|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۳۷۴۴۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۵
قره‌باغ کوهستانی منطقه‌ای است متعلق به جمهوری آذربایجان که اکثریت مردم آن ارمنی‌تبار بودند. این جمعیت ارمنی‌تبار در قره باغ اعلام استقلال کرده و جمهوری خودخوانده «آرتساخ» را تشکیل داده بودند؛ اما با حمله اخیر باکو و با میانجی‌گری روسیه، آن‌ها ادعای استقلال خود را پس گرفته و ۱۰۰ هزار تن از ۱۲۰ هزار جمعیت ارمنی تبار این منطقه، قره باغ را به مقصد ارمنستان ترک کردند.

نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان پس از بازپس‌گیری قره‌باغ کوهستانی توسط جمهوری آذربایجان در گفت‌وگویی با وال استریت ژورنال اعلام کرد که دیگر میزبانی از پایگاه‌های نظامی روسیه برای این کشور سودی ندارد.

به گزارش ایسنا، قره‌باغ کوهستانی منطقه‌ای است متعلق به جمهوری آذربایجان که اکثریت مردم آن ارمنی‌تبار بودند. این جمعیت ارمنی‌تبار در قره باغ اعلام استقلال کرده و جمهوری خودخوانده «آرتساخ» را تشکیل داده بودند؛ اما با حمله اخیر باکو و با میانجی‌گری روسیه، آن‌ها ادعای استقلال خود را پس گرفته و ۱۰۰ هزار تن از ۱۲۰ هزار جمعیت ارمنی تبار این منطقه، قره باغ را به مقصد ارمنستان ترک کردند.

در گفت‌وگویی که وال استریت ژورنال در روز چهارشنبه منتشر کرده، پاشینیان گفته است: رویدادها اخیر ما را به این نتیجه رساند که باید در شراکت‌های‌مان در زمینه دفاعی تغییراتی ایجاد کنیم و هم‌اکنون نیز در تلاش برای انجام این کار هستیم.

به نوشته خبرگزاری رویترز، روسیه پادگان‌هایی در دو منطقه و یک پایگاه هوایی در خاک ارمنستان دارد. مسکو مدت‌هاست که یکی از تضمین‌کنندگان امنیت ارمنستان بوده است.

دمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد که مقامات روسی از اظهارات پاشینیان بی‌اطلاع هستند.

پسکوف به اینترفکس گفت: ما نمی‌دانیم که آیا او واقعا این حرف‌ها را زده یا نه و حتی اگر آن‌ها را زده، این صحبت‌ها در کجا و در چه چارچوبی انجام گرفته است. ما چنین اطلاعاتی را دراختیار نداریم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین