|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۳۷۴۴۸۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴
منابع عبری زبان اعلام کردند، در نتیجه حمله موشکی اخیر از غزه، چهار شهرک‌نشین در نزدیکی تل‌آویو زخمی شدند و صدای آژیرهای هشدار در مناطقی چون ریشون لتزیون، نس تسوینا، بلماحیم، بیت حنان و ایروس در غلاف غزه به صدا درآمد.

جنگ در غزه در حالی وارد بیستمین روز خود شد که با ادامه حملات ارتش رژیم صهیونیستی به این منطقه و کمبود شدید امکانات، شمار شهدا رو به افزایش بوده و شرایط انسانی در این منطقه بحرانی شده است، گروه‌های مقاومت فلسطین نیز به مقابله با این حملات ادامه می‌دهند و القسام امروز یک بالگرد ارتش دشمن را هدف قرار داد.

به گزارش ایسنا، وزارت بهداشت فلسطین در غزه امروز پنجشنبه از افزایش آمار شهدا به ۶۵۴۶ نفر که ۲۷۰۴ تن از آن‌ها را کودکان تشکیل می‌دهند، خبر داد.

به گزارش رسانه‌های مختلف، جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه پنج‌شنبه نیز مناطق متعددی در شمال نوار غزه از جمله اطراف مسجد الهدی را هدف حملات شدید خود قرار دادند.

دانش آموزان مدارس نابلس امروز در حمایت از غزه و مقاومت فلسطین راهپیمایی کردند.

ادامه حملات صهیونیست‌ها به غزه

رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که ارتش رژیم صهیونیستی منطقه نزدیک به بیمارستان شهدای الاقصی در دیر البلح را به شدت هدف قرار داد.

همچنین توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی مناطق شرقی اردوگاه البریج و نیز شرق اردوگاه المغازی در نوار غزه را هدف قرار داد و صدای تیراندازی نیز در منطقه شنیده شد.

در حمله توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به منزلی در خان‌یونس نیز ۱۹ نفر به شهادت رسیدند.

جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی محله النصر در غرب شهر غزه و منطقه رفح در جنوب غزه را نیز هدف قرار دادند.

خبرنگار شبکه الجزیره گفت که حمله توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی به شرق اردوگاه البریج هنوز ادامه دارد و در نتیجه این حملات ۲ فلسطینی به شهادت رسیدند.

پاسخ مقاومت فلسطین به حملات صهیونیست‌ها

از سوی دیگر گردان‌های «سرایا القدس» شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز عصر چهارشنبه اعلام کرد «در پاسخ به حملات اسرائیل به غیرنظامیان در نوار غزه، تل‌آویو را با موشک‌هایی هدف قرار دادیم».

منابع عبری زبان اعلام کردند، در نتیجه حمله موشکی اخیر از غزه، چهار شهرک‌نشین در نزدیکی تل‌آویو زخمی شدند و صدای آژیرهای هشدار در مناطقی چون ریشون لتزیون، نس تسوینا، بلماحیم، بیت حنان و ایروس در غلاف غزه به صدا درآمد.

پیش از آن گردان‌های «عزالدین قسام» شاخه نظامی حماس نیز اعلام کرد که در پاسخ به حملات اسرائیل علیه غیرنظامیان در غزه، تل‌آویو و ایلات را هدف قرار داد.

علاوه بر این، گردان‌های القسام صبح امروز اعلام کرد که یک فروند بالگرد ارتش رژیم صهیونیستی را در شرق اردوگاه البریج در نوار غزه با یک موشک «سام ۷» هدف قرار داد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز امروز اعلام کردند که در درگیری که در شهر قدس اشغالی میان جوانان فلسطینی و شهرک‌نشین‌ها شکل گرفت، ۲ شهرک‌نشین زخمی شدند و وضعیت یکی از آن‌ها وخیم است.

ادعای نفوذ به غزه

اما سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی صبح امروز مدعی شد که پدافند هوایی آن با یک موشک زمین به هوای شلیک شده از لبنان به سمت یک فروند پهپاد این ارتش مقابله کرده و محل شلیک موشک در خاک لبنان هدف حمله قرار گرفت.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز امروز به نقل از این ارتش مدعی شد که شامگاه چهارشنبه نیروی زمینی آن عملیات نفوذ نسبتا بزرگی را در نوار غزه انجام داد که هدف از آن حمله به پایگاه‌های حماس در این منطقه بود.

در این رابطه «رونن برگمن» تحلیلگر برجسته مسایل سیاسی و نظامی روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت نوشت، کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ۲ گزینه پیش رو دارد که هر دو انتخاب‌های سختی هستند؛ یکی قراردادی برای نجات اسراست و دیگری عملیات زمینی انتقام‌جویانه در غزه برای تحقق اهداف نظامی جنگ. این ۲ گزینه را نمی‌توان به شکل همزمان اجرا کرد و مسوولان سیاسی باید در اسرع وقت و پیش از آنکه زمان از دست برود، در این خصوص تصمیم‌گیری کنند.

درخواست توکیو از تل‌آویو

مقامات ژاپن نیز روز چهارشنبه از رژیم صهیونیستی خواستند درگیری در نوار غزه را به صورت موقت متوقف کند تا امکانی برای انتقال کمک‌های بشردوستانه به غزه فراهم شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین