|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۴
کد خبر: ۳۷۴۴۹۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۵
وزیر کشور با بیان اینکه هویت شهر اراک را شهدای این شهر می سازند گفت: این هویت را انقلاب به ما عطا کرد، امروز هویت انقلابی ما که بخش مهمی از هویت واقعی امروز مردم سرزمین ما و امت اسلامی است، با شهدا ساخته شده و ملت و جامعه ای که هویت آن بر مبنای هویت شهدا ساخته شود، یک جامعه شهیدی می شود.

ایسنا: وزیر کشور گفت: اگر دشمن سال گذشته جنگ ترکیبی علیه ملت ایران راه انداخت اما در نهایت سیلی خورد و جامعه ما هوشیارتر و مقاوم تر و در یک افق رفیع تر به کار خود ادامه داد.

احمد وحیدی ۴ آبان در یادواره ۲۸۰۰ شهید شهرستان اراک اظهار کرد: ۲۸۰۰ شهید، ما را به مهمانی بزرگ شهدا فراخوانده اند و فی الواقع ما مهمان شهدا هستیم،  زمین و زمان متعلق به ارواح پاک شهدایی است که رفتند و به حق پیوستند.

وی افزود: مسیر شهدا مسیر بی خوف و ترس و مسیر رسیدن و وصال به حق و مسیر در نوردیدن راه های نرفته و به ثمر رسیده برای کسانی است که این سلوک را باید طی کنند بنابراین محفل شهدا محفل تذکر و رسیدن و پرواز است و شهدای ما برای ما هویت ساز هستند.

وزیر کشور با بیان اینکه هویت شهر اراک را شهدای این شهر می سازند گفت: این هویت را انقلاب به ما عطا کرد، امروز هویت انقلابی ما که بخش مهمی از هویت واقعی امروز مردم سرزمین ما و امت اسلامی است، با شهدا ساخته شده و ملت و جامعه ای که هویت آن بر مبنای هویت شهدا ساخته شود، یک جامعه شهیدی می شود.

وحیدی با بیان اینکه جامعه شهید یک جامعه نمونه و الگو است ادامه داد: شهدا ما را می خوانند تا این هویت را مجددا به ما یادآور شوند؛ جامعه شهید جامعه ای است که در آن خوف و ترس نیست و با دست یافتن به عالی ترین معارف توحیدی می تواند خود را پیش ببرد و هر زمان از این دریا دُرهایی بیرون دهد و هیچ قدرتی نمی تواند آن را به زانو در آورد، این جامعه پیش می رود تا به برکت شهدای خود به نقطه شکست ناپذیری دست پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: امروز جامعه فلسطین و غزه با هویت شهدای خود مقاومت می کند.

وزیر کشور تاکید کرد: این جامعه با وجود امام عصر(عج) به اوج خود می رسد البته این مهم نیازمند بستر سازی است.

وی خاطرنشان کرد: در این ۴۴ ساله دشمنان با همه توان به انقلاب اسلامی تاختند و ناامید شدند و ما پیروز این انقلاب شدیم، در جنگ ۸ ساله فشار زیادی به ما وارد کردند اما پیروزی نصیب ملت ایران شد. تروریست ها امتحان سختی را در خیابان ها رقم زدند اما جامعه ما از پس این ترور هم برآمد و تروریست ها هرگز به خواسته خود نرسیدند.

وحیدی ادامه داد: اگر دشمن سال گذشته جنگ ترکیبی علیه ملت ایران راه انداخت اما در نهایت سیلی خورد و جامعه ما هوشیارتر و مقاوم تر و در یک افق رفیع تر به کار خود ادامه داد. دشمن در هر مرحله شکست خورده است.

وزیر کشور تاکید کرد: آمریکا و غرب با همه قدرت شیطانی خود ایستادند تا حزب الله را از بین ببرند اما حزب الله قوی تر ماند و استکبار دچار شکست و عقب نشینی شد، امروز نیز این دشمنان حمایت های خود را به پای رژیم کودک کش می ریزند اما از ترس بر خود می لرزند و در ادامه خواهیم دید آنکه پیشرفت خواهد کرد ملت فلسطین خواهد بود و دشمن صهیونیستی و استکباری عقب نشینی خواهد کرد.

وی افزود: امروز روز دیگری برای برافراشته شدن پرچم امت اسلامی است تا در پرتوی آن همگان بدانند اسلام عزیز ماندگار است و رمز این پیروزی در شهادت و شهادت طلبی است. این مبارزه انسان های ایثارگر می خواهد.

سردار محسن کریمی، فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی نیز گفت: استان مرکزی افتخار دارد در زمانی که بیش از ۶۵۰ هزار نفر جمعیت نداشت، بیش از ۷۵ هزار رزمنده داشت.

وی افزود: در هر گوشه ای از تاریخ انقلاب اسلامی، فرزندان این آب و خاک برای جامعه اسلامی افتخار آفریده اند، هر کدام از شهدا نمادی درخشان و شخصیتی بی نظیر هستند که می شود ساعت ها در مورد آنها صحبت کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین