|
|
امروز: دوشنبه ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۳۷۴۴۴
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۳
روزن در گزارش خود به اظهار نظرهای کارشناسانی استناد می کند که توسط دولت امریکا توجیه شده اند.
یک مجله خبری در پایگاه اینترنتی خود از افزایش خوشبینی دولتمردان امریکا نسبت به حصول توافق هسته ای با ایران خبر داد و نوشت: بسیاری از اختلافات حل و فصل شده است.

مجله المونیتور در گزارشی به قلم لورا روزن خبرنگار سیاسی خود در واشنگتن می نویسد : دولت امریکا ارزیابی می کند که احتمال دستیابی به یک توافق هسته ای پس از پیشرفت قابل ملاحظه در مذاکرات اخیر بالا رفته است .

روزن در گزارش خود به اظهار نظرهای کارشناسانی استناد می کند که توسط دولت امریکا توجیه شده اند.

جوزف سیرینسیون رییس صندوق پلافشرز روز جمعه به این مجله گفت: بدیهی است که توافق در دسترس است و بسیاری از اختلافات حل و فصل شده اند.

وی افزود : اگر ما به توافقی دست یابیم که به شرایط دولت نزدیک باشد و گمان می کنم به آن دست خواهیم یافت ، این یک توافق خوب و خوشایند خواهدبود. توافقی که حتی بسیاری از منتقدان را شگفت زده و راضی خواهد کرد.

کارشناسان توجیه شده توسط دولت به این نتیجه گیری رسیده اند که در اجلاس آخر هفته گذشته در مونیخ در تاریخ ششم تا هشتم فوریه ، مذاکره کنندگان امریکا و ایران به پیشرفت دست یافته اند. بالا رفتن خوشبینی دولت در مورد حصول توافق ، خود نشان از یک پیشرفت و احتمالا در مورد مسئله ظرفیت غنی سازی در بین عوامل دیگر دارد.

المونیتور پیش تر گزارش داده بود که مذاکره کنندگان امریکا پیش از این به همتاهای ایرانی خود راههای مختلفی را برای رسیدن به یک ظرفیت غنی سازی قابل قبول پیشنهاد کرده اند که ممکن است یک توافق نهایی بر سر آن صورت گیرد.

از دیدگاه امریکا ، چشم انداز رسیدن به توافق در آینده نزدیک عمدتا بسته به این است که ایرانیان فرمول های پیشنهادی را بپذیرند.

کارشناسان توجیه شده از سوی مقامات دولت امریکا می گویند : واشنگتن همچنین بیانات آیت الله خامنه ای رهبر عالی ایران را مبنی براین که وی موافق یک توافقنامه خوب است، بسیار مثبت ارزیابی می کند.

آنها همچنین تاکید علنی هردو رهبر ایران و امریکا بر این اعتقاد مشترک که تمدید مجدد مذاکرات گزینه مطلوب و مورد نظر آنها نیست و اگر توافقی حاصل شود باید در ظرف زمانی فعلی باشد، نشانه خوبی می دانند.

سیرینسیون گفت : اجلاس مونیخ با این تصمیم هردو کشور امریکا و ایران مصادف شد که آنها باید به این توافق برسند و امکان این توافق وجود دارد و تمدید مذاکرات یک گزینه برای انها نیست.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین