشک متخلف و قانون‌شکن در دستور کار سازمان نظام پزشکی قرار گرفت.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین