|
|
امروز: پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۵
کد خبر: ۳۷۴۴۶۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۵
در حالی که سفیر اسرائيل در سازمان ملل پس از سخنان روز سه‌شنبه آنتونیو گوترش خواستار استعفای او شد، دبیر کل به خبرنگاران گفت: «از ارائه جانبدارانه بخشی از سخنانم در شورای امنیت شوکه شده‌ام، گویی که اقدامات تروریستی حماس را توجیه کرده‌ام. این دروغ است. این طور نیست بلکه برعکس است.»

یورونیوز: دبیرکل سازمان ملل متحد که روز سه شنبه به دلیل اظهاراتش در خصوص نقض حقوق بین‌المللی بشردوستانه در غزه به شدت مورد انتقاد اسرائیل قرار گرفت، روز چهارشنبه در پاسخ به واکنش مقام‌های اسرائیلی گفت که از «برداشت جانبدارانه» اظهاراتش در مورد حماس شوکه شده و اطمینان می دهد که او حملات جنبش اسلامگرای فلسطینی را توجیه نکرده است.

در حالی که سفیر اسرائيل در سازمان ملل پس از سخنان روز سه‌شنبه آنتونیو گوترش خواستار استعفای او شد، دبیر کل  به خبرنگاران گفت: «از ارائه جانبدارانه بخشی از سخنانم در شورای امنیت شوکه شده‌ام، گویی که اقدامات تروریستی حماس را توجیه کرده‌ام. این دروغ است. این طور نیست بلکه برعکس است.»

دبیر کل سازمان ملل متحد افزود: «هیچ چیز نمی تواند کشتار، وارد کردن جراجت و ربودن عمدی غیرنظامیان و شلیک موشک به اهداف غیرنظامی را توجیه کند.»

وی با اشاره به اینکه در اظهاراتش به نارضایتی و رنج‌های مردم فلسطین اشاره کرده، بر این واقعیت تاکید کرد که «این نارضایتی‌ها نمی تواند توجیهی برای حملات وحشتناک حماس باشد.»

آنتونی  گوترش که روز سه‌شنبه بدون اشاره به اسرائیل، «نقض آشکار حقوق بین‌المللی بشردوستانه» در غزه را محکوم کرده بود، در ادامه یادآور شد: «به اعتقاد من احیای حقیقت، به‌ویژه برای قربانیان و خانواده‌های آنها ضروری بود.»

الی کوهنَ، وزیر امور خارجه اسرائيل پس از اظهارات روز گذشته آنتونیو گوترش اعلام کرد که ملاقات از پیش برنامه ریزی شده با او را لغو کرده است.

سازمان ملل و دفتر دبیر کل این سازمان اما اعلام کرده‌اند که به صورت رسمی در جریان لغو دیدار یاد شده قرار نگرفته‌اند و تنها از طریق یک توییت از آن با خبر شده‌اند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین