|
|
امروز: يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۳۷۴۴۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳
در جریان مسابقات شطرنج‌ بازی‌های پارا آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو، نمایندگان ایران در دورهای اول و دوم بخش سرعت مقابل حریفان خود قرار گرفتند که طی آن ۱۸ پیروزی، ۱۰ شکست و ۴ تساوی حاصل تلاش ملی پوشان ایران شد. رقابت‌های شطرنج در بخش سرعت در ۷ دور برگزار می‌شود که نتایج کامل دورهای اول و دوم آن به شرح زیر است:


با برگزاری روز نخست از رقابت‌های بخش دوبل پاراتنیس روی میز بازی‌های پاراآسیایی هانگژو، برنز تیم ایران قطعی شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایسنا از هانگژو، در ادامه رقابت‌های تنیس روی میز بازی‌های پارا آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو، تیم حسن جانفشان و مهدی رضاپور در بخش گروهی رقابت‌های دوبل و در کلاس MD۴ امروز دو دیدار را برگزار کرد. این تیم در بازی نخست با نتیجه سه بر صفر برابر تایلند به پیروزی رسید و در بازی دوم به مصاف کره‌جنوبی رفت که با نتیجه سه بر صفر شکست خورد. این تیم در گروه خود دوم شد و به جمع چهار تیم برتر صعود کرد. تیم حسن جانفشان و مهدی رضاپور فردا در نیمه نهایی به مصاف تایلند می‌رود.

تیم دیگر ایران با ترکیب محمدعرفان غلامی و ناصر دهقان‌پور در بخش دوبل و در کلاس MD۱۸ به مصاف تیم ژاپن رفت که این بازی نیز با نتیجه سه بر صفر به سود حریف به پایان رسید. با توجه به اینکه رقابت‌های این بخش به صورت حذفی برگزار شد، تیم ایران با شکست مقابل ژاپن از رقابت‌ها کنار رفت.
تیم ملی فوتبال نابینایان ایران به فینال رسید
تیم ملی فوتبال نابینایان ایران امروز در چهارمین بازی خود در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو به مصاف مالزی رفت و با نتیجه دو بر صفر پیروز شد. ملی‌پوشان ایران با این پیروزی ۱۰ امتیازی شدند و با چین که ۱۳ امتیاز دارد، راهی فینال شدند.

البته یک روز از مرحله گروهی این رقابت‌ها باقی مانده و هر کدام از تیم ها فردا یک بازی دیگر انجام می‌دهند. تیم ملی ایران هم در آخرین بازی خود در این مرحله فردا به مصاف چین می‌رود که این دیدار حکم بازی تدارکاتی پیش از فینال را برای ایران دارد.

تیم ملی بسکتبال باویلچر بانوان ایران چهارم شد

همچنین تیم ملی بسکتبال با ویلچر بانوان ایران در دیدار رده بندی بازی‌های پاراآسیایی هانگژو مقابل تایلند قرار گرفت که با نتیجه ۴۶ بر ۳۱ شکست خورد و عنوان چهارم را به دست آورد.

شاگران آزاده معینی نیمه نخست بازی را ۱۶ بر ۱۳ واگذار کردند تا در مجموع دو نیمهُ با نتیجه ۴۶ بر ۳۱ مقابل حریف خود مغلوب شوند.

مسابقات بسکتبال باویلچر بانوان به صورت دوره‌ای برگزار شد که تیم ملی ایران در مرحله گروهی برابر چین، ژاپن و تایلند شکست خورد و برابر لائوس و کامبوج پیروز شد تا در نهایت چین و ژاپن برای کسب عنوان قهرمانی رقابت کنند.

آزاده معینی: تجربه تایلند بیشتر بود

به گزارش خبرنگار اعزامی ایسنا از هانگژو، آزاده معینی سرمربی تیم ملی بسکتبال باویلچر بانوان، پس از کسب عنوان چهارمی بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۲ هانگژو گفت: متاسفانه بازی آنگونه که می‌خواستیم پیش نرفت. تایلند حریف قدیمی و قدرتمندی است. تایلند واقعا حریف اصلی و قدرتمند ما است و تجربه بیشتری نسبت به ما دارد. دو تورنمنت جهانی را پشت سرگذاشته بود و با آمادگی کامل در این بازی‌ها شرکت کرد.

او با اشاره به تجربه تایلند اظهار کرد: شاید هر چه بگویم بهانه باشد اما تجربه برای هر تیمی لازم است و می‌توانستیم این تیم را شکست دهیم، اما در کوارتر دوم نتوانستیم بازی را کنترل کنیم. بازیکنان اصلی ما ۳ و ۴ خطا کردند و نتوانستیم از آنها استفاده کنیم. در کوارتر سوم هم اختلاف کم شد اما متاسفانه بازی را واگذار کردیم.

وی خاطرنشان کرد: با کامبوج هم بازی سختی داشتیم چون قبل از مسابقات جهانی در یک تورنمنت بین المللی در تایلند شرکت کردند. به نظر من تجربه برای بازیکنان ما که با ترکیبی از جوان‌های زیر ۲۵ سال تشکیل شده لازم است.
۱۸ برد، ۴ تساوی و ۱۰ شکست شطرنج بازان در دورهای اول و دوم

در جریان مسابقات شطرنج‌ بازی‌های پارا آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو، نمایندگان ایران در دورهای اول و دوم بخش سرعت مقابل حریفان خود قرار گرفتند که طی آن ۱۸ پیروزی، ۱۰ شکست و ۴ تساوی حاصل تلاش ملی پوشان ایران شد. رقابت‌های شطرنج در بخش سرعت در ۷ دور برگزار می‌شود که نتایج کامل دورهای اول و دوم آن به شرح زیر است:

در کلاس VI-B۱ و در دور اول محمدرضا علیزاده مقابل نماینده چین پیروز شد و علیرضا قورچی بیگی مقابل برابر حریفی از تایلند مغلوب شد و هادی مشیرآبادی به نماینده هندوستان باخت.

در دور دوم نیز علیرضا قورچی بیگی مقابل نماینده تاجیکستان پیروز شد. محمدرضا علیزاده نماینده چین را شکست داد و هادی مشیرآبادی برابر نماینده مغولستان به پیروزی رسید.

در کلاس VI-B۲/B۳ و در دور اول امیر ربی خوراسگانی مقابل نماینده تاجیکستان به پیروزی رسید. مجید باقری برابر نماینده اندونزی به تساوی رسید. حمزه مصلح رشت آبادی به حریفی از ترکمنستان باخت.

در دور  دوم نیز امیر ربی خوراسگانی نتوانست از سد نماینده اندونزی بگذرد و شکست خورد. مجید باقری  مقابل نماینده تاجیکستان مغلوب شد. حمزه مصلح  مقابل حریف چینی به پیروزی رسید.

در کلاس PI و در دور اول ، امیر کچیان مقابل حریفی از اندونزی به تساوی رسید، ابوالفضل  کاظمیان برابر شطرنج باز تایلندی پیروز شد. امید ذاکری برابر نماینده هندوستان به پیروزی رسید و فاطمه بیات برابر حریف قزاقستانی شکست خورد.

در دور دوم امیر کچیان مقابل نماینده اندونزی شکست خورد، ابوالفضل کاظمیان برابر حریف قزاقستانی پیروز شد، امید ذاکری به نماینده فیلیپین باخت و فاطمه بیات مغلوب نماینده هندوستان شد.

در کلاس  VI-B۱و در دور پنجم ، لیلا زارع زاده  و ملیحه صفایی برابرحریفانی از اندونزی به پیروزی رسیدند و سمیرا آقایی مقابل حریفی از ویتنام به تساوی رسید.

در دور  دوم لیلا زارع زاده مقابل شطرنج باز ازبکستان به پیروزی رسید و سمیرا آقایی با نماینده هندوستان به تساوی رضایت داد و ملیحه صفایی مقابل ویتنام پیروز شد.

در کلاس VI-B۲/B۳ و در دور اول ، عاطفه نقوی مقابل نماینده فیلیپین پیروزشد.فاطمه رحیمی برابر نماینده تایلند به پیروزی رسید. مریم رحیم زاده هم نماینده مغولستان را شکست داد.

در دور دوم نیز عاطفه نقوی مقابل دیگر نماینده کشورمان مریم رحیم زاده به پیروزی رسید و فاطمه رحیمی برابر نماینده هندوستان به پیروزی دست یافت.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین