|
|
امروز: پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۴
کد خبر: ۳۷۴۵۰۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۸
دبیر شورای‌ عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با اشاره به اظهارات جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر اینکه «با تمام امکانات در کنار اسرائیل ایستاده‌ایم» تصریح کرد: آمریکا مدت‌ها ادعای میانجیگری و بی‌طرفی در موضوع فلسطین داشت اما امروز واضح و عریان همراه با انگلیسی‌ها و فرانسوی‌ها در کنار جلاد بزرگ تاریخ ایستاده‌اند و معلوم است هدف‌هایی دارند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جنگ غزه نشان داد ایران صمیمانه‌ترین دوستی را با کشورهای منطقه از جمله عربستان، ترکیه و امارات دارد و با وجود تحریم‌های فراوان با تمام توان به فلسطین کمک‌رسانی می‌کند.

به گزارش ایسنا، محسن رضایی در اجلاسیه «اجتماع فراگیر مبنا»، با اشاره به شرایط کنونی منطقه و عملیات طوفان الاقصی، گفت: یکی از مهمترین رویدادهای تاریخ اسلام و انقلاب در حال وقوع است. این حادثه بسیار مهم است و مشخص نیست ابعادش تا کجا باشد و تا چه زمانی طول بکشد.

وی افزود: دو مساله مهم درباره این حادثه بزرگ وجود دارد؛ اول سابقه این حادثه و دوم علل این امر مهم. سابقه این حادثه به جنگ جهانی دوم برمی‌گردد؛ در حالی که آتش جنگ جهانی دوم در همه نقاط درگیر خاموش شد اما در فلسطین باقی ماند و  بعد از ۷۵ سال هنوز ادامه دارد.

رضایی ادامه داد: وقتی به تاریخ نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم این فتنه کار انگلیسی‌ها بوده است و آنان کماکان به همراه اروپا و آمریکا در کنار این آدمکشی‌ها ایستاده‌اند و صدها میلیارد دلار تجهیزات و پول و فناوری به جنایتکاران صهیونیست داده‌اند. آنان به دروغ ادعای حمایت از مردم یهودی را دارند، حال آنکه مقاصد و نیاتشان چیز دیگری است. دروغ بزرگ تاریخی این است که به عنوان دفاع از مردم یهودی آمده‌اند در مقابل جهان اسلام سنگربندی کنند.

دبیر شورای‌ عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با اشاره به اظهارات جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر اینکه «با تمام امکانات در کنار اسرائیل ایستاده‌ایم» تصریح کرد: آمریکا مدت‌ها ادعای میانجیگری و بی‌طرفی در موضوع فلسطین داشت اما امروز واضح و عریان همراه با انگلیسی‌ها و فرانسوی‌ها در کنار جلاد بزرگ تاریخ ایستاده‌اند و معلوم است هدف‌هایی دارند.

رضایی افزود: هدف اول آنان مقابله با اسلام و با استفاده از سیاست چکش و سندان است. چکشی که دولت اسرائیل است و سندانی که دولت‌های وابسته در منطقه باشند تا مقاومت ملت‌های اسلامی منطقه را از بین ببرند. هدف اصلی مقابله با اسلام است؛ بنابراین کمک هر دولتی که با آن‌ها در این مساله همکاری کند علیه اسلام است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: هدف دوم نفت است که حیات صنعتی غرب محسوب می‌شود. آنان باید این منطقه را ناامن و عقب‌مانده کنند تا نفت را به صنعت غرب برسانند، در حالی که کشورهای منطقه اگر پیشرفت صنعتی داشته باشند خودشان نفت را مصرف می‌کنند. مثلاً اگر زنجیره صنعتی ایران کامل شود، ۱ میلیون بشکه نفت هم باید وارد کنیم.

دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، یادآور شد: هدف سوم آنان پل ورود غرب به شرق است. قدرت‌های غرب نمی‌خواهند کشورهای بزرگ منطقه مانعی بر سر راهشان به شرق باشند. اینکه آمریکا می‌گوید با تمام توان کنار اسرائیل ایستاده‌ایم به این دلایل است، نه دفاع از یهودی‌ها. بایدن هم گفته است آمریکا یعنی اسرائیل و اسرائیل یعنی آمریکا.

رضایی با بیان اینکه اگر از فلسطین حمایت می‌کنیم هم برای ملت فلسطین، هم برای اسلام و هم برای پیشرفت منطقه است، تصریح کرد: مسئله فلسطین یکی از استراتژی‌های اساسی ما است.

وی با اشاره به ویژگی‌های عملیات طوفان الأقصی، اظهار کرد: این حادثه شگفتی‌هایی دارد و اولینش اقدام حماس است؛ غزه تبدیل به یک زندان غیرقابل عبور شده است و هیچکس فکر عبور از موانع اطراف غزه را نمی‌کرد اما حماس و جهاد اسلامی با چند گردان تا عمق ۲۴ کیلومتری خط اول اسرائیل رسیدند و تا رده فرماندهی آنان را اسیر کردند. امروز بیش از ۸۰ هزار نیروی آماده رزم هم در اختیار دارند که تا آخرین نفس می‌جنگند.

فرمانده اسبق سپاه پاسداران گفت: حماس و جهاد اسلامی نشان دادند ارتش فلسطین در حال تشکیل است که تاکنون چنین پیشرفتی در فلسطین مشاهده نشده بود. شگفتی دوم هم خونخواری و ددمنشی جلادان صهیونیست است که زن و کودک را بدون هیچ رحمی می‌کشد و بیمارستان را بمباران می‌کنند. حتی هیتلر هم این‌گونه عمل نمی‌کرد. در عین حال آمریکا و اروپا هم آشکارا در کنارش ایستاده‌اند.

رضایی با اشاره به هدف اصلی غرب و رژیم صهیونیستی از ادامه جنگ، گفت: نقشه غربی‌ها این است که مردم غزه را از این منطقه کوچ دهند و غزه جدیدی درست کنند. حتی وزیر خارجه آمریکا به اماراتی‌ها و عربستانی‌ها گفته بود آماده حضور مهاجران غزه‌ای باشید. در این راستا تمام اختیارات جنایتکارانه را به نتانیاهو داده‌اند اما هیچ دولت مسلمانی این خواسته را قبول نکرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به دستاوردهای عملیات طوفان الاقصی اظهار کرد: اولین دستاورد این است که زنده بودن فلسطین اثبات شد که با این حجم از دلاوری‌های بی‌سابقه و مقاومت، بسیار محکم و پایدار ایستاده است و نیز اینکه فلسطین دوباره موضوع اول جهان اسلام شد.

وی تاکید کرد: دستاورد دوم، شکست عادی‌سازی و ورود اسرائیل به جهان اسلام بود. دستاورد سوم از بین رفتن ایران هراسی بود؛ این حادثه نشان داد ایران صمیمانه‌ترین دوستی را با کشورهای منطقه از جمله عربستان، ترکیه و امارات دارد و با وجود تحریم‌های فراوان با تمام توان به فلسطین کمک‌رسانی می‌کند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین