|
|
امروز: يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۳۷۴۳۷۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷
رئیس جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به‌رغم تهدیدها و تحریم‌ها به توانمندی‌ها و تجربیات بسیاری خوبی دست یافته است، بر آمادگی ایران برای به اشتراک گذاشتن این توانمندی‌ها و تجربیات با کشور دوست و برادر تونس تاکید کرد.

رئیس جمهور مذاکرات هیئت‌های دیپلماتیک و فعال شدن کمیسیون‌های مشترک میان ایران و تونس را در مسیر ارتقا و توسعه سطح روابط حائز اهمیت دانست و ابراز امیداوری کرد که به‌زودی فصل جدیدی از تعاملات فیمابین گشوده شود.

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی صبح امروز سه‌شنبه در آیین دریافت استوارنامه  «عماد الرحمونی» سفیر جدید جمهوری تونس با اشاره به اراده جدی جمهوری اسلامی ایران و تونس در توسعه روابط سیاسی و اقتصادی تصریح کرد: با اراده موجود میان دو کشور قطعا گام‌های مهمی در جهت افزایش و توسعه روابط برداشته خواهد شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به‌رغم تهدیدها و تحریم‌ها به توانمندی‌ها و تجربیات بسیاری خوبی دست یافته است، بر آمادگی ایران برای به اشتراک گذاشتن این توانمندی‌ها و تجربیات با کشور دوست و برادر تونس تاکید کرد.

 رئیسی همچنین مذاکرات هیئت‌های دیپلماتیک و فعال شدن کمیسیون‌های مشترک میان دو کشور را در مسیر ارتقا و توسعه سطح روابط حائز اهمیت دانست و ابراز امیداوری کرد که به‌زودی فصل جدیدی از تعاملات میان ایران و تونس گشوده شود.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود مواضع دولت تونس در پیگیری مجدانه حقوق ملت فلسطین، به‌ویژه مواضع قاطعانه، انسانی و اسلامی رئیس جمهور این کشور در رد عادی‌سازی روابط با رژیم غاصب صهیونیستی را قابل تقدیر دانست و با تاکید بر اهمیت انسجام کشورهای اسلامی در کوتاه کردن دست مستکبران از جهان اسلام و تامین منافع ملت‌های مسلمان از جمله ملت فلسطین، تصریح کرد: تراژدی غمبار و جنایات ضدانسانی که این روزها به عاملیت رژیم صهیونیستی و با حمایت مستقیم آمریکایی‌ها در غزه رقم می‌خورد، مایه شرمساری آن دسته از کشورهایی است که به سمت عادی‌سازی روابط با این رژیم نژادپرست و جنایتکار رفته‌اند.

«عماد الرحمونی» سفیر جدید جمهوری تونس نیز در این مراسم با اشاره به پیوندهای مشترک دینی و فرهنگی میان ایران و تونس، بر اراده جدی کشورش برای توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران در همه بخش‌ها به‌ویژه افزایش سطح مناسبات تجاری و اقتصادی تاکید کرد.

«عماد الرحمونی» همگرایی کشورهای اسلامی در تحقق آرمان ملت فلسطین را ضروری و حائز اهمیت دانست و تاکید کرد: تونس هم مانند جمهوری اسلامی ایران تا احقاق کامل حقوق ملت فلسطین در کنار آنها خواهد ایستاد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین