|
|
امروز: جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۳۷۴۲۴
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۹
فوق تخصص طب مادر و جنین و جراح و متخصص زنان و زایمان گفت: بانوان انجام تست پاپ اسمیر «تشخیص سرطان دهانه رحم» را جدی بگیرند.
فاطمه بهادری روز شنبه در کارگاه آموزشی پیشگیری از بیماری های شایع زنان روستایی در ارومیه افزود: سرطان دهانه رحم، تخمدان و سینه از انواع سرطانی هایی است که جامعه زنان را تهدید می کند.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه زنان ستون اصلی خانواده ها هستند توجه به سلامت آنها نقش بسزایی در پایداری خانواده ها دارد.

وی اضافه کرد: انجام تست پاپ اسمیر باید در زنان جدی گرفته شود و سنین پرخطر برای غربالگری سرطان دهانه رحم بین 35 تا 54 سال است.

فوق تخصص طب مادر و جنین و جراح و متخصص زنان و زایمان گفت: سرطان سینه از جمله سرطان های شایع در کشور است که بانوان باید از سنین 20 تا 60 سالگی برای معاینه سالانه به پزشک متخصص زنان مراجعه کنند.

بهادری با تاکید بر نقش مشاوره پیش از حاملگی در کاستن عوارض بارداری و نقایص جنینی افزود: استفاده از قرص اسید فولیک و انجام آزمایشات ژنتیک پیش از بارداری ضروری است و زنان پیش از اقدام به بارداری باید باید وزن خود را کم کنند چرا که چاقی عامل اصلی ابتلای به انواع بیماری هاست و سلامت مادر و جنین را به خطر می اندازد.

هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی بالا بردن اطلاعات زنان در خصوص بیماری های شایع زنان و پیشگیری از ابتلا به این بیماری ها بود که با همکاری کانون فرهنگی اجتماعی زنان آذربایجان غربی و دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد.

آزمایش پاپ اسمیر، آزمایش نمونه بافتی است که از دهانه رحم خانم ها برداشته شده و برای بررسی سرطان دهانه رحم انجام می شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین